ammonietjes en zo
ammonietjes en zo

wou deze toch niet onthouden voor de liefhebbers

laatste foto is links allemaal fossiel hout
(CBN, 23/01)
cenomaan e.d. gaat voor ene keer níet op de foto

[Bewerkt door fitch op 25-01-2008 om 11:14 NL]
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: ammonietjes en zo
Idd mooie vondsten.
Ikzelf ken weinig of niks van CBN en dan al helemaal niet van het fossiele hout dat daar kan gevonden worden. Kan je me eens uitleggen hoe ik dat hout moet situeren ? CBN is toch een mariene afzetting - waar komt het hout dan vandaan?
Gewoon een vraag van een CBN-leek... maar wel een plantjes-liefhebber.
Z.
Ikzelf ken weinig of niks van CBN en dan al helemaal niet van het fossiele hout dat daar kan gevonden worden. Kan je me eens uitleggen hoe ik dat hout moet situeren ? CBN is toch een mariene afzetting - waar komt het hout dan vandaan?
Gewoon een vraag van een CBN-leek... maar wel een plantjes-liefhebber.
Z.
The earth has music for those who listen.
sven,
men kan het zich afvragen
mss dat er toen heel wat meer hardhouten soorten stonden en er meer kans was op hout dat naar de bodem zonk (als azobé e.d.)
In die bedden V-VII van de Gault, midden Albiaan (en vooral V) zit heel wat (meestal gepyritiseerd) hout - werkelijk mooi. Nu heb ik ook nog hoger (laat albiaan en ook in cenomaan, klif dus en denk zelfs turoniaan hout, hoger klif) gevonden, maar deze zijn zo plat als een sjiek, weliswaar zelden gepyritiseerd.
ik hou alvast wat aan de kant voor je
men kan het zich afvragen

mss dat er toen heel wat meer hardhouten soorten stonden en er meer kans was op hout dat naar de bodem zonk (als azobé e.d.)
In die bedden V-VII van de Gault, midden Albiaan (en vooral V) zit heel wat (meestal gepyritiseerd) hout - werkelijk mooi. Nu heb ik ook nog hoger (laat albiaan en ook in cenomaan, klif dus en denk zelfs turoniaan hout, hoger klif) gevonden, maar deze zijn zo plat als een sjiek, weliswaar zelden gepyritiseerd.

do faillures
do faillures
Antw: Antw: ammonietjes en zo
Super! Zo plat als een sjiek of niet, \'t blijft super. Heb leuk materiaal wat ik in ruil kan geven. Laat het fossiel.net weekend maar rap plaats vindenfitch schreef:

Santé
Z.
The earth has music for those who listen.
hey sven en dries
Als je intresse hebt heb ook nog fossielen stukken hout van cbn vind ze veel.
Haja ik denk eerlijk gezegd dat het hout wel is van een soort mangrove bos zou kunnen afkomstig zijn maar een gedachtje he.
Knappe ammos en hout trouwens check mail dries.
grtz dinkie
Als je intresse hebt heb ook nog fossielen stukken hout van cbn vind ze veel.
Haja ik denk eerlijk gezegd dat het hout wel is van een soort mangrove bos zou kunnen afkomstig zijn maar een gedachtje he.
Knappe ammos en hout trouwens check mail dries.
grtz dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
- binbinneke
- Contacteer:
Prachtig!
Ook die twee Euhoplites- ammonietjes! Maakt me benieuwd voor het fossiel.net weekend
gr. robin
Ook die twee Euhoplites- ammonietjes! Maakt me benieuwd voor het fossiel.net weekend

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hey Fitch,
leuke vondsten!
Ook nog iets uit het krijt gehaald??
Groet
leuke vondsten!
Ook nog iets uit het krijt gehaald??
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
albiaan is ook krijt dacht ik :p
maar eh, ja .. enkele mantelli\'s (niet zeker, zitten nog 98% in matrix), lag overal heel veel schlumbachia trouwens!
maar ik wou het maar wat rustig aan doen .. kwestie van de rug maar eens te sparen
[Bewerkt door fitch op 27-01-2008 om 13:32 NL]
maar eh, ja .. enkele mantelli\'s (niet zeker, zitten nog 98% in matrix), lag overal heel veel schlumbachia trouwens!
maar ik wou het maar wat rustig aan doen .. kwestie van de rug maar eens te sparen

[Bewerkt door fitch op 27-01-2008 om 13:32 NL]
do faillures
do faillures