Tijdschrift Fossilien
Antw: Tijdschrift Fossilien
Hoi Rafael,
Ik heb zelf een aantal jaren naar alle tevredenheid een abonnement op Fossilien gehad (tot 2004). Het is een tijdschrift dat een brede schare aan soorten fossielen behandeld. Ook komen er regelmatig vindplaatsen aan bod (wel vrijwel altijd in het verre buitenland). De artikelen zijn ook voor de leek goed te lezen mits je zoals eerder vermeld Duits leest. Het is een tijdschrift dat zich richt op de amateur.
Er staan zo nu en dan ook Trilobieten in (zag in je profiel dat dat je favorieten zijn).
De Geschiebesammler heeft regelmatig artikelen over Trilobieten. Het gaat hier echter wel om zwerfsteenfossielen. Het nivo is wat hoger, maar de artikelen zijn minder toegankelijk voor de beginner.
Ken je de uitgaven van de NGV en de Gea? Ook zeer de moeite waard. Hier komen ook regelmatig Nederlandse fossielen aan bod.
Mijn advies: zoek je een algemeen en toegangkelijk tijdschrift dat niet specifiek over zwerfstenen gaat of zich op Nederland richt, dan lijkt mij Fossilien een goede keus. Wil je meer de diepte in over een specifiek onderwerp, dan zou ik nog even verder zoeken.
met groet,
Jeroen
Ik heb zelf een aantal jaren naar alle tevredenheid een abonnement op Fossilien gehad (tot 2004). Het is een tijdschrift dat een brede schare aan soorten fossielen behandeld. Ook komen er regelmatig vindplaatsen aan bod (wel vrijwel altijd in het verre buitenland). De artikelen zijn ook voor de leek goed te lezen mits je zoals eerder vermeld Duits leest. Het is een tijdschrift dat zich richt op de amateur.
Er staan zo nu en dan ook Trilobieten in (zag in je profiel dat dat je favorieten zijn).
De Geschiebesammler heeft regelmatig artikelen over Trilobieten. Het gaat hier echter wel om zwerfsteenfossielen. Het nivo is wat hoger, maar de artikelen zijn minder toegankelijk voor de beginner.
Ken je de uitgaven van de NGV en de Gea? Ook zeer de moeite waard. Hier komen ook regelmatig Nederlandse fossielen aan bod.
Mijn advies: zoek je een algemeen en toegangkelijk tijdschrift dat niet specifiek over zwerfstenen gaat of zich op Nederland richt, dan lijkt mij Fossilien een goede keus. Wil je meer de diepte in over een specifiek onderwerp, dan zou ik nog even verder zoeken.
met groet,
Jeroen
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
Wij hebben een abonnement met de vereniging, het is een prachtblad, inderdaad zeer professioneel, maar daar is de prijs dan ook wel naar!
gr Mart
gr Mart
To share or not to share, that's the question!
- Boven-Krijt
- Contacteer:
Hallo,
ik hou niet van het tijdschrift \"Fossielen\", het is te duur en bericht teveel over vindplaatsen buiten Duitsland/Europa.
Volgende vereniging - A.P.H. (Arbeitskreis Paläontologie Hannover) geeft 4 boekjes per jaar uit voor haar leden. Lidmaatschap kost € 20 per jaar.
De oude tijdschriften kunnen gratis gedownload worden op volgende adres.
http://www.ap-h.de/download.html
Proberen maar.
Groetjes
Werner
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Werner!
Heb alle pdfjes gehaald, zeer interessant!
groetjes
Heb alle pdfjes gehaald, zeer interessant!
groetjes
To share or not to share, that's the question!
- TerzietBelemniet
Bedankt Werner,
Dit is beter dan van die dure boekjes te moeten kopen.
Groetjes Lars
Dit is beter dan van die dure boekjes te moeten kopen.
Groetjes Lars
TerzietBelemniet