Zeeleliestengel ?
Zeeleliestengel ?
Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn,kan iemand mij vertellen wat dit is? Ik dacht zelf aan een zeeleliestengel,het meet 5 x 3 cm, en ik heb het gevonden bij Lathum aan de Ijssel
Zwerfsteenagaten..mijn favorieten !
Ellen
Ellen
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Zeeleliestengel ?
Ik denk eerder in de richting van een koraal.
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Volgens mij heb je helemaal gelijk, ik heb bij de andere foto's gekeken, en dit lijkt er zeer sterk op. Dankjewel, Gerrit-Jan.
Ellen
Ellen
Ellen
Ellen
- Caveman
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
100% eens met Gerrit-Jan voor de koraal, zeer waarschijnlijk devoon materiaal, aan de naam durf ik me niet te wagen!
gr. Mart
gr. Mart
To share or not to share, that's the question!
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Een verkiezeld enkelkoraal uit het Devoon?
Ik houd het op Ordovicium. Heel misschien Krijt, maar daar is ie eigenlijk te donker voor. Aan de hand van de septen kun je beide onderscheiden, maar dat zal niet meevallen.
Ik houd het op Ordovicium. Heel misschien Krijt, maar daar is ie eigenlijk te donker voor. Aan de hand van de septen kun je beide onderscheiden, maar dat zal niet meevallen.
Time fades away (Neil Young)
Ik ben het met Tom eens. Devoon is onwaarschijnlijk, maar het kan wel. Ik heb hier een negatief liggen uit het Devoon uit het www gebied.
gr
Jeroen
gr
Jeroen
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Je zou moeten zien welke fossielen er nog in die omgeving liggen. Rugose koralen zoals dit exemplaar komen voor van het midden Ordovicium tot het Perm. Dus Devoon kàn, alsook Ordovicium of Siluur. Zijn de afzettingen waarin het gevonden werd van glaciale oorsprong (zwerfstenen) of zijn het riviergrinden? Ik vermoed dat het om zwerfstenen gaat, dus het zal hoogstwaarschijnlijk om Ordovicische fossielen gaan... Denk ik... Onder vorbehoud...
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Mja oorsprong is moeilijk te zeggen,vindplaats was bij de Rhederlaag bij Velp...
Ellen
Ellen
Ellen
Ellen