@Martijn
Antw: @Martijn
wtf geologisch paspoort?
wat voor een verzinsels komen er nog om wetenschappers belachelijk te maken?
de enigen die bijgestaan kunnen worden door politie etc zijn mensen van de geologische dienst mede omdat ze federaal ambetenaar zijn. Maar een beetje logisch ook dat deze mensen ten alle tijde zich toegang kunnen verschaffen tot werven en groeven indien noodzakelijk (gebeurt zelden of nooit op die manier hoor, er wordt steeds eerst op een normale manier toelating gevraagd)
en over hoegaarden, breek m\'n mond niet open over hoeveel er toen zelfs tijdens de wetenschappelijke opgravingen gepikt is (en niet alleen enkele commerciele eenzaten)
mvg stijn
de enigen die bijgestaan kunnen worden door politie etc zijn mensen van de geologische dienst mede omdat ze federaal ambetenaar zijn. Maar een beetje logisch ook dat deze mensen ten alle tijde zich toegang kunnen verschaffen tot werven en groeven indien noodzakelijk (gebeurt zelden of nooit op die manier hoor, er wordt steeds eerst op een normale manier toelating gevraagd)
en over hoegaarden, breek m\'n mond niet open over hoeveel er toen zelfs tijdens de wetenschappelijke opgravingen gepikt is (en niet alleen enkele commerciele eenzaten)
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Antw: @Martijn
Ben ik het helemaal mee eens!ammun rah schreef:
wtf geologisch paspoort?
mvg stijn
Wel jammer dat het verslag van Supergraver verwijderd is. Zo\'n verslag is toch leuk? Dat zouden andere verzamelaars toch gewoon ook leuk moeten vinden om over te lezen en leuke foto\'s te zien, ipv over van alles te gaan zeuren!
Nouja, het is gewoon spijtig.
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
dit was inderdaad iemand van de geologische dienst. Deze beste man is ook betrokken geweest bij de opgravingen in het deurgangsdok.
Deze keer was het hun te doen om onderzoek naar squalodon en hemipristus. Tenminste dat beweerde hij.
feit is wel dat er in de tijd dat wij er niet mochten komen vrachtauto´s met materiaal weg zijn gereden en een stukje verderop zijn gestort en daar zijn ze met professionele zeefapparatuur uitgezeeft. De resten hiervan heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen. Het lijkt er verdacht veel op dat hij ook hier bij betrokken was en ik heb het vermoeden dat dit dus de reden is dat het voor ieder ander verboden terrein was.
Ik vind het alleen jammer dat niemand die hier iets meer vanaf weet of die hierbij betrokken is iets van zich laat horen op dit forum. Daarom heb ik ook het idee dat het niets met wetenschappelijk onderzoek te maken heeft(ook omdat alles hier ex-situ is).
Deze keer was het hun te doen om onderzoek naar squalodon en hemipristus. Tenminste dat beweerde hij.
feit is wel dat er in de tijd dat wij er niet mochten komen vrachtauto´s met materiaal weg zijn gereden en een stukje verderop zijn gestort en daar zijn ze met professionele zeefapparatuur uitgezeeft. De resten hiervan heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen. Het lijkt er verdacht veel op dat hij ook hier bij betrokken was en ik heb het vermoeden dat dit dus de reden is dat het voor ieder ander verboden terrein was.
Ik vind het alleen jammer dat niemand die hier iets meer vanaf weet of die hierbij betrokken is iets van zich laat horen op dit forum. Daarom heb ik ook het idee dat het niets met wetenschappelijk onderzoek te maken heeft(ook omdat alles hier ex-situ is).
groeten van de brabantse bende
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ik blijf erbij Franky, volgens mij ben je bij de neus genomen. Ik weet echter niet of er iemand op de Geologische dienst bezig is met die dingen, maar \'t zou me toch verbazen. Bovendien is Squalodon al behoorlijk goed gekend hoor, zie maar de werken van Van Beneden uit de 19de eeuw. En Hemipristis. Wat willen ze daar nog meer van weten? Hij is in het Antwerpse zo zeldzaam, dat je er m.i. hier niet veel uit kan leren. Kan je beter in Frankrijk of beter nog VS gaan graven...
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
zowel squalodon als hemipristus kwamen in de destijds opgespoten lagen vrij veel voor, zo ook andere zeldzame tanden als megachasma. Hastalis echter, die op de meeste plaatsen de meest voorkomende soort is, was in deze lagen nauwelijks aanwezig.
dit alles is best interessant, en kan er op duiden dat er in deze periode andere omstandigheden waren(zeediepte, klimaat, etc). Maar wetenschappelijk is het niet omdat het opgespoten gronden betreft. daarom kan ik me ook niet voorstellen dat dit in naam der wetenschap gebeurt, maar geloof ik eerder dat hij zijn functie bij de geologische dienst misbruikt voor zijn eigen belangen.
Mensen van de geologische dienst hebben een soort van vergunning waarmee ze overal kunnen graven( ik geloof dat alleen voor graven in grotten een uitzondering geld).
Ik dacht dat deze vergunning \"geologisch paspoort\"heette, maar blijkbaar vergis ik me hierin.
Als ik weer eens contact heb met de uitvoerder daar zal ik hem er eens naar vragen hoe dit zit.
dit alles is best interessant, en kan er op duiden dat er in deze periode andere omstandigheden waren(zeediepte, klimaat, etc). Maar wetenschappelijk is het niet omdat het opgespoten gronden betreft. daarom kan ik me ook niet voorstellen dat dit in naam der wetenschap gebeurt, maar geloof ik eerder dat hij zijn functie bij de geologische dienst misbruikt voor zijn eigen belangen.
Mensen van de geologische dienst hebben een soort van vergunning waarmee ze overal kunnen graven( ik geloof dat alleen voor graven in grotten een uitzondering geld).
Ik dacht dat deze vergunning \"geologisch paspoort\"heette, maar blijkbaar vergis ik me hierin.
Als ik weer eens contact heb met de uitvoerder daar zal ik hem er eens naar vragen hoe dit zit.
- sharkteethrene
Het verhaal van Franky,kan ik bevestigen.
Heb hetzelfde relaas meegemaakt.
De wagen van desbetreffend persoon is ook meerder malen aangetroffen.(door mijzelf)
Dit terwijl hijzelf in geen velden te bekennen was?
Dit bij de \"normale\"putten.
Waarschijnlijk dus bij de gestorte zanden verderop? (waar ik toen nog geen weet van had)
Omdat ik als een der eerste per toeval deze locatie ondekte.(er waren op dat moment maar 4 mensen aanwezig)
Werd er mij ook gevraagd door eerder vermeld persoon:heb je toestemming? heb je een vergunning? ik ben .... van de geologische dienst.
De stemming was dus wat grimmig.
Na vier uurtjes zoeken,toch wat mistanden uit de wereld gekregen.
Waarna hij zijn verontschuldiging aanbood.
En vermelde dat dit geen in-situ site betrof,en eigenlijk eenieder mocht zoeken.
Hij was alleen niet blij met het onverwachts iemand anders aan te treffen.
En had daarom de verkeerde beweegredenen aangevoerd om ons weg te krijgen.
Verkeerd gereageerd,maar excuus aanvaard!
Nu blijkt dat tijdens de periode dat eenieder geweerd werd, hetzelfde is gebeurt als eenmaal eerder.
Dus materiaal weggereden,dit naar een plekje verderop.
En proffesioneel uitgezocht.
De vraag van Franky is dus begrijpelijk.
Heeft het e.e.a. met elkaar te maken?
Groetjes,
Rene.
Heb hetzelfde relaas meegemaakt.
De wagen van desbetreffend persoon is ook meerder malen aangetroffen.(door mijzelf)
Dit terwijl hijzelf in geen velden te bekennen was?
Dit bij de \"normale\"putten.
Waarschijnlijk dus bij de gestorte zanden verderop? (waar ik toen nog geen weet van had)
Omdat ik als een der eerste per toeval deze locatie ondekte.(er waren op dat moment maar 4 mensen aanwezig)
Werd er mij ook gevraagd door eerder vermeld persoon:heb je toestemming? heb je een vergunning? ik ben .... van de geologische dienst.
De stemming was dus wat grimmig.
Na vier uurtjes zoeken,toch wat mistanden uit de wereld gekregen.
Waarna hij zijn verontschuldiging aanbood.
En vermelde dat dit geen in-situ site betrof,en eigenlijk eenieder mocht zoeken.
Hij was alleen niet blij met het onverwachts iemand anders aan te treffen.
En had daarom de verkeerde beweegredenen aangevoerd om ons weg te krijgen.
Verkeerd gereageerd,maar excuus aanvaard!
Nu blijkt dat tijdens de periode dat eenieder geweerd werd, hetzelfde is gebeurt als eenmaal eerder.
Dus materiaal weggereden,dit naar een plekje verderop.
En proffesioneel uitgezocht.
De vraag van Franky is dus begrijpelijk.
Heeft het e.e.a. met elkaar te maken?
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
a. vraag naar zijn legitimatie
b. bel de geologische dienst en vraag of hij daar bekend is en of hij een controle-opdracht heeft
c. indien niet: bel supergraver (ik ben als oud-judoka een tikje te overjarig
)
b. bel de geologische dienst en vraag of hij daar bekend is en of hij een controle-opdracht heeft
c. indien niet: bel supergraver (ik ben als oud-judoka een tikje te overjarig

De senioribus nil nisi bene
intussen is me duidelijk geworden dat deze man niet bij de geologische dienst werkt, maar wel eens als vrijwilliger voor hun werkt. Wat hij nu op deze vindplaats aan het doen is is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar daar komen we ook nog wel achter.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hmmm... ik heb het vermoeden dat deze persoon wel nog meerdere mensen op deze manier heeft aangesproken, dit is in ieder geval niet het eerste van die strekking dat ik ervan hoor.
Een kleine toelichting van de persoon in kwestie zou welkom zijn. Als het toevallig dezelfde persoon zou zijn als die die mij een tijd geleden op lichtjes zure wijze heeft aangesproken, ben ik er vrijwel zeker van dat het een schaduwlezer van dit forum betreft
Aan speculatie hebben we in ieder geval voorlopig niets.
Een kleine toelichting van de persoon in kwestie zou welkom zijn. Als het toevallig dezelfde persoon zou zijn als die die mij een tijd geleden op lichtjes zure wijze heeft aangesproken, ben ik er vrijwel zeker van dat het een schaduwlezer van dit forum betreft

Aan speculatie hebben we in ieder geval voorlopig niets.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hej jongens.
kunnen jullie een exacte beschrijvong geven van deze persoon?
Wij zijn zaterdag ook weggestuurd maar dit was volgens mij door een toezichter.wel raar was dat we nog een uur kregen om op te krassen.
nadien hebben we een klein beetje verder gaan zoeken,weg van de site.
maar hier was zand gestort,ik hoorde dat het voor een vereniging was.
als dit professioneel gezeefd was,dan ben ik de paus.
kheb er nog leuks uitgehaald hoor.
Rare gang van zaken is dat hier tegenwoordig in de antwerp area.
jim
jim
kunnen jullie een exacte beschrijvong geven van deze persoon?
Wij zijn zaterdag ook weggestuurd maar dit was volgens mij door een toezichter.wel raar was dat we nog een uur kregen om op te krassen.
nadien hebben we een klein beetje verder gaan zoeken,weg van de site.
maar hier was zand gestort,ik hoorde dat het voor een vereniging was.
als dit professioneel gezeefd was,dan ben ik de paus.
kheb er nog leuks uitgehaald hoor.
Rare gang van zaken is dat hier tegenwoordig in de antwerp area.
jim
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!