Jammer (2)
Antw: Jammer (2)
twee maanden?
Drie maanden braafjes aan de zijlijn liggen staan toekijken hoe weeral wordt genegeerd en genegeerd wat er gevraagd werd.Zo wordt onze hobby steeds verder in egoïsme ondergedompeld. Er worden dan zelfs op de beurs tanden van deze vindplaats verkocht.
En ik ben dan een ervaren verzamelaar.
Drie maanden braafjes aan de zijlijn liggen staan toekijken hoe weeral wordt genegeerd en genegeerd wat er gevraagd werd.Zo wordt onze hobby steeds verder in egoïsme ondergedompeld. Er worden dan zelfs op de beurs tanden van deze vindplaats verkocht.
En ik ben dan een ervaren verzamelaar.
Dat een individuele verzamelaar zijn vindplaatsen liever voor zich houdt, kan ik begrijpen. Voor een forum welk een database van de Europese fossielen aanbiedt (en ik kan de initiatiefnemers hiervoor alleen maar feliciteren), vind ik dit een stap te ver. De vindplaats lijkt me toch wel een essentieel onderdeel van de beschrijving van het fossiel.
Peter
Peter
Antw: Antw: Jammer (2)
Neen, ik heb gehoord van één of andere vergadering waar er beslist zou zijn de datum met een maand te verleggen tot begin mei. (en dit is GEEN grap. Dit omdat er inderdaad enkele klojo\'s in de wanden/plastiek hebben gegraven.tandenzoeker schreef:
Ik moet Theo helaas gelijk geven. Je mocht in Hoevenen gaan zoeken. Er werd (wordt?) opgespoten, en de vraag is gekomen van de eigenaars van het gebied om er een tijdje weg te blijven (gevaar op drijfzand, beschadiging plastiek folie enz.). Nadien hadden ze er geen probleem mee als er weer zou gezocht worden. Ik dacht dat de overeen gekomen datum ergens eind maart was? (klopt dit Theo?). Ruim een maand geleden zaten er al verzamelaars op. En o ja, de plastiek folie schijnt al beschadigd te zijn, de wanden van de bekkens uitgehold. Zouden wer er nog probleemloos opkunnen?
Misschien weet er iemand meer op dit forum.
- agaathunter
Hoi Peter,
Even een gewetensvraagje:
Als jij ergens een groeve weet, waar je goed kunt vinden en waar jij naar binnen mag, omdat ze je daar kennen. Ga jij die vindplaats dan op dit forum bekend maken, met het risico, dat de groeve voortaan voor iedereen gesloten is, omdat het er te druk wordt.
Dus ook voor jou gesloten.
Wat doe je dan? Toch de vindplaats bekend maken?
Groetjes: Ed
Als jij ergens een groeve weet, waar je goed kunt vinden en waar jij naar binnen mag, omdat ze je daar kennen. Ga jij die vindplaats dan op dit forum bekend maken, met het risico, dat de groeve voortaan voor iedereen gesloten is, omdat het er te druk wordt.
geduld is een goede zaak
...vandaar dat ik zeer beschermend omga met vindplaatsen. 8)
Dit is nu nog \"maar\" Antwerpen, daar is er op regelmatige tijdstippen wel iets te vinden.
Maar als je ziet wat enkele onozelaars in staat zijn te doen met deze vindplaats, dan hou ik ze liever voor mij en de mensen die serieus met hun hobby bezig zijn.
Dit is nu nog \"maar\" Antwerpen, daar is er op regelmatige tijdstippen wel iets te vinden.
Maar als je ziet wat enkele onozelaars in staat zijn te doen met deze vindplaats, dan hou ik ze liever voor mij en de mensen die serieus met hun hobby bezig zijn.
- agaathunter
- Supergraver
Hoe essentieel moet die vindplaats dan zijn?
Volstaat \'Antwerp area\' bijvoorbeeld niet? Zolang de tanden niet in situ zijn gevonden zie ik er niet de noodzaak in om nog specifieker te zijn. Slechts op het persoonlijk (emotioneele) vlak is het interessant om aan de beschrijving van tanden het dichtsbijzijnde dorp te plakken (en data). Tevens je ziet wat ervan terecht komt wanneer vindplaatsen zowat met lengte en breedte graad op verkoop sites worden genoemd. Dan komen de \'goudzoekers\' (bijv Herr und Frau PAREL) en mensen die ik het misgun (sorry dat ik het zo zeg) om fossielen te vinden. En dat is niet omdat ik zoveel voor mezelf wil houden, maar omdat deze mensen (zelfs na meerdere waarschuwingen) de boel naar de knoppen helpen voor zij die zich wel aan de regels houden.
Door de jaren heen hier op het forum heb ik heel veel geleerd en een van die dingen is dat hier maar weinig egoisten zijn. Tegen de tijd dat er Megalodons kado worden gegeven kun je dat denk ik wel uitsluiten. En je hoeft maar te vragen en de kans is heel groot dat je wordt geholpen ook als je een keer een \'geheime\' vindplaats wil bezoeken (Hoewel niemand natuurlijk verplicht is deze prijs te geven). Houd je dan wel aan de regels zodat de vindplaats niet door jouw streken gesloten wordt!
Maar ja hier hebben we het wel eens vaker over gehad, nietwaar
Ik vind het een prima site zo! En iedereen is vrij om zijn of haar eigen website te maken
Gr
Martijn
Volstaat \'Antwerp area\' bijvoorbeeld niet? Zolang de tanden niet in situ zijn gevonden zie ik er niet de noodzaak in om nog specifieker te zijn. Slechts op het persoonlijk (emotioneele) vlak is het interessant om aan de beschrijving van tanden het dichtsbijzijnde dorp te plakken (en data). Tevens je ziet wat ervan terecht komt wanneer vindplaatsen zowat met lengte en breedte graad op verkoop sites worden genoemd. Dan komen de \'goudzoekers\' (bijv Herr und Frau PAREL) en mensen die ik het misgun (sorry dat ik het zo zeg) om fossielen te vinden. En dat is niet omdat ik zoveel voor mezelf wil houden, maar omdat deze mensen (zelfs na meerdere waarschuwingen) de boel naar de knoppen helpen voor zij die zich wel aan de regels houden.
Door de jaren heen hier op het forum heb ik heel veel geleerd en een van die dingen is dat hier maar weinig egoisten zijn. Tegen de tijd dat er Megalodons kado worden gegeven kun je dat denk ik wel uitsluiten. En je hoeft maar te vragen en de kans is heel groot dat je wordt geholpen ook als je een keer een \'geheime\' vindplaats wil bezoeken (Hoewel niemand natuurlijk verplicht is deze prijs te geven). Houd je dan wel aan de regels zodat de vindplaats niet door jouw streken gesloten wordt!
Maar ja hier hebben we het wel eens vaker over gehad, nietwaar

Ik vind het een prima site zo! En iedereen is vrij om zijn of haar eigen website te maken

Gr
Martijn
Hoi Eddy, ik zet NOOIT zo\'n vindplaatsen op een forum, ook op m\'n website ben ik uiterst voorzichtig. Als er iets nieuws opgezet wordt, is de vindplaats al gedaan of bijna gedaan (zoals Theo aangaf).agaathunter schreef:
Hoi Peter,
Ik vind dit alles zeer triestig \'bij gebrek aan een beter woord.
Ik hou mij aan deze regels en ik ken er zeker nog die zich hieraan houden.
ik heb bijna 3 maand niet gaan zoeken ginds.
Ik hoopte om mijn jubeleum van 1 jaar zoeken daar te kunnen vieren de 5de april.
Ik hoop dat dit toch kan doorgaan want het zou zeer triest zijn.
Kan het niet doorgaan dan zeg ik tegen diegene(n) die het plastiek heeft verwoest en zo ook weeral de toegang een maand later heeft doen vallen : HARTELIJK BEDANKT.
met vriendelijke groet
Jim
Ik hou mij aan deze regels en ik ken er zeker nog die zich hieraan houden.
ik heb bijna 3 maand niet gaan zoeken ginds.
Ik hoopte om mijn jubeleum van 1 jaar zoeken daar te kunnen vieren de 5de april.
Ik hoop dat dit toch kan doorgaan want het zou zeer triest zijn.
Kan het niet doorgaan dan zeg ik tegen diegene(n) die het plastiek heeft verwoest en zo ook weeral de toegang een maand later heeft doen vallen : HARTELIJK BEDANKT.
met vriendelijke groet
Jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Supergraver
Ha Jim niet getreurd, jij woont in de buurt.
Door deze v..l. kl..tz.kke.n pis ik er ook naast in April. Als ze nu ook nog eens niet opspuiten in Mill kom ik alleen maar voor de hagelslag naar Nederland
Gr
Martijn
Door deze v..l. kl..tz.kke.n pis ik er ook naast in April. Als ze nu ook nog eens niet opspuiten in Mill kom ik alleen maar voor de hagelslag naar Nederland

Gr
Martijn