Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
Antw: Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
@ Frederik,
Het lijkt me heel erg leuk om met jullie mee te gaan! als er iemand in de buurt ook gaat zou ik graag mee willen rijden. Het is voor mij ook geen enkel probleem om ergens anders in brabant te komen om dan mee te rijden (eindhoven,tilburg) Het grootste probleem is dat ik ook nog geen eigen spullen heb zoals hamers,helmen etc.
Het lijkt me heel erg leuk om met jullie mee te gaan! als er iemand in de buurt ook gaat zou ik graag mee willen rijden. Het is voor mij ook geen enkel probleem om ergens anders in brabant te komen om dan mee te rijden (eindhoven,tilburg) Het grootste probleem is dat ik ook nog geen eigen spullen heb zoals hamers,helmen etc.
Fossielen zijn vet!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Hamer, beitel en helm kan je gemakkelijk halen in de plaatselijke bouwmarkt. Met die dingen en een stevige rugzak kom je al een heel eind.
Kijk daarvoor ook eens hier:
http://www.fossiel.net/informatie/uitrusting.php
Kijk daarvoor ook eens hier:
http://www.fossiel.net/informatie/uitrusting.php
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt voor de tips Frederik!! ik heb hier thuis gewoon nog een hamer,en beitel liggen. En een helm koop ik wel! als ik het met het vervoer kan regelen ga ik mee!
Fossielen zijn vet!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Sander,
ik heb nog wel een helm die je kunt lenen als je nog niet direct een eigen koopt. Denk namelijk dat je beter kunt investeren in een goede hamer.
Groet
ik heb nog wel een helm die je kunt lenen als je nog niet direct een eigen koopt. Denk namelijk dat je beter kunt investeren in een goede hamer.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
Ok. Vergeet je niet in te schrijven wanneer je zeker weet dat je kan komen. Als je een iets zwaardere hamer hebt liggen (type: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -Moker.JPG )sandrinho schreef:
Bedankt voor de tips Frederik!! ik heb hier thuis gewoon nog een hamer,en beitel liggen. En een helm koop ik wel! als ik het met het vervoer kan regelen ga ik mee!
kan deze in combinatie met de beitel zeker goed dienst doen om grotere blokken aan te pakken.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
erg aardig gerrit-jan!! ik vind het leuk om te zien dat iedereen op dit forum elkaar helpt!
weet jij ongeveer wat die hamers kosten?
groetjes,
sander
weet jij ongeveer wat die hamers kosten?
groetjes,
sander
Fossielen zijn vet!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Sander,
ik denk dat je moet rekenen met een kleine 50 euro. Vraag Ward anders eens, die heeft laatst een goede geologenhamer aangeschaft of kijk op de site van \"de Bodemschat\". Daar kun je de betere hamers bestellen.
Groet
ik denk dat je moet rekenen met een kleine 50 euro. Vraag Ward anders eens, die heeft laatst een goede geologenhamer aangeschaft of kijk op de site van \"de Bodemschat\". Daar kun je de betere hamers bestellen.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
klopt, ik heb hem bij de steenarend in Eindhoven gehaald voor 45 euro.Gerrit-Jan schreef:
Hoi Sander,
Groet
http://www.steenarend.com/index2.html
Nou beste mensen ik kom er weer eens niet uit, ik zit nou op de site www.bodemschat.nl, dan zoek ik bij geologenhamers. Ik zie dan vervolgens beitelhamers,punthamers,slijphamers, ik weet echt niet wat ik moet hebben.. Kan iemand mij helpen?
Fossielen zijn vet!
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times

Makkelijker is even naar de gamma of zo lopen en daar een handmoker van 1000 of 1250 gram kopen (10 euro of zo, je hebt geen dure hamer nodig, beter een paar goede ogen), een puntbeitel voor in steen en eventueel ook een platte beitel voor in steen. Daarmee kom je al een heel eind. Eventueel kan je ook nog iets kopen waar je een beetje mee kan wroeten tussen keien en in de bodem (iets in de richting van een mini-hauweeltje). Ook belangrijk is een stevige, ergonomische rugzak.
[Bewerkt door tandenzoeker op 04-06-2008 om 15:14 NL]
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.