Fossielen in grind
Fossielen in grind
Ik had een vraag, kun je fossielen in elk soort grind vinden?? of maakt het niet uit tussen grof grind en klein grind.
Antw: Fossielen in grind
Hoi Fossil,
Het maakt niet uit of je nu in grof of fijn grind zoekt, je kunt in beiden fossielen vinden. Wel vindt je in verschillende soorten grind verschillende soorten fossielen al was het maar omdat ze in grootte verschillen.
Ik vindt zelf de meeste fossielen in het fijne grind.
Wat is de achtergrond van je vraag?
met groet,
Jeroen
Het maakt niet uit of je nu in grof of fijn grind zoekt, je kunt in beiden fossielen vinden. Wel vindt je in verschillende soorten grind verschillende soorten fossielen al was het maar omdat ze in grootte verschillen.
Ik vindt zelf de meeste fossielen in het fijne grind.
Wat is de achtergrond van je vraag?
met groet,
Jeroen
- Carcharias
- Contacteer:
Naar mijn weten kan je veel fossielen in maasgrind, meer kan ik je ook niet vertellen. Maar het ligt aan het verschil van grind.. want in vulkanisch grind zal je nooit een fossiel vinden (misschien edelsteen) en als je in grind van een rivier ga zoeken.. zoek dan eerst uit waar die rivier langs stroomt. Bijvoorbeeld de maas stroomd ook door de Ardennen en neemt daar veel fossielen mee.
Gr. Robbin
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
Antw: Antw: Fossielen in grind
Ik woon digt bij de maas, maar hoe wil je het maasgrind uit de maas vissen??Carcharias schreef:
Naar mijn weten kan je veel fossielen in maasgrind, meer kan ik je ook niet vertellen. Maar het ligt aan het verschil van grind.. want in vulkanisch grind zal je nooit een fossiel vinden (misschien edelsteen) en als je in grind van een rivier ga zoeken.. zoek dan eerst uit waar die rivier langs stroomt. Bijvoorbeeld de maas stroomd ook door de Ardennen en neemt daar veel fossielen mee.
Gr. Robbin
- agaathunter
Hoi fossil,
Dat doen ze in de grindgaten voor je!
Ik zoek al jaren tussen het Maas- en Rijngrind naar agaten en af en toe vind ik ook wel een fossiel, maar het ligt er niet dik mee bezaaid.
Trouwens de agaten die ik vind komen bijna allemaal uit het Rijngrind.
Groetjes: Ed
Dat doen ze in de grindgaten voor je!
Ik zoek al jaren tussen het Maas- en Rijngrind naar agaten en af en toe vind ik ook wel een fossiel, maar het ligt er niet dik mee bezaaid.
Trouwens de agaten die ik vind komen bijna allemaal uit het Rijngrind.
geduld is een goede zaak
- agaathunter
Hoi Bjorn,
Die grindgaten liggen ook niet direct langs de Maas, maar op plaatsen waar vroeger de Maas wel gestroomd moet hebben.
Ik weet niet waar je woont en of er in de directe omgeving plaatsen zijn, waar men grind en zand uit de grond haalt.
Dat moet toch wel te achterhalen zijn, denk ik.
Die grindgaten liggen ook niet direct langs de Maas, maar op plaatsen waar vroeger de Maas wel gestroomd moet hebben.
Ik weet niet waar je woont en of er in de directe omgeving plaatsen zijn, waar men grind en zand uit de grond haalt.
geduld is een goede zaak
Ik woon in Gennep.agaathunter schreef:
Hoi Bjorn,
- agaathunter
Hoi Bjorn,
In Ven-Zelderheide en Goch heb je grindgaten bij jou in de buurt.
geduld is een goede zaak
Maar dat is allemaal verboden tereinagaathunter schreef:
Hoi Bjorn,