Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
Antw: Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
Betreft brachiopode kan het Spinocyrtia ascendens zijn ze worden wel in deze streek gevonden,maar zoals tandenzoeker schrijft alleen met zekerheid te herkennen door hun microsculpture.De orthoceras is een Geisenoceras uit het devoon van Marokko.Vindplaats Merrazane - Erfoud.Dit richting Merzouga.
Theo
Antw: Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
LOL!!!
Trilobiti Ceská Republika
Het lijkt me nu wel genoeg. Kan er geen slot op?
De senioribus nil nisi bene
Antw: Antw: Determinatie gevraagd voor mijn vondsten/koopjes uit de streek rond Felenne.
Weet je het zeker?stijnboy9 schreef:
Zo de 2de schijf foto's komt er bijna aan.
Stijn
[Bewerkt door Lanselot op 25-07-2008 om 10:48 NL]
Stijn, met het oog op de inhoud en de intensiteit van de te verwachten reacties op je in het vooruitzicht gestelde nieuwe zending: hoe oud ben je?
De senioribus nil nisi bene
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Tot nu toe heeft men in dit topic inderdaad heel intens geprobeerd toch nog iets zinnigs te zeggen over de getoonde fossielen. Ik ben van plan dit verder te zetten bij een nieuwe 'lading' foto's (zolang het fossielen betreft tenminste).
Ik vind verder dat Stijn een jeugdig enthousiasme aan de dag legt dat velen wel in meer of mindere mate zullen herkennen van hun jonge jaren als fossielenzoeker. Het kan ten andere geen kwaad duidelijk de grens te trekken tussen de moeilijke realiteit van het determineren, en het spel van namen plakken (en de fantasie van de ontdekker-opgraver).
Maar we leren toch allen soms ook spelenderwijs, niet?
Ik vind het prachtig te zien hoe sommige jonge verzamelaars -deels via dit forum en de forumleden- leren hun hobby soms ook een beetje serieus te nemen.
Ik vind verder dat Stijn een jeugdig enthousiasme aan de dag legt dat velen wel in meer of mindere mate zullen herkennen van hun jonge jaren als fossielenzoeker. Het kan ten andere geen kwaad duidelijk de grens te trekken tussen de moeilijke realiteit van het determineren, en het spel van namen plakken (en de fantasie van de ontdekker-opgraver).
Maar we leren toch allen soms ook spelenderwijs, niet?
Ik vind het prachtig te zien hoe sommige jonge verzamelaars -deels via dit forum en de forumleden- leren hun hobby soms ook een beetje serieus te nemen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Na alle soms enigszins onaardige reacties, wil ik me geheel bij Frederik aansluiten.
Ik ben benieuwd naar de tweede serie foto's.
Ik ben benieuwd naar de tweede serie foto's.
HJ