Vogels, vis of schildpad?
- Supergraver
Vogels, vis of schildpad?
Het stukje schedel uit de omg Oss, is aangekomen bij z'n nieuwe eigenaar. Ik heb hem natuurlijk meteen ingelicht over de twijfels van dit stukje schedel. Waarna hij zelf op onderzoek is gegaan.
Voor de geintereseerden:
http://www.thefossilforum.com/index.php?showtopic=2345
Groeten uit Norge!
Martijn
Voor de geintereseerden:
http://www.thefossilforum.com/index.php?showtopic=2345
Groeten uit Norge!
Martijn
Antw: Vogels, vis of schildpad?
Er moet me hier toch even iets van het hart...
Zoals sommige mensen op dit forum weten ben ik op dit moment naast het onderzoek naar de dolfijnen bezig met het schrijven (bijna klaar trouwens) van een artikel over de schildpadden van Mill. Tot nu toe kunnen er met zekerheid minimaal 4 verschillende soorten schildpadden worden aangetoond.
Schildpadmateriaal is zeldzaam uit Mill en het doet me toch wel pijn om te zien dat potentieel belangrijk materiaal uit Nederland (in dit geval schildpad en vogel) op deze manier verdwijnt naar bv. Amerika.
Ik kan natuurlijk niemand voorschrijven wat hij of zij moet doen, maar ik wil dit toch even kwijt.
Groeten,
Peter
Zoals sommige mensen op dit forum weten ben ik op dit moment naast het onderzoek naar de dolfijnen bezig met het schrijven (bijna klaar trouwens) van een artikel over de schildpadden van Mill. Tot nu toe kunnen er met zekerheid minimaal 4 verschillende soorten schildpadden worden aangetoond.
Schildpadmateriaal is zeldzaam uit Mill en het doet me toch wel pijn om te zien dat potentieel belangrijk materiaal uit Nederland (in dit geval schildpad en vogel) op deze manier verdwijnt naar bv. Amerika.
Ik kan natuurlijk niemand voorschrijven wat hij of zij moet doen, maar ik wil dit toch even kwijt.
Groeten,
Peter
- Supergraver
Hallo Peter,
Helemaal mee eens, maar....
Dit stukje schedel heeft de volle aandacht gehad hier op het forum. En toen dacht men eerst aan vogel, later aan vis. Ik heb zelf nooit aan schildpad gedacht. Niemand hier op het forum heeft ook maar iets in de richting van schildpad gezegd. Dus in mijn ogen een niet definieerbaar stukje dat hoogstwaarschijnlijk vogel zou zijn (kaliber albatros). Ik wilde graag de wetenschappelijke naam weten van de 'Millse albatros(sen)' om de nieuwe eigenaar een zeer serieuze verzamelaar van vogel fossielen een eind in de richting te helpen.
Dat het deze amerikaan is die er dan achter moet komen (vrijwel direct!) dat het hier wel eens over een schildpad zou kunnen gaan..... (I rest my case)
Jammer Peter dat je dit stukje schedel dan waarschijnlijk hier over het hoofd hebt gezien, hoewel het hier toch behoorlijk de aandacht heeft gehad. Vind ik echt heel jammer, want je had het zo van me kunnen krijgen.
Ook ik weet dat schildpad fossielen zeer zeldzaam zijn in Mill en geloof mij, had ik het geweten was dat stukje nooit naar de VS gegaan.
Nu ben ik vast en zeker de L.L van het forum weer (so be it). Ik ruil nu eenmaal graag.
Groeten uit Noorwegen,
Martijn
Helemaal mee eens, maar....
Dit stukje schedel heeft de volle aandacht gehad hier op het forum. En toen dacht men eerst aan vogel, later aan vis. Ik heb zelf nooit aan schildpad gedacht. Niemand hier op het forum heeft ook maar iets in de richting van schildpad gezegd. Dus in mijn ogen een niet definieerbaar stukje dat hoogstwaarschijnlijk vogel zou zijn (kaliber albatros). Ik wilde graag de wetenschappelijke naam weten van de 'Millse albatros(sen)' om de nieuwe eigenaar een zeer serieuze verzamelaar van vogel fossielen een eind in de richting te helpen.
Dat het deze amerikaan is die er dan achter moet komen (vrijwel direct!) dat het hier wel eens over een schildpad zou kunnen gaan..... (I rest my case)
Jammer Peter dat je dit stukje schedel dan waarschijnlijk hier over het hoofd hebt gezien, hoewel het hier toch behoorlijk de aandacht heeft gehad. Vind ik echt heel jammer, want je had het zo van me kunnen krijgen.
Ook ik weet dat schildpad fossielen zeer zeldzaam zijn in Mill en geloof mij, had ik het geweten was dat stukje nooit naar de VS gegaan.
Nu ben ik vast en zeker de L.L van het forum weer (so be it). Ik ruil nu eenmaal graag.
Groeten uit Noorwegen,
Martijn
Antw: Antw: Vogels, vis of schildpad?
In ieder geval een kale L.LNu ben ik vast en zeker de L.L van het forum weer.

Het is wel verbazingwekkend. Dit stukje schedel heeft idd de aandacht op dit forum gehad. Als je ziet hoe Auspex relatief eenvoudig het stukje schedel naar een schildpad heeft kunnen herleiden.
Ik vind het volkomen begrijpelijk dat je een dergelijk stukje verruild. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Jammer dat het een zeldzaam stuk betreft, maar so be it.
Groeten,
Arjen
Ik vind dit persoonlijk nog steeds goed nieuws, het stukje is eindelijk goed herkend, zonder martijn's ruil was het immers in de vergetelheid geraakt,
als de amerikaan echt een serieuze verzamelaar is, is het stukje zeker niet verloren, en blijft het beschikbaar voor studie peter
ik zou eens met de man mailen, en een ruiltje tegen bijv. vogelmateriaal voorstellen?
mvg stijn
als de amerikaan echt een serieuze verzamelaar is, is het stukje zeker niet verloren, en blijft het beschikbaar voor studie peter
ik zou eens met de man mailen, en een ruiltje tegen bijv. vogelmateriaal voorstellen?
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Supergraver
Antw: Antw: Vogels, vis of schildpad?
Ik loop een beetje op de zaken vooruit omdat ik nog geen antwoord heb, maar ik heb de beste man gevraagd of hij bereid zou willen zijn om het stuk in ieder geval tijdelijk aftewillen staan voor nader onderzoek (Peter ?) en vastleggen van gegevens.ammun rah schreef:
Ik vind dit persoonlijk nog steeds goed nieuws, het stukje is eindelijk goed herkend, zonder martijn's ruil was het immers in de vergetelheid geraakt,
mvg stijn
Verder is het aan hem zelf wat hij er mee doet. Ik weet zeker dat ik het terug zou krijgen, mocht ik dat willen, maar dat gaat tegen mijn principes in.
Gr
Martijn
Zolang materiaal in verzamlingen terecht komt, waar dan ook, is het niet meteen verloren en/of verdwenen voor de wetenschap.
Slechts een kwestie van het opzetten van een goed contact, en volgens mij is dat al gebeurd.
So, no problem!
Hoe zeg je dat in Noors, Martijn?
Slechts een kwestie van het opzetten van een goed contact, en volgens mij is dat al gebeurd.
So, no problem!
Hoe zeg je dat in Noors, Martijn?
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Supergraver
Ikke noe problem
(geloof ik, Noors schrijven is niet erg m'n sterkste punt ( )
Gr
Martijn

Gr
Martijn
- Supergraver
Oke, zoals ik al zei ik zal zelf nooit vragen of iemand een fossiel terug zou willen geven/ruilen. Maar deze vriendelijke amerikaan ( Chas ) kwam er dus zelf mee naar voren om het stukje naar z'n oorspronkelijke huis terug te laten verhuizen. Nee ik zal h'm niet terug in het meer gooien 
@Peter, stuur me even een e-mail.
Natuurlijk is dit de keuze van Chas zelf, maar zo'n daad moet in mijn ogen worden beloond. Helaas heb ik geen vogelmateriaal meer van Mill (ja ik weet het
maar om nu de hele tijd de omg Oss te zeggen is ook zo omslachtig
). Wie er toevallig nog vogelbotjes kan missen.......
Mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 24-07-2008 om 20:54 NL]

@Peter, stuur me even een e-mail.
Natuurlijk is dit de keuze van Chas zelf, maar zo'n daad moet in mijn ogen worden beloond. Helaas heb ik geen vogelmateriaal meer van Mill (ja ik weet het

Mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 24-07-2008 om 20:54 NL]
@Martijn,
mocht je dit botje na eventueel onderzoek nog kwijt willen, wil ik het wel met je ruilen tegen een GW uit omgeving antwerpen.
Ik heb een vrij complete "omgeving Oss"verzameling maar schedeldelen van schildpadden heb ik nog niet. Het zou een leuke aanvulling zijn op mijn verzameling.
mocht je dit botje na eventueel onderzoek nog kwijt willen, wil ik het wel met je ruilen tegen een GW uit omgeving antwerpen.
Ik heb een vrij complete "omgeving Oss"verzameling maar schedeldelen van schildpadden heb ik nog niet. Het zou een leuke aanvulling zijn op mijn verzameling.
groeten van de brabantse bende