trilo
trilo
hallo iedereen
Deze trilo heb ik gekregen in de zomer. Alles wat ik ervan weet is waar hij vandaan komt namelijk:Marokko . ik wou graag de naam weten:P.
alvast bedankt
gr jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
Antw: trilo
owja ik was wat vergeten te zeggen. ik heb gecheckt of ie nep was en alleen aan de wangen is een beetje geknutseld. voor de rest is hij helemaal echt voor zover ik weet.
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
Volgens mij is er niet alleen aan de wangen geknoeit maar aan de hele Trilobiet.
Hij is denk ik volledig vals...
Kun je misschien ook een foto van de onderkant nemen ?
Als de kleur van het gesteente verschilt met dat van de bovenkant dan is die vals.
Op deze foto zie ik ook geen details van de trilo.
gr,
Gunther
Hij is denk ik volledig vals...
Kun je misschien ook een foto van de onderkant nemen ?
Als de kleur van het gesteente verschilt met dat van de bovenkant dan is die vals.
Op deze foto zie ik ook geen details van de trilo.
gr,
Gunther
Heeee vrienden..... 8)
inderdaad moet ik ook zeggen dat ik twijfel aan de gehele echtheid van het stuk.
Gezien de punt aan de neus is de eerste naam die in mij opkomt Dimuproetus (ook wel Diademaproetus genoemd). In ieder geval gaat het om een trilobiet uit de orde Proetida uit het Devoon.
Zonder die punt aan de neus zou ik gaan voor Cornuproetus. Graag meer (detail)foto\'s voor meer zekerheid.
<:{{{{{>
inderdaad moet ik ook zeggen dat ik twijfel aan de gehele echtheid van het stuk.
Gezien de punt aan de neus is de eerste naam die in mij opkomt Dimuproetus (ook wel Diademaproetus genoemd). In ieder geval gaat het om een trilobiet uit de orde Proetida uit het Devoon.
Zonder die punt aan de neus zou ik gaan voor Cornuproetus. Graag meer (detail)foto\'s voor meer zekerheid.
Trilobiti Ceská Republika
Het \'niet echt\' of gegoten er uit zien van een (marokkaanse) trilobiet kan hem ook zitten in het grof en lomp uitprepareren waarbij het fossiel zelf zwaar beschadigd wordt. Dit wordt de trilobieten-slacht genoemd 

Trilobiti Ceská Republika