Botjes uit Mill (4 juni 2006)
- Supergraver
Antw: Botjes uit Mill (4 juni 2006)
En van foto\'s 3,4 en 5 iemand een idee. Ik zit een beetje te denken aan een rugknobbel van een steurachtige.
Gr
Martijn
Gr
Martijn
Antw: Antw: Antw: Botjes uit Mill (4 juni 2006)
Hoi Martijn,Supergraver schreef:
[...] neem ik aan [...] dat we het niet over een alkje hebben? [...]
Neen, dan hebben we het over een jan van gentje of een albatrosje. Een flinke vogel i.i.g..
groeten, Erik
Antw: Antw: Botjes uit Mill (4 juni 2006)
Leuk om het even te zien! Kun je een structuur ontdekken die overeenkomt met het \"T\" vormige botje van Martijn?mammalboy schreef:
Hier de foto\'s van het skelet met de stekel
Ps. Ik weet echt niet van welke vis het is(misschien steur?)
Groet Ivo
groeten, Erik
- Supergraver
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
(Discussie heropend en samengevoegd.)
[Bewerkt door Frederik op 11-07-2008 om 08:24 NL]
[Bewerkt door Frederik op 11-07-2008 om 08:24 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Botjes uit Mill (4 juni 2006)
Hoi Ivo,mammalboy schreef:
Hier de foto\'s van het skelet met de stekel
Ps. Ik weet echt niet van welke vis het is(misschien steur?)
Groet Ivo
Het is een meerval. De platte kop duidt op een soort die voorkomt in Zuid-Amerika. Er zijn diverse ondersoorten, van klein (10 cm tot groot (3 meter). Ik zal even wat foto\'s opzoeken.
Arjen

van klein tot megagroot (Op dit moment is de vanger wat kaler

[Bewerkt door Lanselot op 11-07-2008 om 09:12 NL]
- Supergraver
Mooie vangst Arjen, maarre lieve mensen het gaat mij eigenlijk om de eerste 2 foto\'s.
Mocht dit een fragmentje albatros zijn (of jan van Ghent), welke zouden dat dan geweest kunnen zijn in het Mioceen van Oss??? En welke alken soort (en) kwamen er voor. Ik vind het nl leuk om het een en ander aan info te kunnen verstrekken aan degene die deze fossielen van me krijgt. Ik snap heus wel dat een exacte determinatie niet geheel mogelijk is maar ik will graag het een en ander meer weten over de Miocene of Pliocene vogels van M.ll.
Mocht dit lukken, bij voorbaat dank.
Mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 11-07-2008 om 10:11 NL]
Mocht dit een fragmentje albatros zijn (of jan van Ghent), welke zouden dat dan geweest kunnen zijn in het Mioceen van Oss??? En welke alken soort (en) kwamen er voor. Ik vind het nl leuk om het een en ander aan info te kunnen verstrekken aan degene die deze fossielen van me krijgt. Ik snap heus wel dat een exacte determinatie niet geheel mogelijk is maar ik will graag het een en ander meer weten over de Miocene of Pliocene vogels van M.ll.
Mocht dit lukken, bij voorbaat dank.
Mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 11-07-2008 om 10:11 NL]
Antw: Nogmaals het vogelschedeltje uit omg Oss
Aha! Daar is \'tie...Supergraver schreef:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=2299
Zullen we het nu dan ooit weten?
Gr
Martijn

(Dank aan Herman voor samenvoegen topics!)
Ik heb er nog eens naar zitten kijken...
Er valt me nu eigenlijk pas op dat het schedeldak (van boven af gezien) wel erg onregelmatig is. Bij vogels is dat altijd glad... Uit mijn reacties op dat het topic van destijds maak ik op dat ik niet zeker was van de determinatie vogel.
Ik denk nu dat de determinatie \"vogel\" gevoeglijk overboord kan. en vermoed dat je het -qua botstructuur- eerder in de vissenwereld zouden moeten zoeken...
Mijn excuses voor de suggestie vogel...
Als ik het topic weer lees, heb je m.i. zelf de conclusie \"vogel\" getrokken. En daarna bij mij geinformeerd naar een mogelijke soort... Ik had moeten antwoorden: \"Als het idd vogel is, wijst grootte en vindplaats op albatros of jan van gent.\"
Groeten, Erik