Tapir kies naar Naturalis
- digging for it
- Contacteer:
Tapir kies naar Naturalis
Hallo Allemaal
Zoals de meesten ondertussen wel weten heb ik enkele weken geleden een kies gevonden in Langeboom die, in ieder geval voor mij, totaal onbekend was. Nadat ik op het forum om hulp had gevraagd om deze te determineren, kwam er naar boven dat het wellicht om een TAPIR kies zou gaan (met dank aan The Stone Harold voor zijn correcte determinatie). Hierop heb ik de foto\'s ook naar Naturalis gestuurd omdat ik toen al wel het idee had dat het een bijzondere vondst was. Hierop kreeg ik reactie van Naturalis (john de Vos) dat het inderdaad om een spectaculaire vondst ging en of ik misschien langs wilde komen. En dat is dus vandaag gebeurd. Pas hier werd mij duidelijk hoe belangrijk deze vondst was. Tot nu toe had men namelijk slechts 9 kiezen van dit dier gevonden in 1930 te Maalbeek en deze behoren waarschijnlijk ook nog tot hetzelfde individu(ondertussen weet ik ook dat er nu in ieder geval nog een sprongbeen gevonden is want deze verblijft nu ook tijdelijk in Naturalis). En dan komt het gevoel in je naar boven dat je de vondst van je leven hebt gedaan, namelijk de 10e kies in Nederland en waarschijnlijk het tweede exemplaar. Maar dan besef je ook dat dit zo\'n belangrijke vondst is dat hij in een museum hoort te liggen. Zoals ook reeds met het botje van de schilpad is gebeurd voor Maastricht heb ik dus besloten om deze tand in bruikleen af te staan voor Naturalis. De eerste paar maanden blijft hij echter nog mooi in mijn eigen verzameling liggen waarna hij vervangen gaat worden door een afgietsel. Mijn jaar kan dus al niet meer stuk.
Als laatste wil ik hierbij nog zeggen dat als er nog meer mensen zijn die denken fragmenten van een Tapir gevonden te hebben, of zij dan de foto\'s hiervan ter determinatie naar Naturalis willen sturen omat het belangrijk is dat deze vondsten bekend worden zodat er een duidelijk beeld ontstaat van de fauna en flora te Nederland.
Groeten Patrick
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Tapir kies naar Naturalis
Ha Patrick,
Geweldige vondst!!!!!!!!!!!!!!!
Van harte gefeliciteerd met dit unieke exemplaar.
Je zult wel zo trots als een pauw zijn (dat zou ik zijn)
groet
Geweldige vondst!!!!!!!!!!!!!!!
Van harte gefeliciteerd met dit unieke exemplaar.
groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Gefeliciteerd met de geweldige vondst en met je besluit de kies in bruikleen aan Naturalis af te staan.
vr.gr.
vr.gr.
De senioribus nil nisi bene
Jaaaa een geweldige vondst,gefeliciteerd, Naturalis zal er wel blij mee zijn.
John is een heel aardige meneer,
Vraag hem,als je je vondst een poos moet missen,of hij een afgietsel kan laten maken.
Vraag er een in Polyester,plaaster kan al eens een luchtbelletje hebben,wordt oppervlakkig gekleurd en als dat luchtbelletje opengaat heb je een wit vlekje van de plaaster,polyester heeft dat niet.
Dick(Mol)laat die ook in kunststof maken en zijn veel beter.
John is een heel aardige meneer,
Vraag hem,als je je vondst een poos moet missen,of hij een afgietsel kan laten maken.
Vraag er een in Polyester,plaaster kan al eens een luchtbelletje hebben,wordt oppervlakkig gekleurd en als dat luchtbelletje opengaat heb je een wit vlekje van de plaaster,polyester heeft dat niet.
Dick(Mol)laat die ook in kunststof maken en zijn veel beter.
Theo
Gefeliciteerd! Goede zaak dat hij in bruikleen komt!
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Proficiat Patrick!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- binbinneke
- Contacteer:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij vorige reacties! Chapeau!
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
leuk erg leuk,
dankjewel patrick om je interesse voor fossielen ook met de wetenschappers te delen,
ik word hier warm van!
fijne paasdagen
mvg stijn
dankjewel patrick om je interesse voor fossielen ook met de wetenschappers te delen,
ik word hier warm van!
fijne paasdagen
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ik sluit me hier van harte bij aan. Prachtige vondst en zeer goed, de kies in bruikleen af te staan.
(Maar, zoals Plikona zou zeggen, van Hollanders had men niet anders verwacht!
Overigens, plaaster is ten onzent bekend als gips.)
(Maar, zoals Plikona zou zeggen, van Hollanders had men niet anders verwacht!
Overigens, plaaster is ten onzent bekend als gips.)
HJ
Antw: Antw: Tapir kies naar Naturalis
...zo trots als een Tapir zou\'k durven zeggen.Gerrit-Jan schreef:

Leuke vondst én nog leuker is het fiet dat je de wetenschap er een kijkje laat nemen. Top!
Z.
The earth has music for those who listen.