Botjes uit Mill (4 juni 2006)
Antw: Antw: Nogmaals het vogelschedeltje uit omg Oss
Namen van albatrossen en jan van genten hoef je wellicht niet meer...erik schreef:Aha! Daar is \'tie...Supergraver schreef:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=2299
Zullen we het nu dan ooit weten?
Gr
Martijn
(Dank aan Herman voor samenvoegen topics!)
Ik heb er nog eens naar zitten kijken...
Er valt me nu eigenlijk pas op dat het schedeldak (van boven af gezien) wel erg onregelmatig is. Bij vogels is dat altijd glad... Uit mijn reacties op dat het topic van destijds maak ik op dat ik niet zeker was van de determinatie vogel.
Ik denk nu dat de determinatie \"vogel\" gevoeglijk overboord kan. en vermoed dat je het -qua botstructuur- eerder in de vissenwereld zouden moeten zoeken...
Mijn excuses voor de suggestie vogel...
Als ik het topic weer lees, heb je m.i. zelf de conclusie \"vogel\" getrokken. En daarna bij mij geinformeerd naar een mogelijke soort... Ik had moeten antwoorden: \"Als het idd vogel is, wijst grootte en vindplaats op albatros of jan van gent.\"
Groeten, Erik
Alken:
Alca sp. (onbeschreven soort)
Alca ausonia
Alca antiqua
Alca stewarti
Pingunius alfrednewtoni
Uria sp. (onbeschreven soort)
Fratercula aff. arctica
Miocepphus sp. 1 (onbeschreven soort)
Miocepphus sp. 2 (onbeschreven soort)
Voor die laatse 2 soorten is de beschrijving nog niet gepubliceerd.
Groeten, Erik
- Supergraver
Antw: Botjes uit Mill (4 juni 2006)
Hoi Erik,
Het volgende schreef je:
De dikte van het bot zou meteen uitsluitsel moeten geven: dik, massief: geen vogel; erg dun, teer, veel holtes: waarschijnlijk wel vogel.
Het fragment is zeer dun en vrij fragile, met veel holtes. Dus dan lijkt het me nogal logisch dat ik er dan van uitga (ging) dat het om een grote vogel ging zoals jijzelf aangaf, een albatros of Jan van Ghent.
Voor mijzelf geen probleem, maar wel vrij lullig voor degene die heb volgende week in de post krijgt. Ziet er naar uit dat ik ook maar wat vogel materiaal van Antwerpen moet opsturen
In ieder geval bedankt!
Mvg
Martijn
Het volgende schreef je:
De dikte van het bot zou meteen uitsluitsel moeten geven: dik, massief: geen vogel; erg dun, teer, veel holtes: waarschijnlijk wel vogel.
Het fragment is zeer dun en vrij fragile, met veel holtes. Dus dan lijkt het me nogal logisch dat ik er dan van uitga (ging) dat het om een grote vogel ging zoals jijzelf aangaf, een albatros of Jan van Ghent.
Voor mijzelf geen probleem, maar wel vrij lullig voor degene die heb volgende week in de post krijgt. Ziet er naar uit dat ik ook maar wat vogel materiaal van Antwerpen moet opsturen

In ieder geval bedankt!
Mvg
Martijn
Antw: Botjes uit Mill (4 juni 2006)
Erik schrijft ook "waarschijnlijk"wel vogel.
Dus geen 100% zekerheid.
Destijds met die haaieneuzen heeft hij ook Harold op het goeie spoor gezet door te zeggen dat het "waarschijnlijk" een haaieneus was.
Toen de discussie begon of dit zo was trok hij zich terug en zei dat hij nooit gezegt had dat het een haaieneus was.
Dat woordje "waarschijnlijk" is dus toch altijd makkelijk om achter de hand te hebben als je er eens flink naast zit.
Sorry, dat moest ik even kwijt.
Dus geen 100% zekerheid.
Destijds met die haaieneuzen heeft hij ook Harold op het goeie spoor gezet door te zeggen dat het "waarschijnlijk" een haaieneus was.
Toen de discussie begon of dit zo was trok hij zich terug en zei dat hij nooit gezegt had dat het een haaieneus was.
Dat woordje "waarschijnlijk" is dus toch altijd makkelijk om achter de hand te hebben als je er eens flink naast zit.
Sorry, dat moest ik even kwijt.
groeten van de brabantse bende