Steekwagen voor Mill
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Steekwagen voor Mill
Hoi ed,
daar ben ik ook wel een beetje bang voor, maar ik heb het al dubbelvoudig bevestigd en goed vast gebonden met draad. De proef zal het uitwijzen! We zullen zien.
Bedankt voor je reactie!
groet
daar ben ik ook wel een beetje bang voor, maar ik heb het al dubbelvoudig bevestigd en goed vast gebonden met draad. De proef zal het uitwijzen! We zullen zien.
Bedankt voor je reactie!
groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- sharkteethrene
Hallo Gerrit-jan,
Hier een van de oude rotten wat Mill betreft.
De constructie van je zeef is niet goed en zal op een teleurstelling uitkomen.
Dus enkele tips.
1.zorg dat je \"opvangbak\"verder uitsteekt in verhouding tot de wielbasis.
zo\'n 25 cm voor de wielen is prima.
2.pas de hoogte wat aan,hier is 20cm voldoende.
3.plaats een stuk plastic/hout op de openliggende bovenkant van ong 10cm.
Dit om \"leegspoelen\" te voorkomen.
Zoals de nu bestaande constructie eruit ziet.
Zal hij na alle waarschijnlijkheid door de stroming weggespoeld worden.
En er komt ook geen goed materiaal in mocht hij blijven staan.
Het zwaardere materiaal (met fossielen)wordt door de druk in de put onderin naar de zijwand gedwongen.
Iets waar je met deze zeef geen toegang toe zult hebben,en allen zeer licht schelpmateriaal zult vinden.
Hoop dat je deze tips ter handen neemt?
Vroeger stonden Jaap (swampy) en ik,er met een winkelwagen met gaas onder,lol.
Dus het is een kwestie van proberen.
Groetjes,
Rene.
Hier een van de oude rotten wat Mill betreft.
De constructie van je zeef is niet goed en zal op een teleurstelling uitkomen.
Dus enkele tips.
1.zorg dat je \"opvangbak\"verder uitsteekt in verhouding tot de wielbasis.
zo\'n 25 cm voor de wielen is prima.
2.pas de hoogte wat aan,hier is 20cm voldoende.
3.plaats een stuk plastic/hout op de openliggende bovenkant van ong 10cm.
Dit om \"leegspoelen\" te voorkomen.
Zoals de nu bestaande constructie eruit ziet.
Zal hij na alle waarschijnlijkheid door de stroming weggespoeld worden.
En er komt ook geen goed materiaal in mocht hij blijven staan.
Het zwaardere materiaal (met fossielen)wordt door de druk in de put onderin naar de zijwand gedwongen.
Iets waar je met deze zeef geen toegang toe zult hebben,en allen zeer licht schelpmateriaal zult vinden.
Hoop dat je deze tips ter handen neemt?
Vroeger stonden Jaap (swampy) en ik,er met een winkelwagen met gaas onder,lol.
Dus het is een kwestie van proberen.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Everhardus
Hoi Gerrit-Jan,
Ik vrees dat Rene gelijk heeft, voor zover ik kan beoordelen in ieder geval op punt 1 en 3. Je constructie heeft wat weg van die van die 3 Belgen van een week of 2 geleden (daar was je ook bij.....)en die hadden echt de grootste moeite hun kar in bedwang te houden . Mijn ervaring is dat als het goed is (veel materiaal+ goede lagen....) je ook met een matige constructie wel genoeg vangt, maar als het gemiddeld tot matig is zie je dat de lieden met de doordachte karren toch regelmatig tanden blijven vinden en ik (je snapt het al, ik moet ook wat anders verzinnen.........) maar zeer weinig. Het loont dus wel hier effe wat extra energie in te steken denk ik. Ben benieuwd, wellicht tot woensdag.... gr,Marcel
Ik vrees dat Rene gelijk heeft, voor zover ik kan beoordelen in ieder geval op punt 1 en 3. Je constructie heeft wat weg van die van die 3 Belgen van een week of 2 geleden (daar was je ook bij.....)en die hadden echt de grootste moeite hun kar in bedwang te houden . Mijn ervaring is dat als het goed is (veel materiaal+ goede lagen....) je ook met een matige constructie wel genoeg vangt, maar als het gemiddeld tot matig is zie je dat de lieden met de doordachte karren toch regelmatig tanden blijven vinden en ik (je snapt het al, ik moet ook wat anders verzinnen.........) maar zeer weinig. Het loont dus wel hier effe wat extra energie in te steken denk ik. Ben benieuwd, wellicht tot woensdag.... gr,Marcel
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Steekwagen voor Mill
Weet ik. Ik heb ze zelf uit de modder getrokken. Ga hem nu toch eerst even uit proberen omdat ik hem anders weer helemaal uit elkaar moet halen. Ik zal er wel achter komen. Heb waarschijnlijk daarna die rollator nodig uit dat ander topic (pimp my kar)Everhardus schreef:
Hoi Gerrit-Jan,
Je constructie heeft wat weg van die van die 3 Belgen van een week of 2 geleden (daar was je ook bij.....)en die hadden echt de grootste moeite hun kar in bedwang te houden.... gr, Marcel

Groet
PS: moet waarschijnlijk woensdag werken. Ben dan pas om 16.00 afgewerkt en kom daarna naar Mill. Weet of er opgespoten zal worden??
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)