megalodon in nederland
megalodon in nederland
Hallo allemaal,
Na lang zoeken eindelijk een megalodon (fragment, helaas) gevonden op het strand van De Kaloot in Breskens. Weet iemand meer over de zeldzaamheid van \'megs\' in onze contreien?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groeten Pa Arendsoog
Na lang zoeken eindelijk een megalodon (fragment, helaas) gevonden op het strand van De Kaloot in Breskens. Weet iemand meer over de zeldzaamheid van \'megs\' in onze contreien?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groeten Pa Arendsoog
wie zoekt zal vinden
- fossielenjagers
- Contacteer:
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: megalodon in nederland
Even voor de duidelijkheid. De Kaloot en Breskens zijn 2 verschillende vindplaatsen. En wordt gescheiden door de Westerscheldearendsoog schreef:
Hallo allemaal,
...De Kaloot in Breskens.
Groeten Pa Arendsoog

Maar een foto zal inderdaad leuk zijn. Ik heb ook wat fragmenten en hellaas ook geen hele uit Cadzand en omstreken.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- FransFrenken
- Contacteer:
Het strand De Kaloot ligt niet in Breskens, maar te Ritthem, vlakbij de Kerncentrale. Hier kun je af en toe een fragment vinden van een megalodon. Hele exemplaren komen hier nagenoeg niet voor. Enkel de hele kleine exemplaren willen wel eens de elementen overwinnen en \"heel\" aanspoelen.
grt
Frans
grt
Frans
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
de kaloot ligt in borsele en je kan daar vaker stukken van de megalodon vinden ik heb er ook al meerdere gevonden kijk maar bij mijn verzameling dit is wel het grootste stuk wat ik heb gevonden grtn arien
@arendsoog In mijn verzameling zie je verschillende Megs uit Zeeuws vlaanderen. Ze komen af en toe wel eens voor, ook de voorouders van de Megs, de Angustidens en Auriculatus komen hier wel eens voor. Toch blijven zulke tanden en dan in een complete staat erg zeldzaam in Nederland.
groeten Ferry
groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- Caveman
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 304 times
- Contacteer:
Heej Ferry, volgens mijn catalogus heb ik er een van je gekocht afgelopen jaar!!!!
To share or not to share, that's the question!
Dat is heel goed mogelijk ik heb er vorig jaar namelijk 1 geveild uit zeeuws vlaanderen, dit is wel iets wat ik zelden doe uit mijn verzameling, en ook denk ik niet meer ga doen, maar je weet nooit, soms vindt ik dat het dan tijd wordt dat een ander er van kan genieten en verkoop ik wat van mijn persoonlijke vondsten. Ik zie alleen bijna nooit als een forumlid iets koopt wie nu wie is, de Ebaynaam is altijd anders als de Forumnaam en in adressen van iedereen ben ik al helemaal niet thuis, enz.... alhoewel bij velen weet ik wel waar het is gebleven en wens ook iedereen er veel plezier van, ook u Caveman met deze bijzondere Megalodontand uit Nederland.
Mvg Ferry
Mvg Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ahoy medespeurders,
Ja, dom, dom; natuurlijk de kaloot in borssele; pa arendsoog was een beetje in de war (de week daarvoor waren we tussen cadzand en breskens - ook een paar mooie gevonden trouwens; al die B\'s in Zeeland maken het er soms niet makkelijker op. Ik zal eens proberen wat foto\'s op deze site te zetten, maar dan moet ik eerst eens goed de gebruiksaanwijzing lezen. Van iemand die twee plaatsnamen door elkaar haalt, mag je niet te veel verwachten nietwaar
Groeten
Ja, dom, dom; natuurlijk de kaloot in borssele; pa arendsoog was een beetje in de war (de week daarvoor waren we tussen cadzand en breskens - ook een paar mooie gevonden trouwens; al die B\'s in Zeeland maken het er soms niet makkelijker op. Ik zal eens proberen wat foto\'s op deze site te zetten, maar dan moet ik eerst eens goed de gebruiksaanwijzing lezen. Van iemand die twee plaatsnamen door elkaar haalt, mag je niet te veel verwachten nietwaar

Groeten
wie zoekt zal vinden
Ahoy medespeurders,
bijgaand een brokje meg. \'t Is maar een stuk - helaas - maar wel met mooie \'serrations\' (hoe noemen we dat in het Nederlands?)Ik heb er meerdere uit de VS (ook grote), maar een Nederlandse megalodon is toch wel even wat anders. Eerlijk is eerlijk: zo\'n stukje doet me meer dan die gekregen tanden.
Groeten
bijgaand een brokje meg. \'t Is maar een stuk - helaas - maar wel met mooie \'serrations\' (hoe noemen we dat in het Nederlands?)Ik heb er meerdere uit de VS (ook grote), maar een Nederlandse megalodon is toch wel even wat anders. Eerlijk is eerlijk: zo\'n stukje doet me meer dan die gekregen tanden.
Groeten
wie zoekt zal vinden