Nou nou, een Nautilus uit Florac?
Nou nou, een Nautilus uit Florac?
Dit fossiel heb ik tijdens de zomervakantie van 2008 gevonden bij de vindplaats Florac (Tijdperk Onder Jura, Frankrijk). Naast veel kleine ammonietjes en belemnietjes vond ik dit grotere exemplaar, dat m.i. meer op een nautilus lijkt. Wie kan me hiermee verder helpen....
wim
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Nou nou, een Nautilus uit Florac?
Prachtig! Nautilus, jazeker.
Soort ... geen idee.
Mooie vondst.
Soort ... geen idee.
Mooie vondst.
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- Everhardus
Hoi,
Zie mijn topic over een Nautilus uit de Ardeche, nou de overeenkomsten lijken me erg duidelijk. Gr,Marcel
Zie mijn topic over een Nautilus uit de Ardeche, nou de overeenkomsten lijken me erg duidelijk. Gr,Marcel
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mooi!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Ik geloof dat ik deze nog mooier vind dan die ander uit de Ardeche Marcel. Volgende keer wel een Sherpa meenemen voor groter spul waar je tegenaan loopt.
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
-
- Been thanked: 1 time
Hoi Wim,
Ik heb wel wat Franse literatuur over de omgeving,maar dan moet je ook even wat foto's laten zien van andere fossielen, die in dezelfde laag als die van de nautilus voorkomen.
Groetjes,
Piet
Ik heb wel wat Franse literatuur over de omgeving,maar dan moet je ook even wat foto's laten zien van andere fossielen, die in dezelfde laag als die van de nautilus voorkomen.
Groetjes,
Piet
pieter
- Everhardus
Ha Edo,
Ik vind ze allebei erg mooi, alleen deze kan nog wel uitgeprepareerd worden en dan weet je maar nooit. Ik denk dat deze heel is, zou ik de graveerstift graag tegenaan gooien.........
Tja, dat van die grotere vondsten besteed ik nog wel eens een topic aan. Een sherpa was handig geweest, wat meer laadvermogen in m'n auto ook wel, zucht............Gr,Marcel
Ik vind ze allebei erg mooi, alleen deze kan nog wel uitgeprepareerd worden en dan weet je maar nooit. Ik denk dat deze heel is, zou ik de graveerstift graag tegenaan gooien.........
Tja, dat van die grotere vondsten besteed ik nog wel eens een topic aan. Een sherpa was handig geweest, wat meer laadvermogen in m'n auto ook wel, zucht............Gr,Marcel
Antw: Antw: Nou nou, een Nautilus uit Florac?
pietammoniet schreef:
Hoi Wim,
Groetjes,
Piet
Hallo Piet, ik zal binnenkort wat meer foto's op het determinatieforum zetten.
Groetjes,
wim