Portugese aanwinsten
Portugese aanwinsten
In afwachting van de bestorming van het Forum met de vondsten uit Rheine nog wat trilobieten, mijn aanwinsten van het laatste kwartaal. Alle afkomstig uit het Portugese Ordovicium, Llandeilo.
1. Colpocoryphe rouaulti
2. Eodalmanitina destombesi
3. Nobiliasaphus nobilis
4. Prionocheilus mendax
5. Salterocoryphe salteri
vr.gr. Jan
[Bewerkt door nestor op 18-04-2008 om 10:59 NL]
[Bewerkt door nestor op 18-04-2008 om 12:58 NL]
De senioribus nil nisi bene
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Portugese aanwinsten
Ha ha, Lol
Ik heb de wagen ingepakt en vertrek zo richting Rheine, maar verwacht er toch niet zulke mooie trilobieten te vinden. Prachtig
Groet
Ik heb de wagen ingepakt en vertrek zo richting Rheine, maar verwacht er toch niet zulke mooie trilobieten te vinden. Prachtig
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Ja Mooie trilo\'s!!!!
vrgr.
Rafael
p.s.
Ik heb echt zin in Rheine!!!!
[Bewerkt door Phacops op 18-04-2008 om 11:13 NL]
vrgr.
Rafael
p.s.
Ik heb echt zin in Rheine!!!!
[Bewerkt door Phacops op 18-04-2008 om 11:13 NL]
http://rafaeldavid.deviantart.com
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
- off topic -
@Phacops: zitten jullie nog niet op de camping. Rijd er straks ook naartoe. Zal wel naar jullie uitkijken. Heb een plekje voor (geleende) tent gereserveerd.
Groet
@Phacops: zitten jullie nog niet op de camping. Rijd er straks ook naartoe. Zal wel naar jullie uitkijken. Heb een plekje voor (geleende) tent gereserveerd.
Groet
Hoi Jan,
niet te bescheiden he, met je \'in afwachting van .....\' 8)
Mooie stukken, mooi compleet. Met name de Prionocheilus en Nobiliasaphus vind ik erg bijzonder. De soorten Portugal zijn vergelijkbaar met de soorten uit de Bohemen uit het Ordovicium. Echter het materiaal wat de natuur voor de fossilisatie koos is over het algemeen qua kwaliteit in Tsjechie wat beter
Bovendien zijn de Portugese vriendjes nogal eens vervormd (door o.a. vulkanische werkingen). Daarentegen zijn de stukken uit Portugal wel vaak completer.
Chapeau
<:{{{{{>
niet te bescheiden he, met je \'in afwachting van .....\' 8)
Mooie stukken, mooi compleet. Met name de Prionocheilus en Nobiliasaphus vind ik erg bijzonder. De soorten Portugal zijn vergelijkbaar met de soorten uit de Bohemen uit het Ordovicium. Echter het materiaal wat de natuur voor de fossilisatie koos is over het algemeen qua kwaliteit in Tsjechie wat beter

Bovendien zijn de Portugese vriendjes nogal eens vervormd (door o.a. vulkanische werkingen). Daarentegen zijn de stukken uit Portugal wel vaak completer.
Chapeau
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
1.Ik was toch net op tijd Tomas: zie de eerste Rheine-rapportage.
2.Inderdaad zijn met name de Valongo-trilo\'s nogal eens \"platgedrukt. Zie b.v. ook de Isabelina in mijn Verzameling.
vr.gr.
Jan
2.Inderdaad zijn met name de Valongo-trilo\'s nogal eens \"platgedrukt. Zie b.v. ook de Isabelina in mijn Verzameling.
vr.gr.
Jan
Zo, mooi spul Jan!
\'t Is altijd weer goed hier trilo\'s te zien!
mvg
Mark
\'t Is altijd weer goed hier trilo\'s te zien!
mvg
Mark
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Jan,
mooie vitrine ook!! Ben op zoek naar iets dergelijks. Waar gehaald??
Groet
mooie vitrine ook!! Ben op zoek naar iets dergelijks. Waar gehaald??
Groet
Bedankt voor jullie plezierige reacties.
Gerrit Jan, mijn vitrines komen bij Ikea vandaan, maar deze foto\'s zijn in de tuin genomen (op een glazen bijzettafel).
vr.gr.
Jan
Gerrit Jan, mijn vitrines komen bij Ikea vandaan, maar deze foto\'s zijn in de tuin genomen (op een glazen bijzettafel).
vr.gr.
Jan