Back from the US and A

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Betelgeuze
Back from the US and A

Bericht door Betelgeuze » 27 jul 2008, 21:05

Afbeelding

Ik heb 3 weken in de Verenigde Staten gezeten en heb daar een grote rondreis gemaakt. Ik ben vertrokken in NYC, ben vandaar naar Florida gevlogen, daar de boot gepakt naar de Bahamas, vandaar weer terug naar Florida(Miami, Key West,...) en heb nogmaals het vliegtuig genomen naar Arizona om uiteindelijk te eindigen in Las Vegas. Prachtige reis, mooie dingen gezien maar ook zeer vermoeiend en way too hot(+40 graden).

Alhoewel ik geen tijd had om naar fossielen te zoeken heb ik toch niet helemaal 'droog' gezeten.
In Key West kon ik het me niet laten deze prachtige meg te kopen. Het is zeker niet de grootste maar hij is helemaal gaaf en ik ben er heel blij mee. Dit is pas m’n 2e meg, de eerste is een stukje dat ik had gevonden in Antwerpen.

Verder heb ik nog dino tracks gezien en petrified forest maar daar post ik nog wat meer over (+fotos)

Alpha Orionis

Betelgeuze
Antw: Back from the US and A

Bericht door Betelgeuze » 27 jul 2008, 21:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Arizona, niet ver van Tuba City hebben we dinosaur tracks gezien, eigenlijk kan je er zowat overal in Arizona vinden maar deze waren toch de mooiste volgens de reisgidsen.
Lang zal dat niet blijven, deze tracks worden namelijk beheerd door indianen die er enkel op uit zijn toeristen te lokken en souvenirs te verkopen aan hun kraampjes die langs de tracks staan opgesteld. Ze gieten water in de tracks zodat deze beter zichtbaar worden, gaat stukken aanduiden met krijt, ze laten iedereen zomaar over de tracks lopen en snachts kan iedereen zomaar tracks komen uithakken.
Gevolg; de tracks die bloot liggen zijn enorm afgesleten en heel wat tracks verdwijnen.
Verder komt er een 'gids' mee om uitleg te geven over de tracks, deze heeft echter geen idee waarover hij spreek en is enkel uit op foois. De meeste tracks waren volgens hem bvb van Trex... right, en ook toen ik vroeg of er sauropod tracks waren bleef hij maar doordrammen over Trex.

Zeer jammer allemaal, gelukkig zitten er nog heel wat tracks onder het zand waar nu hun kraampjes op staan, zo blijft er gelukkig toch nog wat bewaard voor later.

[Bewerkt door Betelgeuze op 27-07-2008 om 20:45 NL]

Alpha Orionis

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 28 jul 2008, 00:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier enkele fotos van Petrified Forest, deze waren gelukkig wel goed beschermd. Er liggen echt duizenden versteende bomen daar, nooit had ik gedacht dat het er zo veel gingen zijn. Overal zie je ook kleine stukjes liggen die je zomaar kan oprapen. Als verzamelaar is dit vaak zeer aanlokkelijk maar ik heb er toch aan kunnen weerstaan. Elk jaar verdwijnt er namelijk 100 ton uit het park en das wel jammer.

Ik heb me dan maar een mooi stuk gekocht in een winkel niet ver van het park. Neen deze stukken zijn ook niet gestolen uit het park, het gebied is enorm groot en de meeste versteende bomen liggen buiten het park opprivé terrein en worden vaak verkocht. De mooiste exemplaren liggen echter wel in het park.

Sommige stukken zien er echt ongelofelijk uit, ze zien er uit alsof ze van gistere zijn bij mannier van spreken. Soms is het moeilijk te geloven dat het allemaal steen is.

Alpha Orionis

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 28 jul 2008, 00:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot deze knapperts (Placerias, Postosuchus, Coelophysis,...) die te zien waren in het visitors center van Petrified Forest. De meesten zullen deze wel herkennen uit de eerste aflevering van Walking With Dinosaurs dat op deze vindplaats gebaseerd was

[Bewerkt door Betelgeuze op 27-07-2008 om 23:44 NL]

Alpha Orionis

Hammerhead

Bericht door Hammerhead » 28 jul 2008, 10:40

Hallo Betelgeuze,

Bedankt dat wij mee mogen genieten van de mooie foto's die je in de USA hebt gemaakt.
Ik denk dat velen jaloers op je zullen zijn en ook graag zo'n reis zouden willen maken.

Jan

de Brabantse bende afdeling Flevoland

Robii
Contacteer:

Bericht door Robii » 28 jul 2008, 10:44

ziet er super uit... bedankt.

en walking with doni's, tja die heb ik uiteraard allemaal op de laptop, behalve Big al

http://www.freewebs.com/robbysfossilsite/

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 28 jul 2008, 18:44

Bedankt voor de reacties!

@robii: allemaal legaal dan? ;)

Alpha Orionis

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 28 jul 2008, 18:55

Indrukwekkend! Vooral de foto's van de boomstammen, lijkt me 'awesome' dat eens van dichtbij te bekijken.
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 28 jul 2008, 19:45

Heel erg mooi!

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten