kaak kallo

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
kaak kallo

Bericht door Henk Jan » 12 mar 2008, 20:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In 1982 vond ik dit versteende kaakje op een zandvlakte bij Kallo/Doel.

Het meet 9,5cm; ernaast ligt een twee euromunt. In de tandholten zit een aanslag van bryozoen. Het witte steentje is een steuntje en hoort er niet bij.
Weet iemand van welk dier dit is? Ik dacht eerst aan een kaak van een zeehond, maar een plaatje op Internet toonde toch een andere vorm.

HJ

The Stone
Contacteer:
Antw: kaak kallo

Bericht door The Stone » 13 mar 2008, 08:42

Toch denk ik ook aan een onderkaak v.e. zeehond/robachtige. Vooral in het Mio/Plioceen waren er veel soorten.
BV. in Mill alleen zijn er al 7 soorten te onderscheidden.
Dat de tandholten niet op een lijn liggen is iets wat bij robachtigen vaker voorkomt.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Theo

Bericht door Theo » 13 mar 2008, 11:11

Denk ook dat het zeehondachtig is.Heb 4 verschillende uit het Schelde gebied,Maar weet niet of het allemaal fossielen zijn.

Heb ze vorige zaterdag bezig gezien,8-9 stuks,aan de doorstroom van Brouwersdam naar het Grevelingen meer toe.(kant Noordzeestrad)
Storen zich niet aan de auto\'s,flaneren en fourageren, op een paar tientallen meters van de wal,Is een mooi spectakel,machtige beesten zo met die stroming spelen.

Theo

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 13 mar 2008, 12:56

Ok, dank voor jullie reacties!

HJ

Gesloten