nep-fossielen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Casper
Contacteer:
Antw: nep-fossielen

Bericht door Casper » 23 jan 2005, 11:23

ik ga hem gewoon ruilen. de verkopers hadden gezegd dat ik hem kon ruilen en als ze nu zeggen dat het niet meer kan verzin ik wel wat anders.
dank voor de hulp.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten
Antw: Antw: nep-fossielen

Bericht door Maarten » 23 jan 2005, 11:31

Casper schreef:
ik ga hem gewoon ruilen. de verkopers hadden gezegd dat ik hem kon ruilen en als ze nu zeggen dat het niet meer kan verzin ik wel wat anders.
dank voor de hulp.

Groeten, Casper
Misschien moeten we de naam van de handelaar publiceren, een soort zwarte lijst samenstellen. Wat denken jullie hiervan?

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

ak-sm
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: nep-fossielen

Bericht door ak-sm » 23 jan 2005, 11:38

Maarten schreef:
Casper schreef:
dank voor de hulp.

Groeten, Casper
Misschien moeten we de naam van de handelaar publiceren, een soort zwarte lijst samenstellen. Wat denken jullie hiervan?
Doen! Zowel van de betrouwbare als de slechte handelaars. Want als je Euro\'s wil spenderen moet dit op een eerlijke manier gebeuren!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 23 jan 2005, 11:44

nee, ik denk dat de handelaren van wie ik dit heb gekocht gewoon niet beter wisten dan dat ze echte fossielen verkochten hoor!
daarom geef ik de naam nu niet, alleen als blijkt dat ze hem niet willen ruilen. op dat moment zijn ze onbetrouwbaar, want ze hadden gezegd dat dat mocht.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 23 jan 2005, 13:16

Hmmm... ik denk dat je, voor je namen van handelaren hier neerpost die niet te vertrouwen zouden zijn, dit best eerst overlegt met Herman.
En zoals je hoger al hebt gezegd, er zijn ook handelaars die niet weten dat ze valse trilobieten verkopen (ik denk zelfs de meerderheid van de handelaars die niet via internet verkopen): die kopen gewoon lukraak een goedkoop lot trilo\'s uit Marokko.
Ik heb hier overigens ook ne valse liggen denk ik :) dezelfde soort als Casper.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 23 jan 2005, 13:22

ohja: was ik nog vergeten: hij lijkt erg veel op een prionopeltis, erg goed nagemaakt behalve dat hij enkele centimeters te groot is voor een prionopeltis.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

radiaspis
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door radiaspis » 23 jan 2005, 18:21

In Gea 2004 nr. 4 (pagina\'s 132-135) staat een artikeltje dat ik samen met Paul Hille geschreven heb over trilobietenfalsificaties. Hopelijk is dat van nut voor de pagina over vervalsingen.

Allart

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 25 feb 2005, 17:25

ik heb mijn \"prionopeltis\" ff getest, maar hij smelt absoluut niet. ook al is de naald roodgloeiend en smelt de naald zelf bijna. deze trilo zou uit erfoud komen, en ik zag daar laatst op de themadag ook een paar trilobieten vandaan. deze waren iets lichter dan de mijne maar leken er wel op wat materiaal betreft. ook het gesteente was van dezelfde soort. misschien toch niet helemaal nep? of misschien gewoon op de steen gezet maar wel echt?

Groeten, Casper

dit is het adres: http://www.xs4all.nl/~pr5oost/geleedpotigen.htm

[Bewerkt door Casper op 25-02-2005 om 17:27 NL]

Post mortem we sort 'em!

Bert
Antw: Antw: nep-fossielen

Bericht door Bert » 26 feb 2005, 11:23

webmaster schreef:
Bedankt! Ik heb hem ontvangen. Je zult er binnenkort het resultaat van zien.
Hoi Herman,

Heb je al iets kunnen doen met die PDF-file over het herkennen van vervalsingen bij trilobieten?

Greetz, bert

Greetz, Bert

Gesloten