Voorstel (poging nr 2)
Antw: Antw: Antw: Antw: Voorstel (poging nr 2)
Het één sluit het andere natuurlijk niet uit.frisian-old-age schreef:
@ Frederik , hoezo voor voer tijdens fosssielenweek-end?
Zou zo zeggen, maak er nu gelijk maar een Poll van.
Dat geeft direct een duidelijker resultaat, dan dat je, met alle respect, een discussie over 6 weken gaat voeren met max 20 personen.

Bij deze: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=6413
[Bewerkt door webmaster op 25-04-2008 om 15:59 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
antw: Voorstel (poging nr 2)
Hmmm... jij mag gerust vinden dat zo\'n complexe oefening zich laat oplossen met een polletje, maar dat roept bij mij toch wat twijfels op. Alsof je zeg maar in een gesprek met 100 personen die allemaal hun zegje willen doen sneller tot een goede oplossing komt dan in een gesprek met 10 ingewijden (ook met alle respect natuurlijk). Hoe zou je alle nuances die bestaan binnen de verschillende veranderingen aan het concept van de site die mogelijk zijn in je poll opnemen, rekening houdend met zowel de gevoeligheden van de verschillende betrokken partijen en de knelpunten die bestaan binnen onze hobby, als de technische mogelijkheden en de wensen van diegenen die aan de basis liggen van dit initiatief?frisian-old-age schreef:
Dat geeft direct een duidelijker resultaat, dan dat je, met alle respect, een discussie over 6 weken gaat voeren met max 20 personen.
Mogelijk is een gesprek in levende lijve dan wel de meest gunstige optie om deze discussie te voeren?
Een poll bij tijden is natuurlijk wel leuk, voor de amusementswaarde zou ik het zeker niet laten.

[Bewerkt door Frederik op 25-04-2008 om 16:07 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: Voorstel (poging nr 2)
frisian-old-age schreef:
@ Martijn, \"off topic \".alles keutelt wel zo\'n beetje door.Sla op zijn tijd weleens een slagje.
Alhoewel, zit er wel meer aan te denken om een punt achter deze hobby te zetten, vanwege het feit dat plezier momenteel wat ver te zoeken is.
Misschien zit ik wel in de \"penopauze\".
Fryslân Boppe,
[Bewerkt door Frisian-old-age op 25-04-2008 om 15:35 NL]
Kom op Age hou vol!
Misschien moet ik je maar wat fossieltjes opsturen om je wat op te vrolijken, hahaha.
Hou de brievenbus maar in de gaten

Gr
Martijn
Antw: Voorstel (poging nr 2)
hmmmm een goeie discussie moeten we houden denk k,
en ik weet nog niet goed hoe ik mijn ideen en bedenkingen moet formuleren zonder tegen teveel schenen te schoppen
iets waat ik hier al tot vervelens toe mee geconfronteerd ben geweest is het angstvallig geheim willen houden van vindplaatsen die erg weinig tot geen wetenschappelijk belang hebben uit eigen winstbejag (ik bedoel daarom niet ebay, want dat is erg overroepen denk k, maar eigen collectie uitbreiding zonder teveel te willen werken) vaak door mensen die niet eens zelf de vindplek ontdekt hebben,
het is bijna tand om tand
soit, dat was alles voor nu
mvg stijn
en ik weet nog niet goed hoe ik mijn ideen en bedenkingen moet formuleren zonder tegen teveel schenen te schoppen

iets waat ik hier al tot vervelens toe mee geconfronteerd ben geweest is het angstvallig geheim willen houden van vindplaatsen die erg weinig tot geen wetenschappelijk belang hebben uit eigen winstbejag (ik bedoel daarom niet ebay, want dat is erg overroepen denk k, maar eigen collectie uitbreiding zonder teveel te willen werken) vaak door mensen die niet eens zelf de vindplek ontdekt hebben,
het is bijna tand om tand
soit, dat was alles voor nu
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Inderdaad wat Plicona verteld is waarheid.Als je wil kan ik daar nog een paar plaatsen aan toevoegen,maar ik denk dat iedereen het nu een beetje begrepen heeft.Verder meng ik mij niet in de discutie.
Theo
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Voorstel (poging nr 2)
10/10, ben ik volledig met je eens. Daarom zou ik er voor pleiten om die vindplaatsen alvast wereldkundig te maken/laten? Daar waar nodig vermelden hoe/waar toestemming kan aangevraagd/verkregen worden enz.ammun rah schreef:
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
op strahlen.org doen we het als volgt:
(Ja dat is een mineralen-site - maar deze discussie is universeel..
)
iedereen die lid wil worden van het forum moet 1) onze filosofie accepteren (zie http://www.strahlen.org/philosophy/philosophy.htm ) 2) zich voorstellen in een mailtje aan de beheerders. Dit mailtje wordt in een \"nieuwe leden\"-topic op het forum gezet (en alleen zichtbaar voor leden).
circa de helft van het forum is volledig openbaar, de andere helft alleen voor leden. Je kunt dus kiezen voor wie je schrijft. En de beheerders kunnen desgewenst berichten overplaatsen. Op de vindplaatsen-pagina staan alleen plaatsen die geen gevoelige omgang vereisen, de rest wordt uitsluitend op de leden-afdeling van het forum besproken of in extreme gevallen alleen per mail.
om de zoveel tijd sporen we de inactieve leden aan om actief informatie bij te dragen òf het risico te lopen geen toegang meer tot het forum te krijgen.
tot nog toe werkt dit aardig goed - heb geen stormloop of nieuwe verboden meegemaakt. Een perfect systeem is er ook niet mijns inziens, daarvoor zijn mensen te onberekenbaar.
Edit: laat ik nog maar even toevoegen, voor de duidelijkheid, wat ik met die laatste regel bedoel: bijvoorbeeld een vriendschap die na jarenlang stuk loopt, ivm met onenigheid over de behandeling van een vindplaats. Zo\'n verhaal heb ik al vaak genoeg gehoord van collega verzamelaars.
Robin
[Bewerkt door RobinB op 25-04-2008 om 18:04 NL]
(Ja dat is een mineralen-site - maar deze discussie is universeel..

iedereen die lid wil worden van het forum moet 1) onze filosofie accepteren (zie http://www.strahlen.org/philosophy/philosophy.htm ) 2) zich voorstellen in een mailtje aan de beheerders. Dit mailtje wordt in een \"nieuwe leden\"-topic op het forum gezet (en alleen zichtbaar voor leden).
circa de helft van het forum is volledig openbaar, de andere helft alleen voor leden. Je kunt dus kiezen voor wie je schrijft. En de beheerders kunnen desgewenst berichten overplaatsen. Op de vindplaatsen-pagina staan alleen plaatsen die geen gevoelige omgang vereisen, de rest wordt uitsluitend op de leden-afdeling van het forum besproken of in extreme gevallen alleen per mail.
om de zoveel tijd sporen we de inactieve leden aan om actief informatie bij te dragen òf het risico te lopen geen toegang meer tot het forum te krijgen.
tot nog toe werkt dit aardig goed - heb geen stormloop of nieuwe verboden meegemaakt. Een perfect systeem is er ook niet mijns inziens, daarvoor zijn mensen te onberekenbaar.
Edit: laat ik nog maar even toevoegen, voor de duidelijkheid, wat ik met die laatste regel bedoel: bijvoorbeeld een vriendschap die na jarenlang stuk loopt, ivm met onenigheid over de behandeling van een vindplaats. Zo\'n verhaal heb ik al vaak genoeg gehoord van collega verzamelaars.
Robin
[Bewerkt door RobinB op 25-04-2008 om 18:04 NL]
- Frisian-old-age
Antw: antw: Voorstel (poging nr 2)
Frederik schreef:Hmmm... jij mag gerust vinden dat zo\'n complexe oefening zich laat oplossen met een polletje, maar dat roept bij mij toch wat twijfels op. Alsof je zeg maar in een gesprek met 100 personen die allemaal hun zegje willen doen sneller tot een goede oplossing komt dan in een gesprek met 10 ingewijden (ook met alle respect natuurlijk). Hoe zou je alle nuances die bestaan binnen de verschillende veranderingen aan het concept van de site die mogelijk zijn in je poll opnemen, rekening houdend met zowel de gevoeligheden van de verschillende betrokken partijen en de knelpunten die bestaan binnen onze hobby, als de technische mogelijkheden en de wensen van diegenen die aan de basis liggen van dit initiatief?frisian-old-age schreef:
Mogelijk is een gesprek in levende lijve dan wel de meest gunstige optie om deze discussie te voeren?
Een poll bij tijden is natuurlijk wel leuk, voor de amusementswaarde zou ik het zeker niet laten.
------------------------
Tja, je kunt veel beter 100 mensen aan een gesprek laten deelnemen en alles op hoofdpunten concretiseren met een algemene besluitvorming.
Dat vormt een beter draagvlak en ook beter werkbaar c.q aanvaardbaar.
dit in tegenstelling met een groepje van 10-20 personen, waarbij uit ten treure meer wordt ingegaan op nuances waarbij op een gegeven moment het einde zoek is.
Je kunt de meest simpele dingen zo complex maken als jezelf wilt of het in de praktijk haalbaar is, is een andere zaak.
Even off topic,
Voor een paar jaar terug was ik als voorzitter van Steunpunt Stichting Houvast deelnemer van één van 6 werkgroepen met als hoofdthema Toekomstvisie Heerenveen 2025.
Elke werkgroep had een thema, na 5 bijeenkomsten,moest men datgene wat men in de werkgroep besproken hadden, concretiseren en presenteren.Tineke Huizinga,tegenwoordig staatssecretaris maar toendertijd deel uitmakend van de Gemeente-raad was onze werkgroep-voorzitter.Zij wees mij aan als presentator van de werkgroep.Alle presentatoren kregen in het Gemeentehuis nog snel even een spoedcursus.
Daar werd ons geleerd: Keep it short en Simple.
Mijn presentatie was iets van een kleine 5 minuten op rijmvorm.Wat bleek? 2 Wethouders nadien behoorlijk in debat.Een dag later nog een telefoontje gehad van één van hem, met het verzoek om een copie van die bewuste rijmvorm-presentatie.
Ti\'s nu een lange reactie, ik bedoel er alleen mee te zeggen, dat wanneer complexiteit vereenvoudigd\\simpel wordt gemaakt, dat de praktijk er alleen maar mee gebaat is.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 25-04-2008 om 22:00 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )