Inschrijving Fossiel.net weekend CBN

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Belangrijk! (voor deelnemers Fossiel.net weekend CBN)

Bericht door Frederik » 15 jun 2008, 23:36

Voor diegenen die meegaan of mee willen gaan naar CBN volgende week (jeuj!), even een aantal niet onbelangrijke mededelingen:

- check even of je het voorschot al hebt overgemaakt (de meesten hebben dit al wel gedaan).

- binnenkort volgt een mail met het gedetailleerd programma en nog wat kleine aandachtspuntjes

en last but not least: ik ben (on short notice) volgende week een hele week in het buitenland voor mijn werk. Daarom zal ik niet of moeilijk bereikbaar - ALLE correspondentie dient dus via Herman te gebeuren!!!

(en ja, ik zal er nog bij zijn op het weekend. Ik kom wel rechtstreeks van de luchthaven :D )

[Bewerkt door Frederik op 15-06-2008 om 22:39 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Belangrijk! (voor deelnemers Fossiel.net weekend CBN)

Bericht door Gerrit-Jan » 16 jun 2008, 00:39

Frederik schreef:
Ik kom wel rechtstreeks van de luchthaven :D
Moet ik een extra moker meenemen voor je? Ik neem aan dat je die niet in de handbagage zult hebben ;)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Inschrijving Fossiel.net weekend CBN

Bericht door Frederik » 16 jun 2008, 00:44

nope, de moker ligt al klaar in de auto. :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

fitch

Bericht door fitch » 16 jun 2008, 16:38

sandrinho .. believe it or not maar onder deze fossie-liefhebbers zitten ware Homo economici: die 20 euro zal het zo ongeveer zijn, het voorschot zal heel dicht bij de maxprijs komen (ik denk zelfs dat het maar een paar euro zal schelen, als het al zou schelen:-))

Mensen die een kopie van de stratigrafie of dergelijke dingen wensen gaan die tegen kostprijs kunnen krijgen...

over die geologenhamer: kijk, ik heb nog steeds geen \'echte\' gekocht, had de eerste keer een lattenhamer in de bouwmarkt voor 6 euro gekocht, en gisteren op de rommelmarkt een stevige \'coffrage\'hamer voor 1 euro, die allbei heel sterk lijken op die geologenhamers. Nu, die kwaliteit van een geologenhamer zal mss wel kunnen beter zijn. Echter denk ik dan, als je elk jaar een hamer verslijt van 1 euro ..

Nu nog eens op zoek gaan naar een nog iets zwaardere moker van 1 euro(iets van rond de 4kg - iemand iets liggen?) en een grote zware moker/kliever (zo\'n met een platte en een scherpe kant - geen bijl) voor 2 euro en mijn investering zit er helemaal op :D

[Bewerkt door fitch op 16-06-2008 om 15:59 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

sandrinho

Bericht door sandrinho » 16 jun 2008, 20:56

Ik heb me ingeschreven voor het weekend, ik ga met jullie mee :)

Fossielen zijn vet!

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 16 jun 2008, 21:06

Hey Fitch, ik vind 5 kg toch écht wel het minimum :D

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Fossiel.net weekend: Voorlopig Programma

Bericht door webmaster » 16 jun 2008, 21:44

Afbeelding

Programma (onder voorbehoud)

Let op! Afhankelijk van de situatie ter plaats kan het programma altijd gewijzigd worden!!!

Carpoolen
De vertrekplaats in de ochtend is in principe de camping. Vanaf hier zal er zoveel mogelijk ge-carpoold worden naar de vindplaats.

zaterdag Ochtend 21 juni 2008
Sommige mensen komen vrijdag al op de camping aan. Met deze groep zullen we om 7.30 uur vertrekken van de camping. Vanwege de verschillende reisafstand van de rest zullen we met de tweede groep om 9.30 afspreken op de parkeerplaats aan de kust bij Escalles (Zie kaartje en routebeschrijving).

Laat en nakomers zullen op de parkeerplaats opgevangen worden danwel zullen we een duidelijk bericht achterlaten met de plaats waar de groep zich bevindt.
We verzamelen om 12 uur weer op de parkeerplaats. Na een snelle lunch (zelf meenemen!) vertrekken we richting Dannes.

Zaterdag Middag 21 juni 2008
13.00 Verzamelen bij de ingang van de groeve te Dannes
Evt. is op de terugweg het mogelijk om Cap Gris Nez of Wimereux nog te bezoeken. Dit laten we afhangen van de omstandigheden ter plaatse.

Zaterdag Avond 21 juni 2008
19.00 – 19.30 uur Barbecue (inbegrepen) op de camping.
Ook zal er een demonstratie worden gegeven van het prepareren met luchtdruk. Als je het leuk vindt, kun je een eigen fossiel ter preparatie aanbieden.

Zondag Ochtend 22 juni 2008
7.30 uur Ontbijt op de camping (inbegrepen)
Afbreken en inpakken van tent etc.
9.00 vertrek naar Cap Gris Nez of Wimereux (afhankelijk van de lokale omstandigheden)
12.30 lunch (inbegrepen) op het ochtend excursiepunt.

Zondag Middag 22 juni 2008
Afscheid van iedereen en opsplitsing van de groep. Men kan kiezen tussen
De groeve te Dannes, OF een bezoek aan een carboon terril in België (onder voorbehoud!), wat al weer een heel stuk op de terugweg richting huis is.

!!! De deelnemers die zich hebben ingeschreven ontvangen vanavond nog uitgebreide informatie. !!!

[Bewerkt door webmaster op 16-06-2008 om 20:44 NL]

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 17 jun 2008, 14:18

Bij deze kan ik bevestigen dat het terrilbezoek zopas bevestigd is door de uitbaters.

:-)

Z.

The earth has music for those who listen.

Lowlander

Bericht door Lowlander » 17 jun 2008, 22:38

Even een vraagje:

Weet iemand of het een probleem is (camping gesloten?) als ik en Sander pas om een uur of tien op vrijdagavond aankomen?

Groet,

Eric

fitch

Bericht door fitch » 17 jun 2008, 22:52

lol, lowlander, no probs, het feestje zal pas begonnen zijn dan :D

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Gesloten