Samen naar Rheine

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Samen naar Rheine

Bericht door Gerrit-Jan » 24 mar 2008, 20:59

Hoi Rheine gangers,

van Ward kreeg ik de vraag wat voor materiaal hij mee moet nemen. Niet iedereen heeft natuurlijk het gereedschap dat nodig is om de vrij harde steen in Rheine te bewerken (denk aan personen die alleen in Mergel zoeken). Dit bracht me op het idee dat eventueel extra gereedschap mee te nemen, zodat we onderling gereedschap kunnen uitlenen. Een verzoek aan iedereen dus of hij/zij die een extra beitel en of hamer/moker over hebben mee te nemen naar de groeve, gezien ik niet gelijk iedereen in de onkosten wil storten om speciaal voor deze groeve nieuw materiaal aan te schaffen.

In ieder geval is handig in de groeve: een goede geologenhamer, een harde platte brede beitel en een moker. Maar je kunt al volstaan met de eerste twee. Een moker is handig maar ook extra balast!!

Verder is er nog een vraag binnengekomen over het meenemen van een helm. Niet iedereen heeft er een. Er zijn wel helmen te verkrijgen bij de fabriek maar ik weet niet of er voldoende helmen voor iedereen zullen zijn, dus als je er zelf een hebt, svp meenemen en mocht je er een extra hebben, neem hem ook maar mee, mochten we er te kort komen.

Dat was het wel zo een beetje. Volgens mij heb ik bijna van iedereen de copien van het paspoort en het ondertekende formulier van de firma. Zo niet, denk er nog even aan.

Ik ga binnenkort naar de groeve om alles voor te bespreken en af te geven.

Mochten er nog vragen zijn mail me maar.

Groeten

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 16-04-2008 om 15:09 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 25 mar 2008, 08:54

Hallo allemaal,
Ik zal mijn extra beitelverzameling(5 stuks geloof ik) meenemen en nog 2 extra helmen en een gewone hamer:)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 25 mar 2008, 19:34

Afbeelding

Foto: voorbeeld gereedschap (gereedschap van Ward). Allemaal goed geschikt voor de groeve in Rheine m.u.v. de bovenste twee hamers (hamers met houten steel)

@Pearl: Top ;)

Groet

ward
Contacteer:

Bericht door ward » 25 mar 2008, 21:15

maar hamers met houten steel, gaan die niet?
want de hamer op de onderste rij heeft ook een houten steel.

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Samen naar Rheine LAATSTE NIEUWS

Bericht door Gerrit-Jan » 08 apr 2008, 20:24

Hoi

Ik heb net Herrn Hintze gesproken en hij kan helaas niet aanwezig zijn die dag omdat hij reeds uitgenodigd is voor een excursie diezelfde dag in de Groeve Waldhugel!!

Tevens is hij erg ziek op het moment en hoopt hij dat het hem zal lukken die dag op de excursie in de Waldhugel aanwezig te zijn die door de Archeologische vereniging uit Neuenkirchen georganiseerd is (Familie excursie).

Wel heeft hij toegezegd om later dit jaar (als zijn gezondheid dit toelaat) nog eens af te spreken in de groeve waar wij naartoe gaan. De groeve Waldhugel is geopend voor publiek vanaf 1 Juli tot 31 oktober. Men heeft daarvoor ook toestemming nodig van de \"Umweltbehorde Tecklenburg\", omdat het een beschermd natuurgebied is. Tot zover!!

Als er nog vragen zijn neem nog contact op. Verder zou ik graag willen weten van iedereen hoe laat ze denken bij de groeve te zijn, zodat ik ook dit kan doorgeven.

Groet

Voor meer informatie over familie excursies Rheine Waldhugel zie http://www.geoverein.de/termine/index.h ... 9e60fc2903

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 16-04-2008 om 21:42 NL]

ward
Contacteer:

Bericht door ward » 08 apr 2008, 20:27

Hoi Gerrit-Jan,
Wij zullen rond 9u daar zijn.
We vertrekken om 6u hier.
Dus als we geen fille hebben zal het zeker wel lukken.

Hoplites

Bericht door Hoplites » 08 apr 2008, 22:42

hallo allemaal,

Vandaag heb ik gebeld naar een camping Offlumersee. We gaan daar dan dus vrijdag staan, zodat we al lekker in de buurt zitten.

tot gauw;)

marietta

Everhardus

Bericht door Everhardus » 08 apr 2008, 22:45

Hoi GJ,
Ik zal er ook zijn rond 9 uur (bleuuuuuu vroeg opstaan........niet mijn hobby, maar vooruit is voor het goede doel !). Ik vertrek vanuit Nijmegen, als er mensen willen poolen mail me maar , wellicht kunnen we iets op poten zetten. Gr,Marcel

Hoplites

Bericht door Hoplites » 11 apr 2008, 00:36

hoi allemaal,

daarom gaan we in de buurt overnachten, hoeven we niet zo vroeg op te staan! :)

ik heb er heel erg zin in ;)

marietta

Supergraver

Bericht door Supergraver » 11 apr 2008, 09:28

Ook ik zal er om 09.00 uur zijn.
Gerrit-Jan kun jij me nog even een mailtje sturen met de preciese locatie (laten we zeggen de laaste paar km\'s)

Gr

Martijn

Gesloten