Tips voor zoeken met kind

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Yeronimo
Tips voor zoeken met kind

Bericht door Yeronimo » 28 jul 2008, 22:56

Hey allemaal,

Ik ga komende week naar Groede op vakantie.
Toen mijn dochtertje (6) hoorde dat je hier haaientanden kon vinden was het hek van de dam.

Ikzelf heb hier echter geen enkel verstand van.

Wat betreft lokaties heb ik op het forum een behoorlijk goed idee gekregen, maar om wat voor tijdstip kan ik met haar het beste gaan zoeken. En zijn er nog tips, waarop ik moet letten. Je zult begrijpen dat Nina ervan uitgaat een hele haai te vinden, maar dat krijg ik er wel uitgepraat.

Mochten jullie me wat wijzer kunnen maken dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Yeronimo

Jan Losser
Antw: Tips voor zoeken met kind

Bericht door Jan Losser » 31 jul 2008, 09:03

Je kunt het beste zoeken met het afnemen van de vloed

Zonder verleden geen toekomst

Lanselot

Bericht door Lanselot » 31 jul 2008, 09:50

yeronimo schreef:
Hey allemaal,

Ik ga komende week naar Groede op vakantie.
Toen mijn dochtertje (6) hoorde dat je hier haaientanden kon vinden was het hek van de dam.

Ikzelf heb hier echter geen enkel verstand van.

Wat betreft lokaties heb ik op het forum een behoorlijk goed idee gekregen, maar om wat voor tijdstip kan ik met haar het beste gaan zoeken. En zijn er nog tips, waarop ik moet letten. Je zult begrijpen dat Nina ervan uitgaat een hele haai te vinden, maar dat krijg ik er wel uitgepraat.

Mochten jullie me wat wijzer kunnen maken dan hoor ik dit graag.

Hoi Yeronimo,
Wanneer ga je? Als er nog tijd is, stuur me dan even per mail je adres, dan stuur ik je wat tandjes toe. Dan laat je er af en toe een vallen en zorg je er voor dat zij hem zelf vindt. Doe ik ook met mijn kinderen. Is niet helemaal eerlijk, maar de blijde gezichten en de verhalen die ze aan mamma, oma, de buurvrouw en de juf vertellen, rechtvaardigen een leugentje om bestwil.

Arjen

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 31 jul 2008, 23:45

Goed bezig Arjen.

Groetjes,

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Yeronimo

Bericht door Yeronimo » 01 aug 2008, 13:25

Zo had ik het nog niet bekeken Arjen.
Erg mooi idee. info onderweg.

Maar we gaan natuurlijk ook zelf op zoek.

Met vriendelijke groet,

Yeronimo

Lanselot

Bericht door Lanselot » 01 aug 2008, 14:29

Tandjes gaan vandaag nog weg zodat je ze morgen hebt.

Ik ben eind december 2 dagen in Groede wezen zoeken. Bij strandovergang "het Zwarte gat" het strand op en daar heb ik gezocht. De meeste tandjes vond ik uiteindelijk door 10 meter van de duinen (in het zachte zand) een heel groot gat te graven. Op 1,75 meter diepte vond ik een laag met veel zwarte fosforiet bolletjes. Als je dit materiaal uitzeeft op een zeef met een maasweidte van 5mm vind je gegegarandeerd leuke tandjes.

Als je op het blote oog gaat zoeken, begin dan bij de schelpenbankjes en zoek op je knieen met je neus 30cm van de schelpen.

Succes, het is een enorme verslaving kan ik je zeggen. Laat even weten of het gelukt is.

Arjen

Paralititan
Antw: Antw: Tips voor zoeken met kind

Bericht door Paralititan » 09 aug 2008, 19:46

lanselot schreef:

Ik ben eind december 2 dagen in Groede wezen zoeken. Bij strandovergang "het Zwarte gat" het strand op en daar heb ik gezocht. De meeste tandjes vond ik uiteindelijk door 10 meter van de duinen (in het zachte zand) een heel groot gat te graven. Op 1,75 meter diepte vond ik een laag met veel zwarte fosforiet bolletjes. Als je dit materiaal uitzeeft op een zeef met een maasweidte van 5mm vind je gegegarandeerd leuke tandjes.

Arjen
Hey, wat heb je o.a. gevonden dan? Ik heb veel minder diep gegraven vlak bij de duinen. En toch aardig wat tanden gevonden.

En Yeronimo, veel succes. Als ik daarmee nog op tijd ben:D

abbing

Bericht door abbing » 09 aug 2008, 20:27

Veel plezier en succes, Yeronimo, en met het idee van Arjen stimuleer je het zoekplezier van je kind.(Weet je zelf ook gelijk waar je naar zoekt qua kleur/grootte, de eerste keer valt nog niet mee,tussen alle mossels de tandjes vinden) Mooi weer gewenst,ook !!

Groeten van Ellen

Zwerfsteenagaten..mijn favorieten !
Ellen

Yeronimo

Bericht door Yeronimo » 10 aug 2008, 12:26

Dank jullie wel voor de tips.

We hebben een geweldige vakantie gehad en inderdaad, wat is dat zoeken verslavend...

We hebben verschillende tandjes gevonden, ondanks dat de tandjes van Arjen nog niet waren aangekomen bij vertrek.
Degenen die wij vonden waren echter nog niet bijna zo groot dan degenen die waren opgestuurd. Ik heb ze gisteren bij thuiskomst aan mijn dochter gegeven met de uitleg van ons snode plan en ze zou het liefst meteen terug in de auto gesprongen zijn om ook zo'n grote tanden te gaan vinden.

Al met al 3 fanatiekelingen bij...

Nogmaals bedankt!!!
(Ik zal vanmiddag wat foto's plaatsen)

Met vriendelijke groet,

Yeronimo

Paralititan

Bericht door Paralititan » 10 aug 2008, 15:11

Hey, leuk dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Heb je ook gegraven en gezeefd op heb je bij de vloedlijn gezocht?
Gr. René

Gesloten