waar gaat deze escheri naartoe?
waar gaat deze escheri naartoe?
deze escheri vond ik afgelopen week ... wat een zijtanden zeg... zelfs een tweede ernaast ..zo had ik ze nog nooit gezien ..waar zal deze naartoe groeien ??
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Antw: waar gaat deze escheri naartoe?
Geweldig Marleen. Mooie kleur, prachtige karteling, geweldige zijspitsjes en ook nog die leuke vorm. Mooie vondst en inderdaad waar gaat dat naartoe?
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- troffelmaniak
zo komen er ze niet elke week uit....
puntje voor nijntje !!
nog een paar en dan maar kaakjes leggen.
hoe was het afgelopen week ???
doei
puntje voor nijntje !!
nog een paar en dan maar kaakjes leggen.
hoe was het afgelopen week ???
doei
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
het was afgelopen week erg afwisselend veel grind soms echte vieze bruine drap ... ,maar wel tanden dat betekende ook dat we er wel veel hadden ,maar de meeste waren wel kapot ..ook blauwe zaten ertussen en noto\'s
dus wij hadden die dag neit te klagen ,maar de dag ervoor was het echt grind voor zover ik begreep.
maar ik begreep uit het boekje van nolf
dat de escheri door CASIER als overgangsvorm tussen hastalis en carcharodon cacharias beschouwd wordt.
hij heeft het wel over rudimentair begin van gezaagde snijtanden ...dat is toch raar ...beide soorten hebben geen zijtanden en deze escheri duidelijk wel en in mill worden ze regelmatig gevonden daarmee. (misschien niet zo uitgesproken als deze ,maar wel goed zichtbaar)
heeft iemand zich al eens in deze materie verdiept?
dus wij hadden die dag neit te klagen ,maar de dag ervoor was het echt grind voor zover ik begreep.
maar ik begreep uit het boekje van nolf
dat de escheri door CASIER als overgangsvorm tussen hastalis en carcharodon cacharias beschouwd wordt.
hij heeft het wel over rudimentair begin van gezaagde snijtanden ...dat is toch raar ...beide soorten hebben geen zijtanden en deze escheri duidelijk wel en in mill worden ze regelmatig gevonden daarmee. (misschien niet zo uitgesproken als deze ,maar wel goed zichtbaar)
heeft iemand zich al eens in deze materie verdiept?
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
“Isurus” escheri heeft niets te maken met een overgang van hastalis naar C. carcharias, maar was een dead end.
Ten tijde van Casier (1960) zag men dit nog anders.
In België ontbreekt het laat Oligoceen en is het vroeg Mioceen slechts beperkt ontsloten, dus waar escheri vandaan komt is hier moeilijk te achterhalen.
Er wordt echter aan gewerkt, mede dankzij de tanden van Rene, maar de onduidelijkheid van welke tanden uit welke laag komen, bemoeilijkt dit blijkbaar een beetje.
Ten tijde van Casier (1960) zag men dit nog anders.
In België ontbreekt het laat Oligoceen en is het vroeg Mioceen slechts beperkt ontsloten, dus waar escheri vandaan komt is hier moeilijk te achterhalen.
Er wordt echter aan gewerkt, mede dankzij de tanden van Rene, maar de onduidelijkheid van welke tanden uit welke laag komen, bemoeilijkt dit blijkbaar een beetje.