Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)
Antw: Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)
hoi Rheine-gangers,
leuk om te lezen dat er nog mooie (en ook zeldzame! ) dingen bij de Breckweg gevonden worden. De vinders dan ook gefeliciteerd met hun vondsten
@pearl: als de Pyriet/Markasiet eenmaal begint te verweren is er weinig meer aan te doen. Je kunt proberen het proces te verlangzamen maar compleet stoppen gaat niet lukken ben ik bang.
grt Robin
leuk om te lezen dat er nog mooie (en ook zeldzame! ) dingen bij de Breckweg gevonden worden. De vinders dan ook gefeliciteerd met hun vondsten

@pearl: als de Pyriet/Markasiet eenmaal begint te verweren is er weinig meer aan te doen. Je kunt proberen het proces te verlangzamen maar compleet stoppen gaat niet lukken ben ik bang.
grt Robin
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Pearl
Heb ooit gehoord dat je om dit proces te stoppen de luchttoevoer moet afsluiten. Het verweren is namelijk een oxidatie proces in samenwerking met zurstof. Nu is het compleet afsluiten van zuurstof bijna onmogelijk (klein plastic bakje en dit dan echt compleet vacuum trekken), maar wat ik begrepen heb is dat je het ook in kunt smeren met zuurvrije vaselina. Dit zou dan tijdelijk het proces vertragen,maar je zult het regelmatig moeten blijven herhalen.
Greets Patrick
Heb ooit gehoord dat je om dit proces te stoppen de luchttoevoer moet afsluiten. Het verweren is namelijk een oxidatie proces in samenwerking met zurstof. Nu is het compleet afsluiten van zuurstof bijna onmogelijk (klein plastic bakje en dit dan echt compleet vacuum trekken), maar wat ik begrepen heb is dat je het ook in kunt smeren met zuurvrije vaselina. Dit zou dan tijdelijk het proces vertragen,maar je zult het regelmatig moeten blijven herhalen.
Greets Patrick
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Deze foto had ik nog genomen voor Esther. Ze heeft hem niet uitgehakt maar was wel benieuwd wat het was. Iemand een idee?
Kan het een stuk van een hamites zijn??
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-04-2008 om 12:42 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Oh ja,
deze was ik vergeten. Een beetje verweerd en beschadigd maar toch wel leuk. Stond op mij te wachten op een bult klei.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 23-04-2008 om 12:26 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi allemaal,
ben erg geinterreseerd in alle foto\'s die gemaakt zijn om ze te branden op een cd (als herinnering aan een zeer geslaagde dag). Wil iedereen die nog foto\'s heeft ze naar mij toesturen!! Alvast bedankt.
Groet
ben erg geinterreseerd in alle foto\'s die gemaakt zijn om ze te branden op een cd (als herinnering aan een zeer geslaagde dag). Wil iedereen die nog foto\'s heeft ze naar mij toesturen!! Alvast bedankt.
Groet
Zo!!
Ik ben normaal gesproken niet echt van de ammonieten...
Maar woorden schieten echt te kort bij de hoeveelheid mooie vondsten die jullie daar hebben gedaan, geweldig!
groet,
Mark
Ik ben normaal gesproken niet echt van de ammonieten...
Maar woorden schieten echt te kort bij de hoeveelheid mooie vondsten die jullie daar hebben gedaan, geweldig!
groet,
Mark
- Tarzan met de korte broek
Antw: Antw: Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)
Zie mail!Gerrit-Jan schreef:
Hoi allemaal,
Groet
Groet, Koos
Vandaag is morgen alweer gisteren, geniet dus!
O jee, Gerrit-Jan,heb ik iets over het hoofd gezien? Zeker aan het eind van de dag dan...is het geen spons of koraal? Of een ordinaire graafgang...
ja iedereen wil trouwens wel zoiets bovenop een kleibult vinden...
Esther
ja iedereen wil trouwens wel zoiets bovenop een kleibult vinden...

Esther
:-)
Antw: Antw: Antw: Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)
[/quote]
Neen, niks over het hoofd gezien, alleen vergeten kennelijk, want je vroeg het me zelf om er nog een foto van te maken omdat je hem niet uit kon hakken maar wel wilde weten wat het was
[/quote]
Dat was ik
niet Esther
Neen, niks over het hoofd gezien, alleen vergeten kennelijk, want je vroeg het me zelf om er nog een foto van te maken omdat je hem niet uit kon hakken maar wel wilde weten wat het was

[/quote]
Dat was ik