hulp bij prepen ammo Rheine
hulp bij prepen ammo Rheine
hoi,
Vandaag was ik de fossielen die ik gevonden heb op 19 april uit Rheine aan het uitpakken.
Want ze zatten nog in een doos omdat m\'n kamer te klein was geworden.
Nu heb ik een hele kamer voor mijn fossielen alleen, ik zal er wat foto\'s van plaatsen als hij af is.
Ik dacht in Rheine geen ammoniet gevonden te hebben, maar toen ik dit stuk bekeek zag ik onder de bivale tot mijn grootste verbazing toch een ammo.
Klein, maar fijn

Maar ik wou hem wat verder uit preparen zodat je de hele ammo ziet, maar dit lukt niet echt goed want ik heb niet echt de goeie apperatuur ervoor.
Is er misschien iemand met een luchtbijtel waar ik hem heen kan sturen die hem (tegen betaling) prept en dan terug stuurt?
Ik zou er erg blij mee zijn.
Of is er nog een andere manier om het gesteente er wat af te krijgen?
Alvast bedankt!
Antw: hulp bij prepen ammo Rheine
Volgens mij zijn er in Reine hele grote Ammo\'s te vinden. Vraag maar eens aan Patricj (digging for it). Ik denk dat Gert Jan er nog zuur van is 
Leuke vondst Ward!

Leuke vondst Ward!
jah, ik weet het, die ammo heb ik ook gezien.
Maar ik wist niet dat ik er een had gevonden,dat ondekte ik vandaag pas
Maar ik wist niet dat ik er een had gevonden,dat ondekte ik vandaag pas
hallo
Je hebt voor het preppen geen speciale apparatuur nodig. Een spijker en een hamer of iets dergelijks is vaak al genoeg. Probeer als je het doet om er telkens kleine stukjes steen vanaf te laten springen. Veel mensen preppen op deze manier.
gr jeroen
Je hebt voor het preppen geen speciale apparatuur nodig. Een spijker en een hamer of iets dergelijks is vaak al genoeg. Probeer als je het doet om er telkens kleine stukjes steen vanaf te laten springen. Veel mensen preppen op deze manier.
gr jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ik ken het materiaal niet, maar voor ammonieten in het krijt van CBN is een aardappelmesje ook héél handig. Wel even opletten dat moeder de andere kant uitziet!
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: hulp bij prepen ammo Rheine
Inderdaad, en bij CBN-gesteente werkt het natmaken hiervan ook! Succes ermeetandenzoeker schreef:
Ik ken het materiaal niet, maar voor ammonieten in het krijt van CBN is een aardappelmesje ook héél handig. Wel even opletten dat moeder de andere kant uitziet!

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Betaling hoeft niet, je mag wel de verzendkosten betalen. Neem ff off-line contact met me op.
<:{{{{{>
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: hulp bij prepen ammo Rheine
Ik ben niet helemaal zeker wat je hiermee bedoelt. In mijn ervaring is het net handig te wachten tot de CBN cenomaan matrix helemaal droog is alvorens te prepareren. Of bedoel je misschien het lichtjes (oppervlakkig) bevochtigen tijdens de preparatie om beter contrasten te zien?binbinneke schreef:
Inderdaad, en bij CBN-gesteente werkt het natmaken hiervan ook!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Ik kan niet echt van ervaring spreken ik heb zelf pas met twee ammo\'s uit Rheine gewerkt. Maar ik heb voor het grove werk de dremel gebruikt en voor het wat nauwkeurige werk, werk ik graag met die mini-schoeverdraaiertjes (niet de kruiskoppen natuurlijk) of kleine priemen. Verder maak ik de boel wat zachter met azijn (7%).
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 18-07-2008 om 09:47 NL]
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 18-07-2008 om 09:47 NL]
- Supergraver
Oja Ward,
Niet helemaal los preparen hoor, dit kan een heel mooi stuk in matrix worden met die oester erbij!
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 18-07-2008 om 09:48 NL]
Niet helemaal los preparen hoor, dit kan een heel mooi stuk in matrix worden met die oester erbij!
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 18-07-2008 om 09:48 NL]