microscoop
microscoop
Hoi,
Ik ben van plan me een microscoop te kopen,
ik was op zoek naar een degelijke microscoop tegen een degelijke prijs.
Zou deze iets zijn?
De eerste, of zou ik toch iets duurder gaan?
http://www.mtn.nl/start.html
Ik ben van plan me een microscoop te kopen,
ik was op zoek naar een degelijke microscoop tegen een degelijke prijs.
Zou deze iets zijn?
De eerste, of zou ik toch iets duurder gaan?
http://www.mtn.nl/start.html
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: microscoop
hey Ward,
Een microscoop koop je niet op 123. Neem je tijd! Ga naar winkels, verdelers, enz. Neem steeds enkele stukjes mee van zaken waarvoor je de microscoop zou gebruiken. Kijk ook eens door de binos die boven je budget gaan (dan vallen je misschien zaken op die je anders niet opvallen). Ga je fotos trekken door je bino? ... Ga misschien eens bij vrienden (collega fossiel.netters) langs om eens door hun bino te zien, vraag hen naar hun ervaringen, enz. Let ook op het ergonomische!! Je zit al snel enkele uren achter/boven je bino eens je begint, neem \'t van me aan. Ik ben zeer tevreden van het merk Olympus. En een zoom is handig. Een goede zoom blijft scherp tijdens het zoomen. Hier hebben goedkopere binos al eens problemen.
Een microscoop koop je niet op 123. Neem je tijd! Ga naar winkels, verdelers, enz. Neem steeds enkele stukjes mee van zaken waarvoor je de microscoop zou gebruiken. Kijk ook eens door de binos die boven je budget gaan (dan vallen je misschien zaken op die je anders niet opvallen). Ga je fotos trekken door je bino? ... Ga misschien eens bij vrienden (collega fossiel.netters) langs om eens door hun bino te zien, vraag hen naar hun ervaringen, enz. Let ook op het ergonomische!! Je zit al snel enkele uren achter/boven je bino eens je begint, neem \'t van me aan. Ik ben zeer tevreden van het merk Olympus. En een zoom is handig. Een goede zoom blijft scherp tijdens het zoomen. Hier hebben goedkopere binos al eens problemen.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Kijk eens bij Euromex..beste keus voor niet professionelen...http://www.euromex.nl/
Ik heb er ook zo één, goede prijs-kwaliteit.
Ik heb er ook zo één, goede prijs-kwaliteit.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Hoi Ward
Ga voor jezelf eerst een bepalen waar je een microscoop voor gebruiken wil. Wil je eronder prepareren, determineren, foto\'s mee maken etc.
Kijk dan een bij fossielvrienden wat hun hebben en hoe het bevalt.
Voor het prepareren heb ikzelf bijvoorbeeld een goede hoofdloep met verwisselbare lenzen. Daarnaast was ik op zoek naar een microscoop om goed te kunnen determineren. Deze heb ik onlangs bij een collega verzamelaar kunnen overnemen. Het is een nog in uitstekende staat verkerende Ernst Leitz die in hoogte, links/rechts en voor/achter verstelbaar is.
Op deze manier heeft het mij geen kapitalen gekost.
Succes,
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 21-03-2008 om 19:52 NL]
Robert Mensink