onbekende botfragmenten; hulp gezocht!
onbekende botfragmenten; hulp gezocht!

Dag Forumleden,
Bijgaand een paar plaatjes van twee botfragementen die we vandaag opraapten op de Kaloot (Borssele). Het grote stuk meet 10 bij 8 cm en is - vermoed ik - iets van een walvis. Mensen die hier beter thuis in zijn, zullen het ongetwijfeld herkennen (hoop ik). Het kleine fragment meet 6 bij 4 cm en is duidelijk een deel van een rug. Het is mij echter onbekend wat. Het is duidelijk gefossiliseerd en de kleur wijst op een lang verblijf in de grond, maar wat mij betreft zou het ook van een kat of een haas of zo kunnen zijn.
Wie helpt de Arendsogen uit de brand?
Bedankt en groeten van Jan en Koen
(Ook nog zo\'n 30 haaientandjes gevonden; de meeste van zeer middelmatige kwaliteit.)
[Bewerkt door arendsoog op 23-03-2008 om 15:16 NL]
wie zoekt zal vinden
- notorynchus
Antw: onbekende botfragmenten; hulp gezocht!
Ik ken er niet veel van , maar de 3,4,5 foto lijken op een heiligbeentje van een kweetniwat sp.
Frederik
Frederik
heiligbeen en een distaal stuk van een ulna of tibia
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Ahoy,
Bedankt voor jullie reactie, maar echt veel wijzer worden we er niet van. Heiligbeen wist ik al; het is de vraag waarvan. En een distaal stuk van een ulna of tibia? Sorry mannen, maar kan dat in het Nederlands; ik probeer langzaam maar zeker een beetje kennis op te doen maar dit gaat me te snel
Graag een beetje extra uitleg svp
Groeten, de Arendsogen
Bedankt voor jullie reactie, maar echt veel wijzer worden we er niet van. Heiligbeen wist ik al; het is de vraag waarvan. En een distaal stuk van een ulna of tibia? Sorry mannen, maar kan dat in het Nederlands; ik probeer langzaam maar zeker een beetje kennis op te doen maar dit gaat me te snel

Graag een beetje extra uitleg svp
Groeten, de Arendsogen
wie zoekt zal vinden
Nog even een toevoeging: dat \'distaal stuk\' is dus echt een behoorlijk indrukwekkend klont bot (een hand vol, zeg maar); ik zou echt graag weten van welk dier dit afkomstig zou kunnen zijn.
Groeten, Arendsoog
Groeten, Arendsoog
wie zoekt zal vinden
3,4,5 lijkt mij een heiligbeen van een zeehond te zijn. perfect bewaard gebleven,
supervondst. ik kan dit niet wetenschappelijk onderschrijven, maar ik heb veel zeehondenmateriaal in handen gehad en dit lijkt mij toch echt zeehond te zijn.
even wachten op de experts.
supervondst. ik kan dit niet wetenschappelijk onderschrijven, maar ik heb veel zeehondenmateriaal in handen gehad en dit lijkt mij toch echt zeehond te zijn.
even wachten op de experts.
groeten van de brabantse bende

Ik heb er even eentje uit mijn collectie gefotografeerd en begin nu toch mijn twijfels te krijgen. die van jou is wat platter en langer. misschien een andere soort, misschien is het ook wel landzoogdier.
Wie weet?
groeten van de brabantse bende

Hier heb je het sacrum van Ree zeehond en haas.
Ree en zeehond + 10cm,haas 5 cm
bezie ook de uitsteeksels bovenop de wervels,aan jou de keus.
Theo
- notorynchus
Puur afgaande foto weet ik 100000 % zeker dat het een heiligbeen ( of sacrum ) is van een haas of konijn , waarschijnlijk (sub)recent.
Frederik
Frederik
de eerste twee foto´s zijn van een onderste gewrichtskop van een spaakbeen (radius) van waarschijnlijk een rund. Afkomstig van een nog onvolgroeid dier.
Groet, Vilmar
Groet, Vilmar
Vilmar D