Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
Al is een \'echte\' geologenhamer wel handig, ben ik het in principe eens met Tandenzoeker. Voor een kleiner bedrag heb je een degelijke moker en een paar beitels, en ben je even goed vertrokken. Een goede mep van een iets zwaardere hamer is goud waard als de steen niet direct wil breken 
Doe je toch een investering in een geologenhamer, koop dan een (niet te lichte) estwing. Enkele persoonlijke aanbevelingen (wellicht zijn er mensen met een andere mening) Hoewel ik initieel zeer tevreden was van het goedkopere Forgecraft, blijkt in de loop der jaren toch een zeker kwaliteitsverschil met Estwing te manifesteren (bij mijn Forgecraft komt de steel los). Beitelhamer of punthamer is afhankelijk van het gebruik en van persoonlijke goesting. Kies voor een vinyl handvat, niet voor leder. Leder is goed voor de looks, maar veel minder duurzaam.
[Bewerkt door Frederik op 04-06-2008 om 15:59 NL]

Doe je toch een investering in een geologenhamer, koop dan een (niet te lichte) estwing. Enkele persoonlijke aanbevelingen (wellicht zijn er mensen met een andere mening) Hoewel ik initieel zeer tevreden was van het goedkopere Forgecraft, blijkt in de loop der jaren toch een zeker kwaliteitsverschil met Estwing te manifesteren (bij mijn Forgecraft komt de steel los). Beitelhamer of punthamer is afhankelijk van het gebruik en van persoonlijke goesting. Kies voor een vinyl handvat, niet voor leder. Leder is goed voor de looks, maar veel minder duurzaam.
[Bewerkt door Frederik op 04-06-2008 om 15:59 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Inschrijving Fossiel.net weekend CBN
Haha Frederik, je doet je naam weer alle eer aanFrederik schreef:
Voor een kleiner bedrag heb je een degelijke moker en een paar beitels, en ben je even goed vertrokken. Een goede mep van een iets zwaardere hamer is goud waard als de steen niet direct wil breken
NL]

Z.
The earth has music for those who listen.
@ Frederik en Tandenzoeker opnieuw bedankt!
Ik zal zorgen dat ik wat werk materiaal aanschaf, ik heb al een mooie moker dus misschien probeer ik het eerst daarmee.
Frederik ik zie dat je veel verstand hebt van de merken/materialen, ik zal zeker naar je advies kijken en een Estwing aanschaffen.
Thuis heb ik al geregeld dat ik in ieder geval meemag, mocht ik het met het vervoer kunnen regelen ben ik aanwezig in Frankrijk
Ik zal zorgen dat ik wat werk materiaal aanschaf, ik heb al een mooie moker dus misschien probeer ik het eerst daarmee.
Frederik ik zie dat je veel verstand hebt van de merken/materialen, ik zal zeker naar je advies kijken en een Estwing aanschaffen.
Thuis heb ik al geregeld dat ik in ieder geval meemag, mocht ik het met het vervoer kunnen regelen ben ik aanwezig in Frankrijk
Fossielen zijn vet!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Geen dank.sandrinho schreef:
@ Frederik en Tandenzoeker opnieuw bedankt!
En dat ik veel verstand heb van materialen, denk ik niet. Ik heb gewoon \'n Estwing, en een Forgecraft. De Estwing blijft \'t prima doen, en de Forgecraft niet, da\'s alles

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Is er toevallig iemand die door brabant heen rijdt en waarmee ik kan meerijden? Ik ben uiteraard bereid mee te betalen in de kosten
Mocht er iemand vanuit een andere stad rijden kan ik daar ook naartoe komen...
gr,
Sander
[Bewerkt door sandrinho op 05-06-2008 om 21:59 NL]
Mocht er iemand vanuit een andere stad rijden kan ik daar ook naartoe komen...
gr,
Sander
[Bewerkt door sandrinho op 05-06-2008 om 21:59 NL]
Fossielen zijn vet!
Is er echt niemand waarmee ik mee kan? ik zou het heel erg jammer vinden als ik hierdoor niet mee zou kunnen
gr,
Sander
gr,
Sander
Fossielen zijn vet!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Sorry,
mij gaat dat niet lukken!
Hoop dat je nog iemand vindt!!
Groet
mij gaat dat niet lukken!
Hoop dat je nog iemand vindt!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
denk dat dat van de week nog wel bekend gemaakt zal worden. Ik hoop voor donderdag nog, want dan vertrek ik al!!prentje schreef:
Hallo , wanneer zouden we de rest van de gegevens krijgen ? Wanneer we daar verwacht worden te zijn en zo ?
groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
ik zou graag meegaan, maar aangezien ik het nu pas opmerk dat er een fossielenweekend is kan ik waarschijnlijk niet mee
.
ik heb ook het nodig materiaal niet, ben pas 14, ik ken niemand van jullie al echt goed en ik krijg geen toestemming van men ouders.
besluit: ik kan dus niet mee (spijtig genoeg)

ik heb ook het nodig materiaal niet, ben pas 14, ik ken niemand van jullie al echt goed en ik krijg geen toestemming van men ouders.
besluit: ik kan dus niet mee (spijtig genoeg)

Sander, je hebt post!sandrinho schreef:
Is er echt niemand waarmee ik mee kan? ik zou het heel erg jammer vinden als ik hierdoor niet mee zou kunnen
gr,
Sander
Eric