Haaientanden: typisch geval van jammer......
Haaientanden: typisch geval van jammer......

Ahoy mede-speurders.
Bijgaand 2 plaatjes van I./C. Hastalis uit de zogenaamde \'Antwerp area\' (zo heet dat tegenwoordig op dit forum heb ik begrepen...)De \'wortelloze\' is nou zo\'n typisch geval van jammer. 5,5 cm langs de schuine zijde en vooral opmerkelijk in z\'n breedte: bijna 4,5 cm bovenaan de kroon. Fantaseer daar nou eens even een bijbehorende wortel bij... De vraag derhalve: wat is jullie \'typisch geval van jammer\'? Zo\'n vondst waar je toch rete-blij mee bent maar met in je achterhoofd toch die ene vraag: stel nou dat...?
De andere tand (met wortel) komt van dezelfde lokatie en onderstreept wat ik altijd zeg: wie zoekt zal vinden, maar wie te hard zoekt vindt het niet. Er was door anderen zeker 10 x aan voorbij gelopen en hij lag daar zomaar voor het oprapen. Wat je dus moet doen als je hem wél ziet

Ben benieuwd naar jullie \'typisch geval van jammer\'-vondsten!
Groeten, Arendsoog sr.
wie zoekt zal vinden
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Haaientanden: typisch geval van jammer......
Laatst waren we met vrienden in de groeve in Ohmde (zwarte Jura, regio Holzmaden), en we hadden daar iets raars gevonden. Voorzichtig opzij gelegd... Groot was de opwinding toen we de dag nadien in een museum de fossiele resten van een sepia zagen. Dat was wat we gevonden hadden!! Alleen jammer dat we het om één of andere redenvergeten waren in de groeve ... Jammer toch 
[Bewerkt door tandenzoeker op 15-05-2008 om 22:51 NL]

[Bewerkt door tandenzoeker op 15-05-2008 om 22:51 NL]
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- sharkteethrene
Leuk topic (of niet?)
Hier mijn jammer vondst,niet eens mijn eigen vondst anderen wilden hem niet.
En ik kreeg hem.
Als hij heel was geweest was het de grootste meg die ooit gevonden was (regio oss)
We zijn er van uitgegaan dat het de langste wortel betrof,anders was hij nog groter geweest.
De tekening betreft dus hoe hij minimaal geweest had kunnen zijn.
JAMMER.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Ahoy Rene,
Dit is niet jammer....
Dit is VRESELIJK jammer (of nog erger)
Wel een gave inzending op dit topic, maar al direct heel moeilijk te overtreffen
Groeten Arendsoog
Dit is niet jammer....
Dit is VRESELIJK jammer (of nog erger)
Wel een gave inzending op dit topic, maar al direct heel moeilijk te overtreffen

Groeten Arendsoog
wie zoekt zal vinden
- sharkteethrene
Ola Arendsoog,
Helaas is dit het topje van de ijsberg.
Ik heb nog wel enkele van deze verhalen.
Mischien is het beter om een topic te maken van de beste vondsten?
Die heb ik ook wel eens gedaan,lol.
Groetjes,
Rene.
- sharkteethrene
Sorry vergeten te vermelden,dit zijn allemaal STUKJES megalodon.
Een greep uit de bak.
Groetjes,
Rene.
Een greep uit de bak.
Groetjes,
Rene.
Goh jongens wat een ellende allemaal...de tranen schieten uit mijn ogen 
Greetz
René

Greetz
René
Verba volant, fossilis manent
Niet alleen bij haaientanden gaat er wel eens iets mis. In 2006 heb ik deze Enchoduskaak gevonden. Ik zag een streepje zwart aan de zijkant van een stuk mergel. In plaats van mee naar huis te nemen moest ik er een klopje op geven met mijn hamer. Ik heb alles opgepakt en kon er van ellende twee jaar niet meer naar kijken. Gisteren heb ik gepoogd er nog iets van te maken. Tja geen topstuk meer. Had ik maar...
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- Supergraver
Ik heb zo ooit eens van Paul een blokje Oolopygussen gehad. Zaten daar toch toevallig twee Gautheria\'s in. Paul beetje balen. Dus besloten om een van de twee met hem te ruilen. Netjes eruit gehaald en apart gelegd, en begonnen om de tweede vrij te maken....... dat ging dus minder goed en de Gautheria was niet veel meer dan een hoopje gruis
Heeft daar miljoenen jaren lekker in de kalk gezeten tot die kale lomperd er met z\'n hakie aan ging pulken.
Gelukkig vond ik er laatst nog eentje in de vuursteen, he Paul? En vandaag kwam er eentje in de post binnen, met een hele hoop andere leuke goodies. Nogmaals bedankt Ger!
Groeten uit Norge,
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 21-05-2008 om 19:32 NL]

Gelukkig vond ik er laatst nog eentje in de vuursteen, he Paul? En vandaag kwam er eentje in de post binnen, met een hele hoop andere leuke goodies. Nogmaals bedankt Ger!
Groeten uit Norge,
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 21-05-2008 om 19:32 NL]
- Hieronymus
- Contacteer:
In de zomervakantie in de Eifel trilo\'s wezen zoeken. Op een steen vond ik een vreemd gedraaid fossiel, ik dacht eerst aan een acantophyllum achtig koraal...
Ik begin op de steen te hameren, in de hoop dat die splijt en dat binnenin iets interessanter zou zitten.
Ik mep op het \"koraaltje\", ik dacht: ohja, jammer, het was een mooi koraal, maar ik heb ze al zoveel. Enkele seconden later breekt de steen open, het koraaltje was een trilobiet, met name de thorax van een volgens mij complete, opgerolde Nyterops:( Een klein stuk is dus weggemept en een groot deel(pygidium+deel van cephalon en thorax) zit nog in de steen te wachten om ooit door een kundige hand bevrijd te worden...
[Bewerkt door Hieronymus op 21-05-2008 om 20:43 NL]
Ik begin op de steen te hameren, in de hoop dat die splijt en dat binnenin iets interessanter zou zitten.
Ik mep op het \"koraaltje\", ik dacht: ohja, jammer, het was een mooi koraal, maar ik heb ze al zoveel. Enkele seconden later breekt de steen open, het koraaltje was een trilobiet, met name de thorax van een volgens mij complete, opgerolde Nyterops:( Een klein stuk is dus weggemept en een groot deel(pygidium+deel van cephalon en thorax) zit nog in de steen te wachten om ooit door een kundige hand bevrijd te worden...
[Bewerkt door Hieronymus op 21-05-2008 om 20:43 NL]
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com