PDF-bib online!
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: PDF-bib online!
Hoe meer, hoe liever. Klopt dat er op \'t moment inderdaad enkel artikeltjes over haaientanden op staan, maar dat gaat weldra veranderen...
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Hoi Tandenzoeker,
ik ken een zelfde soort database, maar dan met pdf\'s van artikelen die over herpetologie gaan. Deze site is zelfs van een gerenomeerd instituut.
De webmaster daarvan geeft aan, zolang de artikelen niet vrij te downloaden zijn van de site, maar via de één of andere wachtwoord login beveiligd is, er volgens hem niets aan de hand is.
ik ken een zelfde soort database, maar dan met pdf\'s van artikelen die over herpetologie gaan. Deze site is zelfs van een gerenomeerd instituut.
De webmaster daarvan geeft aan, zolang de artikelen niet vrij te downloaden zijn van de site, maar via de één of andere wachtwoord login beveiligd is, er volgens hem niets aan de hand is.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- tandenzoeker
Ik zal eens zien of ik de toegang tot de lijst op enige wijze kan limiteren tot mede-fossielnetters...
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- tandenzoeker
OK, nieuwe strategie. De PDF bib is enkel toegankelijk op uitnodiging. Jij stuurt mij een mail met vermelding van je forum naam, ik kom nazien of je hier echt wel actief bent (laat ik zeggen, enkel toegankelijk voor \"dinotjes\" = senior lid.), en zo ja, krijg je van mij een uitnodiging om in de bib rond te snuffelen. Als ieder van jullie het eerlijk speelt, dan ik ook en hoef ik de naam van de folder, en de toegang ertoe, niet wekelijks te vervangen. Uitzonderingen kunnen altijd, wees gerust, met 80 berichtjes of zo kom je er ook wel in...
Dus, lukt het niet meer er nog rond te snuffelen, mail me!
De volgende fossielnetters hebben al een invitatie ontvangen (kan iemand me zeggen of \'t werkt?): Gerrit-Jan, Hammerhead, The Stone, Pedro
[Bewerkt door tandenzoeker op 10-04-2008 om 15:31 NL]
Dus, lukt het niet meer er nog rond te snuffelen, mail me!
De volgende fossielnetters hebben al een invitatie ontvangen (kan iemand me zeggen of \'t werkt?): Gerrit-Jan, Hammerhead, The Stone, Pedro
Antw: Antw: PDF-bib online!
Dan is er wellicht \'meestal\' niets aan de hand omdat de uitgevers het niet via google kunnen vinden. Maar een overtreding van de auteurswetten is het dan nog steeds.pedro schreef:
Helaas is het zo dat de copyrights vaak in handen zijn van de grote uitgevers. Onderzoekers mogen soms zelf zelfs niet hun eigen materiaal opnieuw publiceren. Deze grote uitgevers zijn er helaas verantwoordelijk voor dat veel artikelen niet vrij voor iedereen toegankelijk zijn, wat de wetenschapsuitoefening beperkt.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Antw: PDF-bib online!
Hallo Wim,tandenzoeker schreef:
De link werkt, ik kan de pdf\'jes downloaden.
Via de normale weg, kan ik de pdf wel zien, maar krijg een gebroken link error, als ik er op klik. Ik heb gezocht op vullo 2007 pdf esnips, maar kan de pdf via google niet vinden.
Als het klopt wat Herman zegt, dan verberg je zo de zoekmogelijkheden op het web, maar blijf je copyright wel schenden.
De keuze is aan jou, maar wel handig als er zo veel op het web staat.
[Bewerkt door Pedro op 10-04-2008 om 18:33 NL]
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- tandenzoeker
Mij lijkt het wel handig zo? Verdere vragen en opmerkingen welkom.
Wim, als je deze bestanden toch voor iedereen toegankelijk wilt houden en de bestanden inderdaad \"zo\" van het net te plukken zijn, waarom dan geen lijstje met links naar de bestanden op de oorspronkelijke plek op het net? Dan schend je geen rechten, en kan iedereen erbij zonder eerst dino te hoeven worden.
Groet,
Eric (is al dino
)
Groet,
Eric (is al dino

- tandenzoeker
Omdat ik al meermaals heb ervaren dat links (snel) verouderen. Vroeger hield ik inderdaad \"contact\" met die artikels via mijn bookmarks. Als ik dan na een tijdje een artikel wou bezien, gebeurde het soms dat die verplaatst waren. Dan moest ik weer beginnen googelen enz. Nu heb ik ze altijd en overal bij de hand. Nu weet ik waar ze staan, en hoef ik me verder geen zorgen meer te maken.
Wat die aantal posts betreft ben ik van het principe voor wat hoort wat: je kan die PDF\'s gebruiken als je ook actief deelneemt op dit forum (voor jou geen probleem zoals je wel weet.)
[Bewerkt door tandenzoeker op 10-04-2008 om 21:11 NL]
Wat die aantal posts betreft ben ik van het principe voor wat hoort wat: je kan die PDF\'s gebruiken als je ook actief deelneemt op dit forum (voor jou geen probleem zoals je wel weet.)
[Bewerkt door tandenzoeker op 10-04-2008 om 21:11 NL]
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Dergelijke artikelen zijn in principe altijd auteursrechtelijk beschermd, tenzij daar uitdrukkelijk afstand van is gedaan of het om heel oude artikelen gaat, waarvan de rechten zijn vervallen. Een kopie maken voor eigen gebruik is toegestaan. Aanbieden van een verzameling links waarschijnlijk ook nog wel. Verspreiden mag niet, ook niet in een besloten netwerk. In de praktijk blijft je schade in eerste instantie wellicht beperkt tot een boze e-mail van de uitgever, maar het blijft oppassen. Vergelijk de situatie met het downloaden van films of muziek. Jouw goede wetenschappelijke intenties zijn juridisch niet relevant.
Groet,
Niels
Niels