Mineralen zoeken in Evje, Noorwegen
Antw: Nee, niet van mijn geloof afgevallen
Hoi Martijn,
Erg mooi stukje.
Ik weet nog goed dat een jaar of 25 geleden ik samen met een vriend van mij in de buurt van evje ook naar dit soort kristallen heb gezocht.
We hebben toen een groeve bezocht en op de parkeer plaats waar mijn vriend toen uit de auto stapte vond hij toen ook zo een stuk als jullie nu hebben.
We dachten dat begint goed maar verder niets meer gevonden.
Ik weet niet meer of dit de zelfde groeve is want in noorwegen zijn veel kleine en groote steengroeven te vinden.
En zeg nou zelf wat is er nou mooier om zo met je zoon een hobby te hebben en zo te zien op de foto heeft hij er veel plezier in.
Groetjes uit nijmegen,
Erik
Erg mooi stukje.
Ik weet nog goed dat een jaar of 25 geleden ik samen met een vriend van mij in de buurt van evje ook naar dit soort kristallen heb gezocht.
We hebben toen een groeve bezocht en op de parkeer plaats waar mijn vriend toen uit de auto stapte vond hij toen ook zo een stuk als jullie nu hebben.
We dachten dat begint goed maar verder niets meer gevonden.
Ik weet niet meer of dit de zelfde groeve is want in noorwegen zijn veel kleine en groote steengroeven te vinden.
En zeg nou zelf wat is er nou mooier om zo met je zoon een hobby te hebben en zo te zien op de foto heeft hij er veel plezier in.
Groetjes uit nijmegen,
Erik
E.J.
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Evje........doet mij altijd denken aan het boek \"Nooit meer slapen\" van W.F. Hermans. Zeer aan te raden voor geologisch geïnteresseerden, trouwens. We hebben daar bij Evje (ook zo\'n 25 jaar geleden!) gekampeerd op een prachtige camping aan een lus van de rivier de Otra. Gewandeld en genoten van de natuur, gezwommen in ijskoud water, maar geen mineralen gezocht. Ik heb destijds wel een mineralenwinkeltje (en trollen) gezien in het dorp en meen me te herinneren dat je toen al moest betalen voor het betreden van een nabijgelegen groeve. Hoewel mineralen niet echt mijn ding was/is, heb ik toch het gevoel dat ik (net als de hoofdpersoon uit Hermans\' boek) iets gemist heb. Ben ook benieuwd naar je foto, Martijn en misschien kan ook Erik nog iets plaatsen.
@ Zullen de webmasters mineralenplaatjes goedkeuren?
Of is het vloeken in de kerk?
\'t Is nog bijna zondag ook.
Of is het vloeken in de kerk?
\'t Is nog bijna zondag ook.
Time fades away (Neil Young)
- Supergraver
Ik heb met een harde borstel en wat jif geprobeert het stuk wat op te poetsen, maar de groene aanslag is zeer moeilijk te verwijderen.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op dit toch \'ketterse\' onderwerp.
Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn Noorse mineralen, mail mij even. Ik heb verder echt geen topstukken of zo.
Gr
Martijn
Ook mooi!
De foto\'s van het zoeken zijn ook erg leuk!
hartelijke groeten,
Marietta
De foto\'s van het zoeken zijn ook erg leuk!
hartelijke groeten,
Marietta
idd jammer van die aanslag, maar het blijft een mooi stuk om zomaar te vinden.
ik snap wel niet waarom mineralen als \'ketters\' zouden beschouwt worden :p
ze zijn minstens zo mooi en interessant als fossielen
ik snap wel niet waarom mineralen als \'ketters\' zouden beschouwt worden :p
ze zijn minstens zo mooi en interessant als fossielen
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Nee, niet van mijn geloof afgevallen
Natuurlijk, anders zou Herman ook niet aan de uitbreiding van deze site voor geologie, mineralen en gesteenten aan het werken zijn.Spongebob schreef:
In dat opzicht was dit topic eerder iets voor het kersverse forum op www . geologie . net ?
[Bewerkt door Frederik op 16-03-2008 om 14:44 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Nee, niet van mijn geloof afgevallen
Frederik schreef:Natuurlijk, anders zou Herman ook niet aan de uitbreiding van deze site voor geologie, mineralen en gesteenten aan het werken zijn.Spongebob schreef:
In dat opzicht was dit topic eerder iets voor het kersverse forum op www . geologie . net ?
[Bewerkt door Frederik op 16-03-2008 om 14:44 NL]
Ja inderdaad Frederik, stom van me!
Zou jij hem dan alsnog willen overgooien naar www.geologie.net ? Dan verander ik de naam van het topiv wel in bijv \'steentje uit Evje\'

Gr
Martijn
- Supergraver
Re: Mineralen zoeken in Evje, Noorwegen
Oke hier nog twee mineralen uit Zuid-Noorwegen.
Foto 1. Beryl
Foto 2. Amazoniet
Na gisteren hoef ik niet meer na een groeve om te graven. Voor de verandering is er weer een half metertje sneeuw gevallen

Iedereen hier dacht er met een laf wintertje af te komen, dus niet.
Groeten uit Norge,
Martijn
Re: Mineralen zoeken in Evje, Noorwegen
De moed er in houden, tot de sneeuw weer weg is, of aan het prepareren gaan (heb je nog materiaal?)
hartelijke groeten,
Marietta
Nb. mooi de beryl!
hartelijke groeten,
Marietta
Nb. mooi de beryl!