fossieltjes zoeken ...
Antw: fossieltjes zoeken ...
ik zeef de haaientanden met mijn ogen, niet met een zeef. ik zoek ook gewoon aan het oppervlak, niet de diepte in dus.
ik ga de gevonden haaientanden vanmiddag wel even tellen, maar dat zal wel in de driehonderd lopen misschien.
Groeten, Casper
ik ga de gevonden haaientanden vanmiddag wel even tellen, maar dat zal wel in de driehonderd lopen misschien.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...
Dat vind ik een zeer strak plan. Moeten we alleen nog een datum prikken en beslissen of het nat of droog zoeken wordt. Mijn voorkeur gaat uit naar nat zoeken, zeker na mijn ervaringen van afgelopen vrijdag.frisian-old-age schreef:Hoi Ilse,ilse schreef:
Thanks Paul,
Dat zou tof zijn. Ik zal het eens bezien wanneer het ons past, ik laat zo vlug mogelijk iets weten. Groetjes...
Ilse
Ok.Komt in orde. Hoor wel wanneer het jullie het beste uitkomt.En als Paul die dag ook kan,maken we allemaal even kennis.Wordt het een leuke zoekdag met hopelijk redelijke vondsten.Tenminste beter dan wat jullie vandaag hebben gehad in Cadzand.
groetjes,Age
Wat denken jullie van week 18 (2-6 mei), geeft mij de tijd om komende weken en weekenden hard aan de tuin te werken, want dat was de deal met mijn wederhelft. Bovendien heb ik een deadline dat ik over 4 weken een beuken-haagje geplant moet hebben en voor die tijd moet ik nog funderingen graven en een muurtje op metselen.

Trouwens, de score van Mill kan ik met 4 tandjes <1 cm ophogen, na een eerste quick-scan door mij en mijn zoontje van meegebracht residu. Goede tip, Age!
Als ik zo naar buiten kijk, is het eigenlijk best wel mooi weer voor Mill......, maar ja duty (en de baas) calls.
CU,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...
Way to go Casper,Casper schreef:
ik zeef de haaientanden met mijn ogen, niet met een zeef. ik zoek ook gewoon aan het oppervlak, niet de diepte in dus.
Groeten, Casper
Toch ook een mooi grote Isurus Hastalis gevonden.
Groet,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...
De Dinodolsjes schreef:Dat vind ik een zeer strak plan. Moeten we alleen nog een datum prikken en beslissen of het nat of droog zoeken wordt. Mijn voorkeur gaat uit naar nat zoeken, zeker na mijn ervaringen van afgelopen vrijdag.frisian-old-age schreef:Hoi Ilse,ilse schreef:
Thanks Paul,
Dat zou tof zijn. Ik zal het eens bezien wanneer het ons past, ik laat zo vlug mogelijk iets weten. Groetjes...
Ilse
Ok.Komt in orde. Hoor wel wanneer het jullie het beste uitkomt.En als Paul die dag ook kan,maken we allemaal even kennis.Wordt het een leuke zoekdag met hopelijk redelijke vondsten.Tenminste beter dan wat jullie vandaag hebben gehad in Cadzand.
groetjes,Age
Wat denken jullie van week 18 (2-6 mei), geeft mij de tijd om komende weken en weekenden hard aan de tuin te werken, want dat was de deal met mijn wederhelft. Bovendien heb ik een deadline dat ik over 4 weken een beuken-haagje geplant moet hebben en voor die tijd moet ik nog funderingen graven en een muurtje op metselen.
Trouwens, de score van Mill kan ik met 4 tandjes <1 cm ophogen, na een eerste quick-scan door mij en mijn zoontje van meegebracht residu. Goede tip, Age!
Als ik zo naar buiten kijk, is het eigenlijk best wel mooi weer voor Mill......, maar ja duty (en de baas) calls.
CU,
Paul
Hoi Paul,
Hoe past zondag van week 16 ( 17 april)in je plant\\graaf en metselschema? Volgens een intern mailtje van Ilse vanmorgen kwam dat voor hun het beste uit.( vanwege haar werk en dat van haar zus )
Moeten we alles nog even intern via de mail bespreken wat voor ons allen het beste past?
groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
woehoe, ik heb de haaientanden geteld en het zijn er 361 
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Netjes Casper, hoeveel is er van goede kwaliteit en zaten er nog leuke bijvondsten bij?
Mill lijkt me ook wel eens geweldig om naartoe te gaan, maar daar heb je natuurlijk weer een goede zevenset voor nodig en goede laarzen...
Ik vroeg me af wat de dimensies zijn van de zeven die jullie gebruiken, en daar bedoel ik niet alleen de maaswijdte mee. En wat voor materiaal gebruiken jullie?
Ik heb een paar jaar geleden een zeven set gemaakt, 40cm * 30 cm, de onderste zeef is horregaas en dat is niet supersterk natuurlijk. Voor de andere heb ik cm gaas gebruikt.
Mill lijkt me ook wel eens geweldig om naartoe te gaan, maar daar heb je natuurlijk weer een goede zevenset voor nodig en goede laarzen...
Ik vroeg me af wat de dimensies zijn van de zeven die jullie gebruiken, en daar bedoel ik niet alleen de maaswijdte mee. En wat voor materiaal gebruiken jullie?
Ik heb een paar jaar geleden een zeven set gemaakt, 40cm * 30 cm, de onderste zeef is horregaas en dat is niet supersterk natuurlijk. Voor de andere heb ik cm gaas gebruikt.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
ja, er zitten ook enkele zeer mooie, complete tanden bij. goed genoeg voor in de vitrinekasten 
zie een eerdere post van mij voor verdere info
Groeten, Casper

zie een eerdere post van mij voor verdere info
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Casper schreef:
Zwarte polder was weer super
een paar van de mooiste vondsten: een abdounia beaugei? (2 bijspitsen aan elke kant)
prachtige, perfecte exemplaren van Nothorynchus, Carcharias acutissima, Physogaleus latus, lamna sp, Striatolamia macrota en odontaspis vorax. verder nog een lompe isurus hastalis van 4.6 centimeter lang.
ik heb nog last van een hartaanval en een zenuwinzinking gehad toen ik een 8 cm brede wortel uit het zand zag steken en daar geen tand meer aan bleek te zitten:(:( dat moet een lompe megalodon geweest zijn. verder nog een maaltandje van Albula oweni. normaal zijn deze 1 à 2 millimeter, maar ik heb er ééntje gevonden van 8 millimeter
de rest moet ik allemaal uitzoeken.
het was dus een geslaagde dag, ik heb alleen wel de familie de Laet gemist...
Bert heb ik wel gevonden, of eigenlijk heeft hij mij gevonden.
Groeten, Casper
Inderdaad, Zwarte Polder was heel goed, heb ook een paar leuke vondsten gedaan:
- fragment van een vogelbotje,
- Sphenotrochus sp.(koraaltje)
- een mooi stuk potvistand,
- Een tand uit de bovenkaak van een Isurus
hastalis, 4.5 cm lang!
- een Carcharias acutissima compleet,
- een prachtige haaienwervel, compleet
- 2 Physogaleus (latus of secundus moet ik
nog uitzoeken)
- 2 delen tandplaat Chimeroidei
- 100-tal fragmenten van haaientanden,
vissetanden etc...
- 1 Casper euhhhh die telt niet mee

inderdaad een prachtige dag op het Cadzandse strand.
Greetz, Bert
- Frisian-old-age
Ik heb een aluminium-zeef van 45 bij 45 cm met maasgrootte 0.7 cm op een standaard.Smaug schreef:
Netjes Casper, hoeveel is er van goede kwaliteit en zaten er nog leuke bijvondsten bij?
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
hey hey hey, wat vind ik hier.... nog een escheri!!!! dat is dan nummero 2 
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!