squalicorax

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Gesloten
digging for it
Contacteer:
squalicorax

Bericht door digging for it » 23 mei 2008, 23:05

Kan iemand van jullie mij misschien helpen om goede lectuur te vinden over de soort Squalicorax. Vooral een afbeelding waar het gebit op staat. Heb al een heel gedeelte van internet afgelopen, maar ben dit nog nergens tegen gekomen. En mijn tweede vraag is of er misschien iemand een squalicorax uit Nederland of Belgie voor mij te ruil of in de verkoop heeft, want deze mis ik nog steeds in mijn verzameling. Alvast bedankt voor de moeite.

greets Patrick

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Antw: squalicorax

Bericht door tandenzoeker » 24 mei 2008, 01:12

M. Siverson heeft wel iets gepubliceerd over het Campaniaan van Zuid Zweden en heeft het ook over S. kaupi. Verder zou het kunnen dat K. Shimada iets over S. kaupi gedaan heeft. Ik dacht wel dat er van S. kaupi (gedeeltelijke) gebitten bekend waren (ik dacht uit Kansas of Texas), dus uiteindelijk moet je er wel iets van vinden. Voorts kan je ook eens rondzien op oceansofkansas.com, misschien dat je daar iets kan vinden. In ieder geval is deze laatste zoiezo een bron van informatie over het Krijt van het Zuiden van de midwest in de V.S. Is er niets te vinden op elasmo.com? Ik zal eens rondzien in mijn artikels en als ik iets tegen kom, mail ik je nog wel.

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 24 mei 2008, 11:55

Wim bedankt voor de adviezen, zal de zaak eens gaan bekijken.

Greets Patrick

Erik

Bericht door Erik » 25 mei 2008, 11:30

digging for it schreef:
Heb al een heel gedeelte van internet afgelopen, maar ben dit nog nergens tegen gekomen.
Tja...

De bekendste, grootste en beste site is sinds jaar en dag Elasmo.com. Waarom heb je die niet bekeken?

http://www.elasmo.com/frameMe.html?file ... a-alt.html

[Bewerkt door Erik op 25-05-2008 om 10:34 NL]

[Bewerkt door Erik op 25-05-2008 om 10:35 NL]

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 25 mei 2008, 13:12

Hoi Erik

Heb ik al, en ik heb ook nog wel wat andere side\'s. Maar wat ik zoek is een getekende indeling van een kaak. Deze vind je bijvoorbeeld wel voor de gehele Carcharodon fam., de Carcharias fam. en de cosmopolitodus, maar dus niet voor Squalicorax.

Greets Patrick

Supergraver

Bericht door Supergraver » 25 mei 2008, 18:21

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 25 mei 2008, 20:28

Hoi Martijn

inderdaad lijkt een zeer interessant boekje wat zeker de moeite van het bestellen waard is. Jammer dat ik dit verhaaltje toenniet eerder heb gezien. En met de lage dollar koers is het helemaal een koopje.
Bedankt

Greets Patrick

Gesloten