Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
Antw: Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
Beste vriend, ooit al gehoord van een kaart die misschien verkeerd en/of verouderd is?
Niet alles wat geschreven is, is daarom ook correct. Van een bepaalde vindplaats uit het Boven-Krijt is de ouderdom en stratigraphie beschreven, maar uit de tanden die we er hebben verzameld blijkt iets anders. Ik geef toe dat het hier echt wel om een grensgeval gaat, ofwel Boven-Santoniaan ofwel Onder-Campaniaan. Het gaat mij hier niet of het Krijt is of Tertiair.
Niet alles wat geschreven is, is daarom ook correct. Van een bepaalde vindplaats uit het Boven-Krijt is de ouderdom en stratigraphie beschreven, maar uit de tanden die we er hebben verzameld blijkt iets anders. Ik geef toe dat het hier echt wel om een grensgeval gaat, ofwel Boven-Santoniaan ofwel Onder-Campaniaan. Het gaat mij hier niet of het Krijt is of Tertiair.
Ben zelf geoloog dus ken alle mogelijke problemen. Misschien moet je wat slijpplaatjes maken voor een eventuele datering.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Het gaat hier over fosfaat, dat maakt het er niet gemakkelijker op. Ik probeer wat invertebraten te verzamelen, er zijn ook enkele ammonieten gevonden. Daarmee moet het wel te doen zijn, aangezien die allemaal in vrij korte tijdzone\'s zijn ingedeeld.
Hoe bedoel je fosfaat? Weet wat het is maar wat wil je ermee? Of wat zoek je?
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Antw: Antw: Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
er stond nog een mooi artikel in de grondboor en hamer van vandaag. \"strontium-isotopen en de ouderdom van belemnieten\"somniosus schreef:
Interesseert mij ook wel, omdat Belemnieten vaak de enige indicatie zijn voor de ouderdom van bepaalde lagen. Dikwijls neem ik ze mee, om later een exacte ouderdom te bepalen, maar als je zoals mij weinig kaas hebt gegeten van invertebraten, dan kom je niet ver, zeker niet met Belemnieten wat een lastig onderwerp is.
dat ga ik zeker vandaag of morgen lezen.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
Goed, dan kan je het in het kort even vertellen, niet?Casper schreef:
er stond nog een mooi artikel in de grondboor en hamer van vandaag. \"strontium-isotopen en de ouderdom van belemnieten\"
Groeten, Casper
Antw: Antw: Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
Ik zoek niets of beter in zoek haaientanden. En die zitten in een zachte tot harde fosfaatlaag.#84_NL schreef:
Antw: Antw: Antw: Antw: Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
in het lang alleen, zie je mailboxsomniosus schreef:Goed, dan kan je het in het kort even vertellen, niet?Casper schreef:
er stond nog een mooi artikel in de grondboor en hamer van vandaag. \"strontium-isotopen en de ouderdom van belemnieten\"
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Antw: Belemnieten, belemnieten en nog eens belemnieten
Ik neem aan dat je een fosfaat rijke laag bedoelt.somniosus schreef:Ik zoek niets of beter in zoek haaientanden. En die zitten in een zachte tot harde fosfaatlaag.#84_NL schreef:
Goethe
Goethe