Resteigne april 2008
Antw: Resteigne april 2008
Mooi materiaal Alfer, als je wat geprept wilt hebben hoor ik het wel.
Ik krijg weer akelige kriebels snel weer naar Resteigne te gaan!
<:{{{{{>
Ik krijg weer akelige kriebels snel weer naar Resteigne te gaan!
Trilobiti Ceská Republika

Mooie stukken Alfer! Vraagje: op de derde foto van boven zit links-midden iets wat lijkt op een cranidium van een proetide. Kan je een close-up maken?
De vrije wang van Calycoscutellum goolaertsi is afgebeeld bij de oorspronkelijke beschrijving, en dankzij Stijn waren er goede pygidia. Inmiddels heb ik ook een cranidium gevonden dat binnenkort een keer beschreven kan worden. Er staan mij geen gezamenlijke voorkomens bij van meerdere Calyco-soorten in dezelfde laag en locatie; wel een combi Scutellum en Calycoscutellum. Aangezien alle pygidia uit Resteigne van dezelfde soort zijn mag er van uit worden gegaan dat de cranidia hier bij horen.
Bijgaand een Gerastos uit Resteigne, gewit voor fotografie.
Allart
Ik denk het niet Allart, maar misschien zie jij meer als mij

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Voor zover in kan inschatten lijkt dit een redelijk complete vervellingsrest.
Ik vermoed dat zoiets meestal tamelijk snel wegspoeld.
Is het zinvol/waardevol om dit professioneel te laten preparen, een heel mooi stuk is het niet.
En anders laat ik het gewoon zo.

@Vincko:
Vierves kan veel harder zijn, de scherpe brokstukken spatten daar werkelijk tegen mijn gezicht en veiligheidsbril.
Ik heb een stuk door laten zagen, ik geloof dat de beste man nog nooit zoiets hards doorgezaagd had

@ilse: Mooie stukken, ik ben gelukkig niet de enigste

@Ammonietje:
Ik heb die foto\'s gemaakt met een inmiddels verouderde Canon A400, maar het ding voldoet nog steeds.
Foto 1: Deze heb ik ook maar meegenomen, ik had zoiets nog nooit gezien.
[Bewerkt door Alfer op 01-05-2008 om 16:11 NL]

Inderdaad Alfer, maar hier zit wel wat. Dit is nog niet beschreven. Mocht je willen overwegen het op te geven voor beschrijving, denk je dat je dit stukje van het blok af zou kunnen krijgen?
Allart
Dat had ik ook gezien Allart.
Maar dat laat ik liever zitten.
Ik kan het hele stuk misschien een keer komen brengen als ik nog eens een keer in limburg ga zoeken.
Maar dat laat ik liever zitten.
Ik kan het hele stuk misschien een keer komen brengen als ik nog eens een keer in limburg ga zoeken.
Scherp opgemerkt Allart, ik moest echt even zoeken. Waarom denk je dat het een proetide cranidium is? Het zou toch ook phacopide kunnen zijn?
Trilobiti Ceská Republika