lens

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
ward
Contacteer:
lens

Bericht door ward » 16 apr 2008, 18:37

Hoi,
Enkele weken terug was ik in Eben-Emael, helaas niet veel gevonden.
Er werd mij al gezegd dat ik naar een \'lens\' moest zoeken, maar ik heb geen idee hoe zoiets eruit ziet.
Heeft er misschien iemand wat tips, foto, voor het herkennen voor volgende keer.
alvast bedankt

Wally
Antw: lens

Bericht door Wally » 16 apr 2008, 23:08

hallo ward,
opm een lens te vinden moet je eerst en vooral weten waar zich de fossielrijke horizonten bevinden.Zelf zoek, ik al enkele jaren in Eben-Emael en toch is het telkens even zoeken naar de horizonten.Geloof me ,een lens vind je niet elke dag.Bij je volgend bezoek spreek eventuele andere bezoekers aan.
Ik heb het ook moeten leren van iemand anders.Verwacht zeker geen grote(aantal) vonsten in het krijt.Soms kom ik ook maar met enkele tandjes thuis.Check je mail.

groeten, Wally

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: lens

Bericht door Gerrit-Jan » 16 apr 2008, 23:19

Hoi,

kunnen jullie uitleggen wat jullie onder een lens verstaan.

Even opgezocht:

Lens (geologie)
Van Wikipedia, de vrije encyclopedie
Een lens verwijst naar een onregelmatig gevormde formatie bestaande uit een poreuze, doorlaatbare sedimentaire depot omringd door ondoordringbare gesteente.

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 17-04-2008 om 11:34 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Fossiel hunter sean
Contacteer:
Antw: Antw: lens

Bericht door Fossiel hunter sean » 17 apr 2008, 09:40

wally schreef:
hallo ward,
opm een lens te vinden moet je eerst en vooral weten waar zich de fossielrijke horizonten bevinden.Zelf zoek, ik al enkele jaren in Eben-Emael en toch is het telkens even zoeken naar de horizonten.Geloof me ,een lens vind je niet elke dag.Bij je volgend bezoek spreek eventuele andere bezoekers aan.
Ik heb het ook moeten leren van iemand anders.Verwacht zeker geen grote(aantal) vonsten in het krijt.Soms kom ik ook maar met enkele tandjes thuis.Check je mail.

groeten, Wally
wally heeft helemaal gelijk, ik zoek al 2 jaar in het krijt, als ik 1 mooie tand op een dag vind ben ik tevreden.
als we je nu zeggen dat het een gruislaagje in de wand is zul je het nog niet vinden, je zult het zelf in de groeve moeten ondekken of aan een zoeker vragen.

gr sean

[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 17-04-2008 om 08:41 NL]

Gesloten