Carcharodon carcharias tand
Antw: Carcharodon carcharias tand
3,4 jaar geleden is het strand van de Brouuwersdam naar de vuurtoren opgespoten,vorige winter van de vuurtoen naar Ouddorp toe, daarmee is er wat fossiel materiaal meegekomen.
Ik reed reed toen nog om de paar weken naar een schipper in Stellendam,in\"DAT\" hoekje bij de Brouwersdam vond ik nog wel eens een landzoogdierbotje.Haaietanden heb ik er nooit gevonden en zijn er mij niet van bekend.De kleur is erg vreemd.
Ik reed reed toen nog om de paar weken naar een schipper in Stellendam,in\"DAT\" hoekje bij de Brouwersdam vond ik nog wel eens een landzoogdierbotje.Haaietanden heb ik er nooit gevonden en zijn er mij niet van bekend.De kleur is erg vreemd.
Theo
- Hieronymus
- Contacteer:
De kleur is me ook erg vreemd voor een tand uit de lage landen.
Hij lijkt meer op een exemplaar uit Peru of Chili.
Fantasie gone wild: wie weet is ie subrecent...
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Ligt het nou aan mij of is hij erg oranje voor een NL strandvondst?
Misschien een Chileen een wandeling langs de kust gemaakt en uit zijn zak laten vallen?
Misschien een Chileen een wandeling langs de kust gemaakt en uit zijn zak laten vallen?
Antw: Antw: Carcharodon carcharias tand
Sorrie, had eerst even alle berichten moeten kijken. Ik start het forum automatisch bij de nieuwste berichten op. Had jouw reactie over het hoofd gezien, maar zo te zien dachten we dezelfde kant op.hieronymus schreef:
De kleur is me ook erg vreemd voor een tand uit de lage landen.
Arjen
- Supergraver
- Carcharias
- Contacteer:
Ik geloof dat Martijn ons uit zit te lachen met z\'n smile\'s 

Luctor et Emergo
@ Lanselot / Hieronymus: Ik heb geen chilenen zien lopen 
@ anderen: ik weet niet hoe jullie schermweergave van de foto is, maar de tand neigt meer naar geelbruin dan naar oranje. De kleur laat zich omschrijven als: gelakt hout/beige-goudgeel/bruinig.
Wat er gezegd werd over opgespoten zand zou eventueel wel kunnen, maar daar weet ik het fijne niet van.
Er wordt nu geopperd dat de tand mogelijk subrecent zou zijn; is er een manier om dat te testen, bijvoorbeeld aan de hardheid van de wortel oid? Ik kan me voorstellen dat iets van Miocene oorsprong is wel hard móet zijn terwijl een recentere wortels wat zachter is.
[Bewerkt door Bobbeltje op 25-03-2008 om 19:00 NL]

@ anderen: ik weet niet hoe jullie schermweergave van de foto is, maar de tand neigt meer naar geelbruin dan naar oranje. De kleur laat zich omschrijven als: gelakt hout/beige-goudgeel/bruinig.
Wat er gezegd werd over opgespoten zand zou eventueel wel kunnen, maar daar weet ik het fijne niet van.
Er wordt nu geopperd dat de tand mogelijk subrecent zou zijn; is er een manier om dat te testen, bijvoorbeeld aan de hardheid van de wortel oid? Ik kan me voorstellen dat iets van Miocene oorsprong is wel hard móet zijn terwijl een recentere wortels wat zachter is.
[Bewerkt door Bobbeltje op 25-03-2008 om 19:00 NL]
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Ik weet het sean, als ik een betere kon maken had ik dat ook gedaan 

Hoi,
volgens mij is een fossiele tand ook zwaarder dan een recente.
Wat ik zeker niet zou doen is op een manier testen waarbij er kans is op breuk;zou jammer zijn van zo\'n mooi tandje.
ps:een oranje tand zou toch leuk zijn voor Nederland
groeten gio
volgens mij is een fossiele tand ook zwaarder dan een recente.
Wat ik zeker niet zou doen is op een manier testen waarbij er kans is op breuk;zou jammer zijn van zo\'n mooi tandje.
ps:een oranje tand zou toch leuk zijn voor Nederland

groeten gio
Minilodon