Boek en tentoonstelling Rotterdam
Boek en tentoonstelling Rotterdam
Al eerder heb ik gemeld dat er een boek verscheen, gekoppeld aan een tentoonstelling in Rotterdam (opgeraapt, opgevist en uitgehakt)
De opening is gisteren geweest. Had wel een uitnodiging liggen, maar in Venlo was er een neandertahler- lezingendag. Dus.. keuzes moeten maken.
Nijntje zou er naar toe gaan, mogelijk nog meer forumleden.
Wie heeft het boek gezien,en hoe is de tentoonstelling? Zijn beiden een \'aanrader \'voor forumleden of valt het tegen. Dus.........Reageren graag
Groeten,Cugel
[Bewerkt door Cugel op 25-05-2008 om 10:42 NL]
De opening is gisteren geweest. Had wel een uitnodiging liggen, maar in Venlo was er een neandertahler- lezingendag. Dus.. keuzes moeten maken.
Nijntje zou er naar toe gaan, mogelijk nog meer forumleden.
Wie heeft het boek gezien,en hoe is de tentoonstelling? Zijn beiden een \'aanrader \'voor forumleden of valt het tegen. Dus.........Reageren graag
Groeten,Cugel
[Bewerkt door Cugel op 25-05-2008 om 10:42 NL]
Gewoon doormodderen
Antw: Boek en tentoonstelling Rotterdam
ik ben inderdad geweest en het is een leuke tentoonstelling
ook het boek heb ik aangeschaft
er staan vooral verhalen in over de nederlandse vindplaatsen begreep ik uit de aankondiging.
in het boek staan ook foto\'s van de voorwerpen die je op de tentoonstelling kunt zien.
ook een mooi museum !
helaas zijn mijn foto\'s te groot om op de site te zetten
ook het boek heb ik aangeschaft
er staan vooral verhalen in over de nederlandse vindplaatsen begreep ik uit de aankondiging.
in het boek staan ook foto\'s van de voorwerpen die je op de tentoonstelling kunt zien.
ook een mooi museum !
helaas zijn mijn foto\'s te groot om op de site te zetten
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Ik ben ook naar de opening geweest.
Was leuk om eens mee te maken.
Het is inderdaad een leuke tentoonstelling. Veel bekende nederlandse vindplaatsen komen langs, met de bij behorende fossielen.
Ik vond vooral het walvis fossiel (replica) uit Liessel leuk om eens te zien. Ik zelf kom uit de buurt van Liessel.
Het boek heb ik ook aangeschaft. Ik heb het nog niet echt gelezen, maar wat ik gelezen heb is best interessant. De schrijver heeft ook een leuke manier van schrijven. Niet alleen serieus maar ook luchtig en met de nodige humor.
grtz
Bram
Was leuk om eens mee te maken.
Het is inderdaad een leuke tentoonstelling. Veel bekende nederlandse vindplaatsen komen langs, met de bij behorende fossielen.
Ik vond vooral het walvis fossiel (replica) uit Liessel leuk om eens te zien. Ik zelf kom uit de buurt van Liessel.
Het boek heb ik ook aangeschaft. Ik heb het nog niet echt gelezen, maar wat ik gelezen heb is best interessant. De schrijver heeft ook een leuke manier van schrijven. Niet alleen serieus maar ook luchtig en met de nodige humor.
grtz
Bram
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
Deze Nearderthaler uit de gemeente Venlo was in Rotterdam. Erg druk en warm, ook ik heb het boek aangeschaft en ook nog even laten signeren. Er staan veel mooie verhalen in en mooie beschrijvingen, oa van de meest bekende paleontologen uit het land van dit moment.
In mijn ogen een absolute aanrader!
[Bewerkt door Caveman op 21-07-2008 om 17:36 NL]
In mijn ogen een absolute aanrader!
[Bewerkt door Caveman op 21-07-2008 om 17:36 NL]
To share or not to share, that's the question!
- Caveman
- Contacteer:

enkele pics vd tentoonstelling!
de laatste van het zeer zeldzame Knert!
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Dat is geen Knert, maar de Killer Rabbit of Caerbannog:
http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg
Groet,
Niels
Niels
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Boek en tentoonstelling Rotterdam
Haha!sjaak schreef:
Dat is geen Knert, maar de Killer Rabbit of Caerbannog:

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- Caveman
- Contacteer:
Natuurhistorisch museum Rotterdam vlak bij de euromast, deze maand nog geloof ik? Het boek kan je daar aan de balie ook kopen!
- pleistoceenlover
Ik ben vandaag even het museum gaan bekijken en het was zeker de moeite waard.
Naast fossielen ook vele andere voorwerpen.
Erg veel is het "fossielendeel" helaas niet maar de tentoonstelling was erg leerzaam (voor mij).
Ik heb ook gelijk het boek gekocht een het tot nu toe een beetje doorgebladerd.
Het boek kost 22.40 euro. Bij het museum krijg je namelijk 2.50 euro korting (tijdelijk).
@ ammonietje
Ik weet niet tot wanneer de tentoonstelling er blijft (staat geloof ik op de site van het museum) maar het is voor zover ik weet de hele dag open.
Naast fossielen ook vele andere voorwerpen.
Erg veel is het "fossielendeel" helaas niet maar de tentoonstelling was erg leerzaam (voor mij).
Ik heb ook gelijk het boek gekocht een het tot nu toe een beetje doorgebladerd.
Het boek kost 22.40 euro. Bij het museum krijg je namelijk 2.50 euro korting (tijdelijk).
@ ammonietje
Ik weet niet tot wanneer de tentoonstelling er blijft (staat geloof ik op de site van het museum) maar het is voor zover ik weet de hele dag open.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.