fossieltjes zoeken ...
- Frisian-old-age
Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...
Hoi Paul,De DinoDolsjes schreef:Age,frisian-old-age schreef:
Er zijn namelijk gisteren 2 zeven helemaal aan de andere kant van de put gevonden.( eentje van donker hout met maasgrootte 0,5 cm ....Maastricht is wat dichterbij dan Cadzand.Ik heb het plan ( tenminste als het lukt) om deze zomer de Enci en\\of Eben-emael te bezoeken om de befaamde krijt-tanden te gaan zoeken.
Weet je toevallig wie die eerste zeef heeft meegenomen? Beide zeven van mij zijn door mij pa (ex-timmerman) gemaakt van donker hardhout. Die met een maaswijdte van 0.5 mm is zeker van mij. Ik begon gisteren al te twijfelen, of ze niet met een veranderende stroom waren weggedreven. Toch mijn eigen schuld, mijn nederige excuses aan mijn medezoekers van afgelopen vrijdag dat ik dacht dat een van hen de zeef had meegenomen.
Moet voortaan beter opletten. Maar ja, in het vuur van de strijd........ Er zou ook nog een tweede zeef, van hetzelfde type en formaat, maar met fijnere mazen moeten zijn, ze zaten aan elkaar vast met electriciteitsdraad. Je zou dus verwachten, dat ze bij elkaar in de buurt moeten liggen.
Laat even weten wanneer je naar de ENCI wil gaan, kunnen we wellicht wat afspreken.
Voor de eerlijke vinder: graag even bellen, al is het maar omdat ik het vervelend voor mijn vader vind, dat ik onzorgvuldig met zijn spullen ben omgegeaan. Een krijt-fossiel voor je collectie lijkt mij een mooie beloning. Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Paul
Ik weet niet, wie ze meegenomen heeft.Heb in ieder geval jouw e-mail genoteert voor het geval of ik binnenkort nog bekende mensen tref die daar gisteren nog aan het zoeken waren toen wij omstreeks 16.00 uur vertrokken.
Misschien zit er een kleine kans in, dat je ze terug krijgt.Da\'s het enigste wat ik voor je kan doen. Ok?
groetjes,Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...
Tuurlijk Age, alle hulp is welkom.frisian-old-age schreef:
Hoi Paul,
Ik weet niet, wie ze meegenomen heeft.Heb in ieder geval jouw e-mail genoteert voor het geval of ik binnenkort nog bekende mensen tref die daar gisteren nog aan het zoeken waren toen wij omstreeks 16.00 uur vertrokken.
Misschien zit er een kleine kans in, dat je ze terug krijgt.Da\'s het enigste wat ik voor je kan doen. Ok?
groetjes,Age
Alvast bedankt,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Ilse / Casper,ilse schreef:
Hoi Casper,
Ge hebt gelijk dat moet dan toch een grote ramp zijn voor ons ook. Een beetje regen houd ons niet tegen hoor. We zijn wel slechter en kouder weer gewoon. Groetjes en tot morgen.
Ilse
Hoe was Cadzand?
Mvg,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
Antw: fossieltjes zoeken ...
Hoi Paul,
Om 11u. waren we in Nieuwvliet-bad. Hebben ongeveer een uurtje geschupt en gezeefd en slechts wat kleine onvolledige tandjes gevonden. Dat sloeg wel even tegen. Casper hebben we niet gezien, hij was misschien meer de andere kant uit. Rond 1u. zijn we dan maar naar Cadzand gereden om daar ons geluk te beproeven,maar eveneens zonder succes. Daar was het zelfs nog minder dan onze eerste locatie. Maar niet getreurd we hebben de gezonde zeelucht opgesnoven. Mijn zus en ik zouden toch wel eens graag naar Mill gaan. Als jullie nog eens gaan,laat het ons dan weten dan komen wij misschien ook. Groetjes...
Ilse
Om 11u. waren we in Nieuwvliet-bad. Hebben ongeveer een uurtje geschupt en gezeefd en slechts wat kleine onvolledige tandjes gevonden. Dat sloeg wel even tegen. Casper hebben we niet gezien, hij was misschien meer de andere kant uit. Rond 1u. zijn we dan maar naar Cadzand gereden om daar ons geluk te beproeven,maar eveneens zonder succes. Daar was het zelfs nog minder dan onze eerste locatie. Maar niet getreurd we hebben de gezonde zeelucht opgesnoven. Mijn zus en ik zouden toch wel eens graag naar Mill gaan. Als jullie nog eens gaan,laat het ons dan weten dan komen wij misschien ook. Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frisian-old-age
Hoi Ilse,ilse schreef:
Hoi Paul,
Ilse
Waarschijnlijk over een week of 4 ga ik die kant weer op.
Mail me maar wanneer jullie het beste past.
groetjes, Age
Thanks Paul,
Dat zou tof zijn. Ik zal het eens bezien wanneer het ons past, ik laat zo vlug mogelijk iets weten. Groetjes...
Ilse
Dat zou tof zijn. Ik zal het eens bezien wanneer het ons past, ik laat zo vlug mogelijk iets weten. Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Oeps Sorry Age,
Het bovenstaande berichtje is voor jou.
Ik dacht dat Paul geantwoord had. Ik stuur je sevens nog een mailtje.
Groetjes...
Ilse
Het bovenstaande berichtje is voor jou.
Ik dacht dat Paul geantwoord had. Ik stuur je sevens nog een mailtje.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Zwarte polder was weer super 
een paar van de mooiste vondsten: een abdounia beaugei? (2 bijspitsen aan elke kant)
prachtige, perfecte exemplaren van Nothorynchus, Carcharias acutissima, Physogaleus latus, lamna sp, Striatolamia macrota en odontaspis vorax. verder nog een lompe isurus hastalis van 4.6 centimeter lang.
ik heb nog last van een hartaanval en een zenuwinzinking gehad toen ik een 8 cm brede wortel uit het zand zag steken en daar geen tand meer aan bleek te zitten
:(:( dat moet een lompe megalodon geweest zijn. verder nog een maaltandje van Albula oweni. normaal zijn deze 1 à 2 millimeter, maar ik heb er ééntje gevonden van 8 millimeter 
de rest moet ik allemaal uitzoeken.
het was dus een geslaagde dag, ik heb alleen wel de familie de Laet gemist...
Bert heb ik wel gevonden, of eigenlijk heeft hij mij gevonden.
Groeten, Casper

een paar van de mooiste vondsten: een abdounia beaugei? (2 bijspitsen aan elke kant)
prachtige, perfecte exemplaren van Nothorynchus, Carcharias acutissima, Physogaleus latus, lamna sp, Striatolamia macrota en odontaspis vorax. verder nog een lompe isurus hastalis van 4.6 centimeter lang.
ik heb nog last van een hartaanval en een zenuwinzinking gehad toen ik een 8 cm brede wortel uit het zand zag steken en daar geen tand meer aan bleek te zitten

de rest moet ik allemaal uitzoeken.
het was dus een geslaagde dag, ik heb alleen wel de familie de Laet gemist...
Bert heb ik wel gevonden, of eigenlijk heeft hij mij gevonden.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Frisian-old-age
Hoi Ilse,ilse schreef:
Thanks Paul,
Ilse
Ok.

groetjes,Age
[Bewerkt door Frisian-old-age op 20-03-2005 om 21:59 NL]
Waaaaaw Casper,
Knap gedaan, spijtig dat we elkaar mislopen hebben. Ik had wel eens graag gezien hoe jij je haaientanden zeeft en hoe diep en waar jullie ze vinden. Volgende keer lukt het wel een keertje dat we samen kunnen gaan zoeken oké. Onze vondsten waren niet om over te spreken (geen enkel heel tandje).
Voorlopig heeft Cadzand weer eventjes afgedaan voor ons. Groetjes...
Ilse
Knap gedaan, spijtig dat we elkaar mislopen hebben. Ik had wel eens graag gezien hoe jij je haaientanden zeeft en hoe diep en waar jullie ze vinden. Volgende keer lukt het wel een keertje dat we samen kunnen gaan zoeken oké. Onze vondsten waren niet om over te spreken (geen enkel heel tandje).
Voorlopig heeft Cadzand weer eventjes afgedaan voor ons. Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!