Jammer.....
Jammer.....

...dat we nog steeds geen fossielen kunnen plaatsen zonder het opbiechten van kwetsbare locaties

Heren moderatoren, gaan jullie hier nog iets mee doen in de toekomst?
Op de foto\'s respectievelijk de zeer zeldzame Plasiaspis bohemica (Sarka fm.), de (met name compleet) zeldzame Kettneraspis roemeri (Motol fm) en als derde een Odontopleura cf. ovata (Motol fm), uitzonderlijk groot. De laatste is niet makkelijk te vinden maar komt wat vaker voor. Het nieuwe trio komt uit Tsjechie (Siluur en Ordovicium).
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 26-01-2008 om 14:39 NL]
Trilobiti Ceská Republika
Antw: Jammer.....
Dat zijn weer een paar fraaie aanwinsten Tomas. Vooral de Plasiaspis en de Kettneraspis (die ik alleen als de williamsi uit Oklahoma en een species uit Marokko ken.)
vr.gr.
Jan
vr.gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
Ken je het verschil tussen Kettneraspis en Leonaspis, Jan?
Oei!:) Voor zover ik weet gaat het om het aantal kleine staartstekels tussen de grotere. Maar ik zie ook nogal eens de aanduiding Kettneraspis (Leonaspis), met name bij de williamsi.

Sorry, de foto kwam niet door.
Sam Gon, Whitely c.s. en Bob Carroll noemen dit exemplaar met twee kleine staartstekels in het mideen Kettneraspis, maar bij Levi-Setti (in navolging van Whittington?)heet het Leonaspis.
Ik meende dat de Leonaspis er 4 had.
Of is het toch andersom?
Hoi ceraurus,
Dat zijn weer prachtige fotookes van nog prachtigere trilobietjes.
Ik heb spijtig genoeg alleen maar een wangstekel van een Kettneraspis in Tsjechië gevonden.
Volgende keer, (waarschijnlijk ergens in september) ga ik voor een volledig beestje.
Van mij mag je nog meer fotookes van je vondsten doorsturen, dat is altijd leuk om zien.
Groetjes...
Ilse
Dat zijn weer prachtige fotookes van nog prachtigere trilobietjes.
Ik heb spijtig genoeg alleen maar een wangstekel van een Kettneraspis in Tsjechië gevonden.
Volgende keer, (waarschijnlijk ergens in september) ga ik voor een volledig beestje.
Van mij mag je nog meer fotookes van je vondsten doorsturen, dat is altijd leuk om zien.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Om in jouw bewoordingen te blijven Jan,
inderdaad Kettneraspis heeft twee kleine tussen twee grote, Leonaspis heeft er vier.
Ik onthoud het dat Leonaspis er vier heeft als volgt; Leo=leeuw=kat en de bovenste rij voortanden van een \'Felix\' lijkt meer met vier kleine tussen de twee grote, dan twee kleine tussen twee grote. Niet alle (misschien al weer wat oudere) publicaties hebben de namen aangepast.
Misschien een beetje vergezocht en ik moet mijn theorie nog even controleren op de kat
Geweldig boek overigens van Levi-Setti.
Heb je Systeme Silurien nu al Jan?
En Ilse, de beestjes blijven komen (in collectie en hier in plaatjes). Nu nog een kleine aanpassing in het systeem en dan kan alles in het fotosysteem hier
Daar hoop ik op tussen al dat tanden- en bottengeweld :3
[Bewerkt door Ceraurus op 27-01-2008 om 11:43 NL]
inderdaad Kettneraspis heeft twee kleine tussen twee grote, Leonaspis heeft er vier.
Ik onthoud het dat Leonaspis er vier heeft als volgt; Leo=leeuw=kat en de bovenste rij voortanden van een \'Felix\' lijkt meer met vier kleine tussen de twee grote, dan twee kleine tussen twee grote. Niet alle (misschien al weer wat oudere) publicaties hebben de namen aangepast.
Misschien een beetje vergezocht en ik moet mijn theorie nog even controleren op de kat

Geweldig boek overigens van Levi-Setti.
Heb je Systeme Silurien nu al Jan?
En Ilse, de beestjes blijven komen (in collectie en hier in plaatjes). Nu nog een kleine aanpassing in het systeem en dan kan alles in het fotosysteem hier

Daar hoop ik op tussen al dat tanden- en bottengeweld :3
[Bewerkt door Ceraurus op 27-01-2008 om 11:43 NL]
Merci Tomas, mijn Oklahoma trilo is dus terecht als Kettneraspis gecatalogiseerd, ondanks Levi-Setti 1995(die overigens inderdaad een prachtboek heeft gemaakt; trouwens Whitely c.s. met hun boek over de trilobieten van New York mogen er ook zijn, maar New York ligt buiten jouw verzamelgebied). Systeme Silurien heb ik niet. Wie heeft het geschreven en waar is het uitgegeven?
Ik sluit me verder aan bij Ilse; blijf je aanwinsten op het forum zetten, niet alleen mooi maar we leren er ook van. En het is inderdaad weer eens wat anders dan de (ook interessante)stroom vondsten uit het Brabantse Mekka.
vr.groet
Jan
Ik sluit me verder aan bij Ilse; blijf je aanwinsten op het forum zetten, niet alleen mooi maar we leren er ook van. En het is inderdaad weer eens wat anders dan de (ook interessante)stroom vondsten uit het Brabantse Mekka.
vr.groet
Jan
Ook het Whitley-boek heb ik. Veel gestelde fauna hebben overeenkomsten met europese, maar ik had het boek al langer.
\'SS\' is het plaatwerkboek van Joachim Barrande uit 1852. Het is mijn ultieme determinatie werk voor trilobieten en bestaat uit bijna 50 tafels met tekeningen. het is een reprint uit 1999 uitgegeven door het museum in Praag.
Kijk even op internet (zoeken met Google) naar Humanitas-buchversand en zoek op hun site naar Barrande. Het is al een poos een aanbieding van € 70 voor € 30 euro. Die mag je niet missen
\'SS\' is het plaatwerkboek van Joachim Barrande uit 1852. Het is mijn ultieme determinatie werk voor trilobieten en bestaat uit bijna 50 tafels met tekeningen. het is een reprint uit 1999 uitgegeven door het museum in Praag.
Kijk even op internet (zoeken met Google) naar Humanitas-buchversand en zoek op hun site naar Barrande. Het is al een poos een aanbieding van € 70 voor € 30 euro. Die mag je niet missen

Altijd weer prachtige trilobieten.
Die Odontopleura, komt die uit lagen vergelijkbaar met die \"Llarnvirn\"-lagen van Bretagne en delen van Engeland?
met vriendelijke groet,
Mark
Die Odontopleura, komt die uit lagen vergelijkbaar met die \"Llarnvirn\"-lagen van Bretagne en delen van Engeland?
met vriendelijke groet,
Mark