foraminiferen
foraminiferen
hallo iedereen
Weer een waal vonds. (wat anders:p)
Ik heb deze dingen zelf gedetermineerd als foraminifera(de kleinere puntjes, de grotere zijn koralen)klopt dit? Of is het toch iets anders?
Owja vorige week ofzo heb ik nog een stuk gevonden met nummulieten en een stuk met 2 zeëgel fragmenten maar die ben ik kwijt:P
met vriendelijke groeten jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
Antw: foraminiferen
forams zijn over het algemeen iets kleiner (afgezien van numulieten), op basis van deze foto lijkt crinoiden waarschijnlijker.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Ik twijfel ook of het wel forams zijn, omdat ik geen interne structuren zie. Het lijkt erop dat het materiaal aan de binnenkant hetzelfde is als het materiaal erom heen. Het uitsluiten van forams op basis van de grootte zou ik niet doen. Er zijn naast nummulieten genoeg andere forams die zo’n 3 mm groot kunnen / konden worden.
Gegroet,
Camiel
Gegroet,
Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
Ik denk eerder dat puntjes tussen de grotere koraaltakjes ook tot een koraalsoort behoren.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Syringopora achtige die uit kleine op erlkaar groeiende losse kelkjes is opgebouwd. Op de fotopagina staan er enkele exemplaren afgebeeld.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Syringopora achtige die uit kleine op erlkaar groeiende losse kelkjes is opgebouwd. Op de fotopagina staan er enkele exemplaren afgebeeld.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Als ik kijk naar foto Nummer: 432-0004
zie ik een grote gelijkenis.
en die grote koralen dan? is daar een naam aan te geven?(ik kan van een andere steen een duidelijkere foto maken indien nodig)
[Bewerkt door bullet op 14-02-2008 om 17:20 NL]
zie ik een grote gelijkenis.
en die grote koralen dan? is daar een naam aan te geven?(ik kan van een andere steen een duidelijkere foto maken indien nodig)
[Bewerkt door bullet op 14-02-2008 om 17:20 NL]
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
Ziehier een steen (ca. 25 cm lengte, ca. 15 cm. dik) \"doordrenkt\" van nummulieten van 3 tot 30 mm. 27 jaar geleden gevonden in de Var.
vr,groet
Jan
De senioribus nil nisi bene
ow ik was vergeten te zeggen dat de nummulieten die ik gevonden heb niet in die grijze steensoort zat maar in wit kalksteen
oeps:P

Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
Antw: Antw: foraminiferen
webmaster schreef:
Ik denk eerder dat puntjes tussen de grotere koraaltakjes ook tot een koraalsoort behoren.
Ik ben het helemaal met onze webmaster eens
Koraal, zonder meer!
To share or not to share, that's the question!
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: foraminiferen
Off Topic: De Var! daar ga ik elke zomer naar toe! Toch maar eens wat beter gaan opletten.nestor schreef:
Ziehier een steen (ca. 25 cm lengte, ca. 15 cm. dik) \"doordrenkt\" van nummulieten van 3 tot 30 mm. 27 jaar geleden gevonden in de Var.
vr,groet
Jan
On topic: Ik denk ook koralen.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer: