perioticum, onbekend bot en vogelbotje??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
brachiopootje
perioticum, onbekend bot en vogelbotje??

Bericht door brachiopootje » 04 feb 2008, 18:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,

ik ben afgelopen zaterdag naar de kaloot gegaan en heb daar enkele merkwaardige dingen gevonden.
De eerste drie foto\'s tonen een perioticum. Mijn vraag is of jullie dit kunnen determineren ( tot op de familie ) ??

De 4e en 5e foto zijn die van een bot. Geen idee van welk dier het is, ook niet echt van waar het komt.Zelf zou ik zeggen dat het een stik van een bekken is, maar dat is maar een gok.

Ten slotte de laatste vier foto\'s. Het is (volgens mij) een vogelbotje. Na even op het internet te hebben gesurft denk ik dat het een tarsometatarsus (fioew, wat een woord) is. Als iemand hier iets meer over kan zeggen, graag !!

Groeten, Brachopootje.

Erik
Antw: perioticum, onbekend bot en vogelbotje??

Bericht door Erik » 04 feb 2008, 23:11

brachiopootje schreef:
Hoi,

ik ben afgelopen zaterdag naar de kaloot gegaan en heb daar enkele merkwaardige dingen gevonden.
De eerste drie foto\'s tonen een perioticum. Mijn vraag is of jullie dit kunnen determineren ( tot op de familie ) ??

De 4e en 5e foto zijn die van een bot. Geen idee van welk dier het is, ook niet echt van waar het komt.Zelf zou ik zeggen dat het een stik van een bekken is, maar dat is maar een gok.

Ten slotte de laatste vier foto\'s. Het is (volgens mij) een vogelbotje. Na even op het internet te hebben gesurft denk ik dat het een tarsometatarsus (fioew, wat een woord) is. Als iemand hier iets meer over kan zeggen, graag !!

Groeten, Brachopootje.
Hoi,
Tarsometatarsus is van een duiker. Grootte past in lengte-variatie van zowel Gavia stellata, G. arctica en G. immer (roodkeel-, Parel- en ijsduiker). Leuke vondst.

groeten, Erik

[Bewerkt door Erik op 05-02-2008 om 12:08 NL]

The Stone
Contacteer:
Antw: perioticum, onbekend bot en vogelbotje??

Bericht door The Stone » 05 feb 2008, 20:54

Het bot is een ellepijp van een herbivoor. Rund of Hertachtige.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gesloten