Onbekende vondsten M*ll
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: Onbekende vondsten M*ll
Nou, dat klinkt weer reuzevriendelijk.
Ik kan weinig van 'die steen met het rondje' maken. Een Paleoporella lijkt idd erg onwaarschijnlijk. Maar helemaal onmogelijk? In Mill worden ook zwerfsteenfossielen gevonden zoals het crinoidensteeltje uit een recente discussie- zeker niet uit het Tertiair.
Ik kan weinig van 'die steen met het rondje' maken. Een Paleoporella lijkt idd erg onwaarschijnlijk. Maar helemaal onmogelijk? In Mill worden ook zwerfsteenfossielen gevonden zoals het crinoidensteeltje uit een recente discussie- zeker niet uit het Tertiair.
HJ
- tandenzoeker
- Been thanked: 2 times
Als we alles gaan opnoemen wat er mogelijks kan gevonden worden en er van ver een misschien een beetje op trekt, zijn we goed bezig. Het is geen schande als je iets niet weet, dat overkomt iedereen. Maar het ergert me al langer mateloos dat er de domste dingen worden gezegd om toch maar iets te zeggen. En als dit dan onderbouwd gebeurt, door een gedachtengang weer te geven of met argumenten over de brug te komen, dan kan ik zelfs daar mee leven. Maar als er:
1° gemeld wordt dat het wel eens een dentalium zou kunnen zijn
2° aangeraden wordt om eens rond te zien op de fotopaginas voor vondsten uit Mill
3° daar dan een dentalium staat afgebeeld die als twee druppels water lijkt op hetgeen hierboven staat
4° dan iemand zegt dat het wel eens een onder-Paleozoische zwerfsteenspons kan zijn, zo, uit het niets, kom zeg! Morfologisch is dit iets totaal verschillend. zo is bijvoorbeeld de structuur van de wand bij Paleoporella eerder radiaalstralig en poreus en bij dentalium opgebouwd uit concentrisch afgezette laagjes en eerder massief. Zoals hier dus.
1° gemeld wordt dat het wel eens een dentalium zou kunnen zijn
2° aangeraden wordt om eens rond te zien op de fotopaginas voor vondsten uit Mill
3° daar dan een dentalium staat afgebeeld die als twee druppels water lijkt op hetgeen hierboven staat
4° dan iemand zegt dat het wel eens een onder-Paleozoische zwerfsteenspons kan zijn, zo, uit het niets, kom zeg! Morfologisch is dit iets totaal verschillend. zo is bijvoorbeeld de structuur van de wand bij Paleoporella eerder radiaalstralig en poreus en bij dentalium opgebouwd uit concentrisch afgezette laagjes en eerder massief. Zoals hier dus.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Er zijn meer dingen die rond zijn Stijn. wacht even tot Ellen een betere foto geplaatst heeft. Robert heeft wel een punt hier. Wel goed bedoeld van je natuurlijk.
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Supergraver
Ik heb even geteld en er staan hier zo ongeveer 14 antwoorden waaraan Ellen dus geen moer heeft. Een niet onderbouwd 'ik denk' antwoord heeft geen enkele zin. Geef liever aan waar/hoe iemand zelf aan info kan komen of kom met een onderbouwd antwoord waarom je iets denkt. Ik zal mijn voorgaande berichten verwijderen, wellicht niet eens zo'n slecht idee voor andere forum gebruikers 
mvg
Martijn

mvg
Martijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Onbekende vondsten M*ll
Stijn,stijnboy9 schreef:
Dat holle buisje is zeker het bewijs van de voorhistorische pastaHihi!, Nee hoor dat holle buisje is denk ik een plantenfossiel.
Klik hier en lees dit eens: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 1578#16942
Het 'buisje' is al gedetermineerd, en is geen plant! Graag enkel reactie als je iets zinvol kan zeggen over het fossiel!
Je gaat even op een lager pitje (5bpd om precies te zijn)

[Bewerkt door admin op 26-08-2008 om 11:52 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Henk Jan
- Been thanked: 1 time
Straffe en strenge maatregelen zjin voorzeker op hun plaats.
Maar wat is een 5bpd? Hier op mijn werk (waar alles tegenwoordig in het teken van Productie staat) vroeg men zich dat alom af.
Even googelen leverde het volgende op:
五笔频
En ook dit:
EncodedRequest, 1, *82h*0A*1AÆe*5BPd*09*7C*B3ù*16èÝ, No. Error:$ZE, 1,
[Bewerkt door Henk Jan op 26-08-2008 om 16:32 NL]
[Bewerkt door Henk Jan op 26-08-2008 om 16:34 NL]
[Bewerkt door Frederik op 26-08-2008 om 18:46 NL]
Maar wat is een 5bpd? Hier op mijn werk (waar alles tegenwoordig in het teken van Productie staat) vroeg men zich dat alom af.
Even googelen leverde het volgende op:
五笔频
En ook dit:
EncodedRequest, 1, *82h*0A*1AÆe*5BPd*09*7C*B3ù*16èÝ, No. Error:$ZE, 1,
[Bewerkt door Henk Jan op 26-08-2008 om 16:32 NL]
[Bewerkt door Henk Jan op 26-08-2008 om 16:34 NL]
[Bewerkt door Frederik op 26-08-2008 om 18:46 NL]
HJ
- tandenzoeker
- Been thanked: 2 times
5 berichten per dag?
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Onbekende vondsten M*ll
tandenzoeker schreef:
5 berichten per dag?
L:DL
Daar hoef je geen computertechneut voor te zijn

Ps: 5bpd, ai dan mag ik wel uitkijken!!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)