Ooit eens voorgehad ?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
notorynchus
Ooit eens voorgehad ?

Bericht door notorynchus » 12 jan 2008, 13:53

Ik was eens fossielen gaan zoeken in het Antwerpse,en toen kwam er een man en een meisje naar me toe en vroegen : wat ben je aan het zoeken ? Ik antwoorde \"fossiele haaietanden\",en een tijdje later kwam het meisje naar me toe en zei : \"kijk,een haaietand met nog een stukje kaak eraan\".
En ik zag dat het een complete hexanchus van ongeveer 4 cm was...:(

gr. Frederik

erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Ooit eens voorgehad ?

Bericht door erik m » 12 jan 2008, 15:13

Ja ik heb het in mill ook een keertje meegemaakt.
Daar kwamen twee oude mensen langs mijn putje lopen en ze vroegen of ik al wat had gevonden daarna lieten ze een hastalis zien van ongeveer 7.5 cm punt gaaf en een mooie creme kleur die hadden ze gevonden toen ze langs de onderkant van de zandberg hadden gelopen.

groeten Erik

E.J.

pearl

Bericht door pearl » 12 jan 2008, 15:45

Ja ik ken dat. Ik zoeken op een Deens stenenstrand naar zee-egels e.d. Mijn man die daar op dat strand met de auto rondcrosst want dat is leuk:), naast me komt met de auto, uitstapt, iets opraapt en zegt \"Schat zoek je dit soms?\", en een prachtige vursteenkern van een zee-egel in de hand houdt:P
gr
pearl

[Bewerkt door pearl op 12-01-2008 om 15:45 NL]

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Flash

Bericht door Flash » 12 jan 2008, 16:37

In groeve \'t Rooth zat ik een keer heel geduldig een tweetal nieuwkomers uit te leggen hoe een zeeegel er ongeveer uitziet. Raapt een van de twee er vlak naast mijn schoenen een puntgave op \"zo iets als dit?\". Binnen een minuut zecht de ander \"ik heb er ook een\". Die mensen zijn tien minuten geweest en gingen met twee puntgave zeeegels naar huis waar ze waarschijnlijk een keer in de vuilnisbak eindigen. Ik vond die dag geen zeeegel.

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Theo

Bericht door Theo » 12 jan 2008, 17:21

Afbeelding

Tien jaar terug was ik een fervente bezoeker van de ENCI.
We gaven steeds ons formuliertje voor een volgend bezoek aan meneer felder.
De tweede keer dat ik er kwam vond ik een pracht van een mosso.tandje.Naast mij, iemand die er al jaaaaaren kwam vond het super,\"eentje die je om de twee drie jaar vond\".Ik ben er nog twee- drie jaar geweest maar nooit nog zo\'n ding gevonden,laat staan gezien.
hoe het beest noemde,wel John determineerde het tandje als van \"Plioplatcarpu Marshi Dollo,1882 ptesygoid tand\"
weet ni meer wat deze woorden betekenen maar ben dolblij met dat prutske(is maar 18 mm lang) dat ik ooit in de ENCI vond.

t\'jaaaa beginnersgeluk,maar \'t hoeven niet altijd joekels te zijn.

Theo

Plikona

Bericht door Plikona » 12 jan 2008, 20:58

Theo schreef:
wel John determineerde het tandje als van \"Plioplatcarpu Marshi Dollo,1882 ptesygoid tand.

Als je nu : \'Plioplatecarpus marshi , (Dollo, 1882) Pterygoidtand\' op het naamkaartje schrijft kan John ook tevreden zijn. ;)

Een pterygoidtand is een tand van het pterygoid of vleugelbeen. Ook keeltand genoemd. Mosasauriërs , en ook nu nog pythons, hadden/hebben een extra stel tanden in de keel. Prooien kunnen daardoor maar één kant op: namelijk naar binnen.

Overigs: mooi tandje!

Theo

Bericht door Theo » 12 jan 2008, 21:12

\'k Weet dat het een mooi ding is,het ligt dan ook in de watten(letterlijk en figuurlijk)
bedankt voor de info,ik zal je uitleg direct afprinten
bedankt
Theo

Theo

nijntje

Bericht door nijntje » 13 jan 2008, 10:26

Afbeelding

tja.... je bent voor de eerste keer in Egem
en heb geen idee waar te zoeken. degene die je meeneemt zegt... dit plekje is misschien wel wat.. en het zoeken begint... je vindt............. een weltonia ... ik wist niet eens precies wat het was ,alleen vond ik het zo\'n mooi tandje dat ik hem gelijk liet zien ...tja de anderen vonden hem toch ook wel heel mooi en het is nog steeds een vande topstukken uit mijn verzameling

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Spongebob
Has thanked: 413 times
Been thanked: 635 times

Bericht door Spongebob » 13 jan 2008, 11:47

Afbeelding

Ze was nog maar een kleuter, m\'n kleine meid Sanne, en ging volgens mij meer mee vanwege het ijsje bij de benzinepomp, na afloop, dan om het zoeken naar fossielen. Bij Straaten, één van de zandgroeves bij Wilsum (Dld.), lag een flinke hoop grind. Als je op een zaterdag komt, moet er meestal stevig door het grind gekrabd worden, want door de week wordt er al behoorlijk afgeroomd door je voorgangers. Ik ging er echt voor en was van plan om de berg eens flink om te gooien. Zweet op m\'n voorhoofd. Na enige tijd kwam de kleine meid vlak naast me staan. Met haar mini-tuinharkje trok ze een paar steentjes opzij en.......
\"Kijk papa, een zee-egeltje!\"

Aan het eind van de middag hebben we samen nog een heerlijk ijsje gegeten.

Time fades away (Neil Young)

Gesloten