Flinke ammoniet uit Frankrijk (prepareren)
Flinke ammoniet uit Frankrijk (prepareren)
Hoi iedereen!!
Hoe kan ik deze ammoniet van bijna 50cm het beste prepareren?? Alvast bedankt;)
MVG
Benjamin
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
fortschreiten.
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Flinke ammoniet uit Frankrijk (prepareren)
Ik vind hem zo al heel mooi, Benjamin!
Aangezien je nog jong bent, wil ik je voorstellen de ammoniet zo te laten als ie is. Zo\'n prachtige, grote ammoniet vind je niet zo vaak in je verzamelaarsleven en vóór dat je het weet heb je hem met (ongeduldig?) prepareren verpest. Als je wat meer ervaring hebt en/of meerdere exemplaren kun je het altijd nog eens proberen.
Haast je niet! (heeft die ammoniet ook niet gedaan)
Aangezien je nog jong bent, wil ik je voorstellen de ammoniet zo te laten als ie is. Zo\'n prachtige, grote ammoniet vind je niet zo vaak in je verzamelaarsleven en vóór dat je het weet heb je hem met (ongeduldig?) prepareren verpest. Als je wat meer ervaring hebt en/of meerdere exemplaren kun je het altijd nog eens proberen.
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: Flinke ammoniet uit Frankrijk (prepareren)
Bedankt!! Ik heb alvast een begin gemaakt met het schoonmaken van de ammoniet.. wat op de foto\'s te zien is als het zwarte.. Ik heb het weggehaald met een satéprikker;)Ik denk dat ik het inderdaad nog even zo laat. maar toch wil ik nog weten hoe dit soort fossielen geprepareerd kunnen worden... Het is dan puur uit nieuwschierigheid. Ik denk dat ik deze ammoniet niet verder ga prepareren.. want het is toch zonde als ik het fossiel per ongeluk beschadig... bedankt voor uw reactie en ik hoop toch nog dat iemand mij kan vertellen hoe dit soort fossielen geprepareerd kunnen worden. (maar verlopig laat ik deze jongen nog lekker met rust;))Spongebob schreef:
Ik vind hem zo al heel mooi, Benjamin!
MVG,
Benjamin
[Bewerkt door Benjamin op 11-07-2008 om 22:48 NL]
Nur indem man sich über das Bekannte
fortschreiten.
fortschreiten.
- trilobietje
Mooie vondst !
Lijkt me heel moeilijk om goed uit te prepareren. Daarom beter afblijven. Zo is het ook mooi.
groetjes
Lijkt me heel moeilijk om goed uit te prepareren. Daarom beter afblijven. Zo is het ook mooi.
groetjes
wie niet zoekt, niet vindt
- Everhardus
Hoi,
Ik denk niet dat door verdere preparatiepogingen meer details komen vrij te liggen. Ik zou er vanaf blijven. De natuur lijkt 'm feitelijk al volledig te hebben uitgeprepareerd. Echt een mooi exemplaar zoals ie is, lekker zo laten !! Ik denk niet dat dit nog mooier gaat worden, zonder dat je 'm kapot maakt ....... Gr,Marcel
Ik denk niet dat door verdere preparatiepogingen meer details komen vrij te liggen. Ik zou er vanaf blijven. De natuur lijkt 'm feitelijk al volledig te hebben uitgeprepareerd. Echt een mooi exemplaar zoals ie is, lekker zo laten !! Ik denk niet dat dit nog mooier gaat worden, zonder dat je 'm kapot maakt ....... Gr,Marcel