Net terug van ZWP
- Carcharias
- Contacteer:
Net terug van ZWP
Hallo allemaal,
Ik ben terug van een middagje ZWP. M\'n moeder was naar links gelopen richting Cadzand samen met de hond en ik en mn pa zijn in de geul gaan zoeken op het droge. We hebben redelijk gevonden. Veel tandjes van een paar mm (blote oog) Er zatten 15 maaltandjes van een vis tussen, 10 huidplaatjes van een vis, 30 a 40 haaientandjes, en 5 haaientanden.
Maar ik heb een verdombd raar tandje gevonden. Het lijkt op een C. Hastalis maar heeft kartels.. dus ik denk C. angustidens. (foto\'s volgen)
Gr. Robbin (PS. de haaientandjes hebben ik en mn pa gevonden.. en de Haaientanden m\'n moeder.)
[Bewerkt door Carcharias op 17-02-2008 om 15:59 NL]
Ik ben terug van een middagje ZWP. M\'n moeder was naar links gelopen richting Cadzand samen met de hond en ik en mn pa zijn in de geul gaan zoeken op het droge. We hebben redelijk gevonden. Veel tandjes van een paar mm (blote oog) Er zatten 15 maaltandjes van een vis tussen, 10 huidplaatjes van een vis, 30 a 40 haaientandjes, en 5 haaientanden.

Gr. Robbin (PS. de haaientandjes hebben ik en mn pa gevonden.. en de Haaientanden m\'n moeder.)
[Bewerkt door Carcharias op 17-02-2008 om 15:59 NL]
Luctor et Emergo
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Net terug van ZWP

Dit zijn de foto\'s van de C. angustidens? Ik ben er nog niet zeker over. Maar op de foto\'s zie je de kartels hellaas niet goed.. maar neem van mij aan dat die daar wel zitten. Als iemand kan bevestigen welke tand het is hoor ik het graag.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- Carcharias
- Contacteer:
Hoi Arjen,
Nu je het zegt, nog niet aan gedacht.
Gr. Robbin (PS. misschien wilde ik gewoon graag dat het een C. angustidens was.
)
[Bewerkt door Carcharias op 17-02-2008 om 16:54 NL]
Nu je het zegt, nog niet aan gedacht.

Gr. Robbin (PS. misschien wilde ik gewoon graag dat het een C. angustidens was.

[Bewerkt door Carcharias op 17-02-2008 om 16:54 NL]
Luctor et Emergo
I am sorry to say this is a normal hastalis...
Gr
Stephan
www.sharktoothfan.de.tl
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Lijkt me een gewone Cosmopolitodus Hastalis (of Isurus H.)(sluit me bij Steph aan) Een Angustidens ziet toch iets anders uit...
MVG,
Ruben
MVG,
Ruben
Zoekt, en gij zult vinden!
Robin,
Kun je een paar detailfoto\'s maken van de kartelingen?
Groeten,
Arjen
Kun je een paar detailfoto\'s maken van de kartelingen?
Groeten,
Arjen
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Hey,
- a Carcharocles tooth has always a bourlette which is clearly missing here, thus no angustidens
- an escheri looks quite different concerning the design of the tooth
-a slight serration ( which I can, by the way, really not see ) on teeth from Cadzand can always come from the bad condition teeth from there are in...
Gr
Stephan
www.sharktoothfan.de.tl
- Carcharias
- Contacteer:
Heej mensen,
Ik zal de tand meenemen naar Antwerpen voor de beursgangers. En foto\'s zijn nogal moeilijk te nemen van de karteling.. en je kan het vaak beter zien als je de tand zelf in handen hebt niet waar?;)
Gr. Robbin
Ik zal de tand meenemen naar Antwerpen voor de beursgangers. En foto\'s zijn nogal moeilijk te nemen van de karteling.. en je kan het vaak beter zien als je de tand zelf in handen hebt niet waar?;)
Gr. Robbin
Luctor et Emergo