onbekend tandje Marokko
onbekend tandje Marokko
Wie kan dit Marokkaanse tandje voor mij determineren? Aan de tand zit een stukje bot of wortel vast.
- notorynchus
Antw: onbekend tandje Marokko
Ja idd mooi kleurtje! Ik dacht dat mosasaurustanden donkerder gekleurd en breder waren.
gr Arno
gr Arno
- binbinneke
- Contacteer:
Kleur en grootte kunnen erg variëren van fossiel tot fossiel en zijn dus (meestal) niet het belangrijkste determinatie-kenmerk. Geen zekerheid, maar ik zou ook voor een mosasauriër gaan.
Er zijn vast nog andere mensen op dit forum die de tand met meer zekerheid kunnen determineren.
gr. robin
[Bewerkt door binbinneke op 11-03-2008 om 12:02 NL]
Er zijn vast nog andere mensen op dit forum die de tand met meer zekerheid kunnen determineren.
gr. robin
[Bewerkt door binbinneke op 11-03-2008 om 12:02 NL]
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Mosasaurustanden hebben meestal twee (of uitzonderlijk één ) snijranden. Ik zie er geen.
De tand heeft inderdaad geen snijranden.
Ik heb hem gevonden in een kilo marokkaanse haaientanden die ik gekocht heb.
groetjes
Ik heb hem gevonden in een kilo marokkaanse haaientanden die ik gekocht heb.
groetjes
Ik weet de naam er niet van ,maar de marokkanen verkopen ook krokodilleschedels die tanden welke zich daarin bevinden lijken hier toch wel sterk op.Vindplaats fosfaatmijnen in de streek van Khouribga.
Theo
krokodillen hebben ipv snijranden , richels. En die zie ik hier ook niet. Het is ook geen plesio- noch pliosaurustand.
Spannend niet?
Spannend niet?
he arno,
kijk eens even hier bij links,onder marokkaanse haaientanden.Misschien vindt je daar wel een antwoord .
wally
kijk eens even hier bij links,onder marokkaanse haaientanden.Misschien vindt je daar wel een antwoord .
wally

Ik denk dat ik het gevonden heb wat het is: zie bovenstaand plaatje.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
groetjes