Jammer (2)

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
binbinneke
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Jammer (2)

Bericht door binbinneke » 27 mar 2008, 21:21

lanselot schreef:
somniosus schreef:
Ik bedoel daarmee dat het forum draait wat jullie willen[/i

Als beheerders bepaal je toch zelf of er wel of niet over vindplaatsen gediscussieerd wordt? Het is maar net wat beleid je kiest ten aanzien van bepaalde onderwerpen?

Jazeker,
maar een forum kan niet draaien zonder zijn leden hè. \"In goede en in slechte tijden\" ;)

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 27 mar 2008, 21:57

lanselot schreef:
Als beheerders bepaal je toch zelf of er wel of niet over vindplaatsen gediscussieerd wordt? Het is maar net wat beleid je kiest ten aanzien van bepaalde onderwerpen?
Klopt ten dele, en er wordt wel degelijk veel aandacht aan besteed (niet alles hiervan is overigens merkbaar op het forum). MAAR de grens tussen een hard beheer en dictatuur schuilt echter akelig nauw, en zou nefast zijn voor de sfeer en ook de zin van het forum.

Bovendien zijn niet alle forumleden eenzelfde mening toegedaan over dit onderwerp, dus we zoeken steeds naar de (verantwoorde) \'gulden middenweg\'. Aspecten van verantwoordelijkheid, snelheid van optreden en verantwoording daarvan zijn erg complex op een internetforum, omwille van uiteenlopende factoren (denk aan gedeeltelijke anonimiteit, het feit dat alles draait op vrijwilligerswerk, schaduwlezers, ontbreken van persoonlijk contact, ontbreken van informatie zoals leeftijd, kennis, intenties, ervaring, ... ga zo maar door).

Hierdoor is het zinvol de context te schetsen waarbinnen discussies kunnen plaatsvinden (zie forumregels, verzamelregels, stickies, forumbeheer), maar ligt er onvermijdelijk ook een verantwoordelijkheid bij elk forumlid individueel. Bijvoorbeeld ook met betrekking tot etiquette, vriendelijk en behulpzaam zijn, enzoverder.

Er is op elk moment de kans om beheerders via e-mail vragen te stellen, om wangedrag te signaleren, om zaken aan te kaarten. Alleen moet ik vaststellen dat dit niet altijd even snel gebeurt (hoewel dat de laatste tijd wel betert), of dat de manier waarop soms te wensen overlaat (lees: ronduit onbeschofte scheldproza voor meestal erg banale zaken, vandaag zat er weer eentje in de inbox). :D

Iets wat we vaak zien terugkomen is het heel eenvoudige principe dat promotie (het tonen van recente, mooie vondsten) erg efficiënt is om mensen naar een vindplaats te lokken. Ik denk -zoals Pieter aangeeft- dat elk forumlid hierin de individuele keuze moet maken, eventueel beïnvloed door heldere discussies als deze.

[Bewerkt door Frederik op 27-03-2008 om 21:58 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 27 mar 2008, 22:16

lanselot schreef:
somniosus schreef:
Ik bedoel daarmee dat het forum draait wat jullie willen
en ga maandagmiddag naar Antwerpen toe. \'s Ochtends staat er helaas een vergadering op de agenda. Zal mijn resultaat ook gewoon maandagavond posten.

Dit schreef je net in \"Patent Natzeven nieuwe Stijl\".

En wij zijn gevraagd er nog een poos af te blijven.

Het eerst dat club\'s van leden verlangen is te handelen naar deontologische regels. Zelfs hier op .NET zijn regels.

Als jij je prachtige karper op een legale manier hebt gevangen ben je een visser en krijg je m\'n bewondering (is een prachtbeest),als je dat niet hebt gedaan dan ben je een stroper,zo simpel is dat.

[Bewerkt door Frederik op 28-03-2008 om 08:41 NL]

Theo

sharkteethrene
Antw: Jammer (2)

Bericht door sharkteethrene » 27 mar 2008, 22:17

Hallo luitjes,

@ Franky: inderdaad heb je gelijk wat Mill betreft.

Voor de rest:
Het is ook grotendeels eenieders fout om steeds de leuke vondsten te plaatsen.
(die er telkens weer gedaan worden.oeps nu doe ik het zelf)
Dat er dan veel mensen opaf komen?
Ja dit hebben we vanaf het begin af aan meegemaakt.
Dit is niet meer terug te draaien,en zal alleen maar toenemen.
Mede omdat dit een constante vindplaats is.
Elke keer weer kun je hier terecht.
Dus het aantal bezoekers zal alleen maar toenemen in plaats van afnemen.
Het enige wat we hieraan kunnen doen is:minder vondsten vermelden.
ER ZIJN MEER LEZERS OP DIT FORUM ALS LEDEN.
Dit zijn ook de mensen die zich niet aan bepaalde regels houden.
Ook op de recente locatie!
Ze worden er toch niet op aan gesproken.

Wel wil ik daar even verder op ingaan,
Als mensen niet over de juiste info beschikken.
Gaan ze verkeerde dingen doen (bedoeld of onbedoeld)
Zelf maak ik tijdens mijn eerste bezoek kennis met de leidinggevende,en vraag naar het hoe en wat.
Dit verbetert het contact tussen zoeker en beheerder.
Mill is hier een goed voorbeeld van,hier wordt al jaren een gedoogbeleid toegepast mede door de goede contacten.
Dit in het voordeel van iedereen!
Ook wat betreft de andere locatie.
Goede communicatie is belangrijk.
Ik kan het bericht van Frederik wat betreft de andere locatie ondersteunen.
Door deze goede communicatie,krijg je ook de juiste informatie.
Ik hoop er in de toekomst nog enkele leuke vondsten te mogen aantreffen.

Groetjes,

Rene.

Toen ik ong 5 jaar terug Pieter en Guy vroeg eens mee te gaan naar Mill.
Kreeg ik het antwoord:daar met al die kinderen en zwangere moeders,lol.
(ze zijn trouwens wel geweest,haha)
Zie het zo:we hebben waarschijnlijk nog 4 mooie jaartjes te gaan.
Mocht er geen rare dingen gebeuren?
En als ze ergens anders in de buurt verdergaan mondje dicht.
We hebben er wel van geleerd.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 28 mar 2008, 02:00

De \'ik was hier eerst\' houding vind ik ook niet echt kunnen anders.
Als er ergens te veel volk is dan is iedereen daar schuldig aan, zowel de oude zoekers als de nieuwelingen.

Dat staat helemaal los van hoe mensen zich gedragen op die vindplaatsen trouwens, daar ga ik geen uitspraak over doen. :P

Alpha Orionis

Lanselot
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Jammer (2)

Bericht door Lanselot » 28 mar 2008, 07:49

Theo schreef:
lanselot schreef:
somniosus schreef:
Ik bedoel daarmee dat het forum draait wat jullie willen
en ga maandagmiddag naar Antwerpen toe. \'s Ochtends staat er helaas een vergadering op de agenda. Zal mijn resultaat ook gewoon maandagavond posten.

Dit schreef je net in \"Patent Natzeven nieuwe Stijl\".

En wij zijn gevraagd er nog een poos af te blijven.

Het eerst dat club\'s van leden verlangen is te handelen naar deontologische regels. Zelfs hier op .NET zijn regels.

Als jij je prachtige karper op een legale manier hebt gevangen ben je een visser en krijg je m\'n bewondering (is een prachtbeest),als je dat niet hebt gedaan dan ben je een stroper,zo simpel is dat.
Hoi Theo,
Laten we niet oververhit raken. Je krijgt mijn woord dat ik maandag in Antwerpen geen, maar dan ook geen enkele regel overschrijdt. Ik erken net als jij dat regels nodig zijn om zaken in goede banen te leiden.

Ik vind wel dat je als beheerders op een lijn moet zitten ten aanzien van het beleid dat je uitdraagt. Ook al ben je het niet altijd helemaal eens met het beleid, dan toch onderschrijf je het vanuit je rol.

Los van de discussie neem ik nog steeds mijn pet af voor de beheerders van deze site voor de wijze waarop ze zaken met subtiele hand in goede banen weten te leiden. We blijven zoals Frederik al aanhaalde individuen met diverse achtergrond en karakter. Daarom is een discussie als deze soms nodig en onvermijdelijk.

Arjen

[Bewerkt door Frederik op 28-03-2008 om 08:41 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Jammer (2)

Bericht door Gerrit-Jan » 28 mar 2008, 08:20

Supergraver schreef:
Als ze nu ook nog eens niet opspuiten in Mill kom ik alleen maar voor de hagelslag naar Nederland :(

Gr

Martijn
Dat is niet helemaal waar Martijn ;)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Digger

Bericht door Digger » 28 mar 2008, 09:48

Het grote verschil: ik lees dat wat betreft het zoeken in Hoevenen een maand wordt verzet tot begin mei. Ik wil zelf geen rotte appel zijn en ik wacht ook wel vol ongeduld af maar ik blijf er weg tot begin mei en tot de werken stil liggen. Ik ga graag fossielen zoeken dus wat doe ik dan? Ik zoek alternatieven en ik ga op een andere vindplaats zoeken.Die zandbak loopt daar niet weg.
Groeten Geert

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Jammer (2)

Bericht door Gerrit-Jan » 28 mar 2008, 09:54

digger schreef:
Die zandbak loopt daar niet weg.
En Mill ook niet ;)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten